سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

یک سوم ایرانیها بیمار روانی هستند


محققان سلامت روان اعلام کرده اند 25 میلیون ایرانی بیماری روانی دارند. ضمن اینکه مردم از ترس "انگ خوردن" برای درمان خود، کاری نمی کنند...

محققان می گویند یک سوم از جمعیت ایران، بیماری روانی دارند. به گفته یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 35 درصد از مردم ایران، دچار بیماری روانی هستند.

این موضوع در نشست "تجربیات جهانی و نگاهی همه جانبه به پیشگیری از کودک‌آزاری" مطرح شد. جایی که مقامات رسمی قوه قضائیه نیز حضور داشتند. در این نشست، دکتر دماری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روند بیماری روانی در میان ایرانیان، همچنان رو به افزایش است.

این استاد دانشگاه توضیح داد: " سال 79 شیوع بیماری‌های روانی 21 درصد بود در حالی که اکنون این رقم به  34 و 9 دهم درصد افزایش یافته است و طبق پیمایش‌های کشوری و داده‌های اولیه این روند رو به افزایش است."

وی با انتقاد از سیاستهای کلان کشور در زمینه سلامت روانی شهروندان، افزود: " در سیاستگذاری‌های کلان کشور، بعد اجتماعی و معنوی رها شده است."


ویدیو مرتبط :
علیرضا24 یک سوم ایرانیها روانی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن عموی ندا كوچولو:من بیمار روانی هستم!



 

زن عموی ندا كوچولو:من بیمار روانی هستم!

 

حمیده گودرزی «من بیمار روانی بوده و هستم اما هیچ وقت برای معالجه به روانپزشك مراجعه نكردم. به همین خاطر در لحظه هایی كه عصبانی می شدم، نه تنها «ندا» بلكه شوهر و ۲ فرزندم را نیز بشدت كتك می زدم و بعد هم گریه می كردم و كم كم آرام می گرفتم.»

این بخشی از گفته های زن عموی «ندا كوچولو» در آخرین جلسه بازجویی بود.

به گزارش خبرنگار ما، «فاطمه» ۳۰ ساله كه دیروز همراه وكیل مدافعش برای بازجویی به دادسرای ناحیه ۶ تهران احضار شده بود، با اشاره به رفتارهای خشونت آمیزش در خانواده، به بازپرس عباس خوشكام گفت: قبل از این كه «ندا كوچولو» برای زندگی به خانه ما بیاید، بیماری روحی روانی داشتم و پیوسته بر سر هر موضوع كوچكی داد و فریاد راه می انداختم؛ به طوری كه همسایه ها از شدت فریادهایم به خانه می آمدند و وقتی با چهره برافروخته و عصبانی ام روبه رو می شدند، از من می خواستند كه به دكتر بروم و خودم را معالجه كنم اما هیچ گاه این كار را نكردم!

با این حال هیچ وقت تنها «ندا» را كتك نمی زدم، بلكه وقتی عصبانی می شدم، اعضای خانواده ام را كتك می زدم و بعد هم كلی گریه می كردم، آن وقت آرامش می یافتم.

وكیل مدافع متهم نیز در ادامه با اشاره به بیماری روانی فاطمه گفت: اعضای خانواده و همسایه های موكلم حاضرند شهادت دهند كه وی بیمار روانی بوده است و قصد قتل «ندا» را نیز نداشته است، بلكه این موضوع فقط یك اتفاق بوده است، چرا كه آن روز «فاطمه» عصبانی بود و «ندا» را هم داخل حمام انداخته بود كه ناگهان سرش به دیوار خورد. حالا هم تقاضا دارم برای صحت گفته هایم، «فاطمه» معاینه روانی شود.

بدین ترتیب بازپرس پرونده پس از ختم این جلسه، از كارشناسان پزشكی قانونی خواست پس از انجام معاینات و بررسی های لازم، نتایج تحقیقات را به دادسرا اعلام نمایند.

گفتنی است، پیكر نیمه جان «ندا كوچولو» روز دوشنبه ۲۵ مرداد امسال به بیمارستانی در مركز تهران منتقل شد. پزشكان با مشاهده آثار جراحت، سوختگی و ضرب و شتم شدید روی پیكر نیمه جان دخترك، موضوع را به پلیس اطلاع دادند.

همزمان با شروع تحقیقات قضایی، پلیسی در این باره، «ندا» پس از ۱۸ روز جدال با مرگ، روی تخت بیمارستان جان سپرد.

از سوی دیگر، زن عموی دختربچه كه بازداشت شده بود، سرانجام بعد از ۵۱ روز سكوت در بازجویی ها، لب به اعتراف گشود و ماجرای مرگ تلخ دختربچه بی گناه را فاش كرد.... / روزنامه ایران