سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

یک اقدام غلط در سوختگی ها



سوختگی‌,آیا میتوان از خمیردندان برای سوختگی استفاده کرد,التیام تاول سوختگی

یک اقدام غلط در سوختگی ها
بر روی تاول ناشی از سوختگی خمیر دندان نزنید.
یك متخصص عفونی گفت: یكی از مهم‌ترین مراقبت‌ها در سوختگی‌ها، پیشگیری از عفونت است که با رعایت نكات بهداشتی می توان از بروز عفونت ها پیشگیری کرد.
دكتر فرید یوسفی اظهار داشت: بهتر است اقدامات درمانی و مراقبتی سوختگی‌ها در درمانگاه یا مراكز بهداشتی انجام شود تا احتمال عفونت كاهش یابد. استفاده از برخی داروها یا پمادهای سوختگی نیز می‌تواند موثر واقع شود.  
وی تصریح كرد: بسیاری از افراد برای التیام تاول سوختگی از خمیر دندان استفاده می‌كنند كه كار اشتباهی است و توصیه می‌شود انجام نشود. استفاده موضعی از خمیر دندان برای درمان و التیام سوختگی فایده‌ای ندارد و برای این كار ساخته نشده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور گفت: برای رفع سوختگی ‌باید حتما شستشوی ناحیه و پانسمان انجام شود؛ برخی افراد در این زمینه كم‌كاری می‌كنند كه خطر زیادی دارد. همچنین بسیاری از افراد محل زخم را دستكاری می‌كنند كه احتمال عفونت را افزایش داده و بهبود را به تعویق می‌اندازد.
یوسفی ادامه داد: اصولا پس از سوختگی ممكن است عفونت ایجاد شود و بسته به شدت عفونت، نوع آن نیز متفاوت است.
این متخصص عفونی گفت: در سوختگی‌ها گاهی میكروب‌ها وارد خون شده و عفونت خونی ایجاد می‌كنند، برخی میكروب‌ها نیز موجب عفونت مفاصل، ادراری و استخوان می‌شوند.  
وی افزود: عفونت زخم در سنین كودكی و سنین بالا بیشتر مشاهده می‌شود و هر چه مدت اقامت در بیمارستان بیشتر باشد، احتمال عفونت نیز افزایش می‌یابد.

منبع : sadafnews.com


ویدیو مرتبط :
کلیپ عجیب و سیاسی غلط کردم غلط کاری از سایت افسران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی معاون، اطلاعات غلط به وزیر می‌دهد/ انتقاد کارگران از اقدام غیرمنصفانه



دادن اطلاعات غلط به وزیر,انتقاد کارگران از اقدام غیرمنصفانه

وقتی معاون، اطلاعات غلط به وزیر می‌دهد/ انتقاد کارگران از اقدام غیرمنصفانه

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با انتقاد از برخی موضوعات مطرح شده از سوی جامعه کارگری مبنی بر دخالت دولت در انتخاب نمایندگان اعزامی کارگران به اجلاس جهانی کار، گفت: البته وقتی معاون وزارتخانه اطلاعات غلط به وزیر بدهد، برای برخی حق ایجاد می شود.

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر با بیان اینکه اولین حق جامعه کارگری این است که ما به عنوان نمایندگان آنها صادقانه برخورد کنیم، گفت: برای حضور در اجلاس امسال سازمان بین المللی کار، طبق نامه معاونت امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران یک سهمیه اصلی و 4 سهمیه مشاور در نظر گرفته شده بود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه با پیگیری و درخواست یک نماینده دیگر نیز به کارگران افزوده شد اظهار داشت: در نهایت از هر مجموعه کارگری 2 نماینده تعیین و به اجلاس جهانی کار اعزام شدند.

علی بیگی درباره طرح برخی مباحث درباره دخالت دولت در تعیین سرپرست کارگران برای حضور در اجلاس جهانی کار افزود: دولت هیچگونه نقشی در تعیین نمایندگان کارگری و طبیعتا سرپرست آن نداشته است و ما در این زمینه بر مبنای توافق سال های گذشته عمل کردیم.

این مقام مسئول کارگری کشور ادامه داد: در سال های 89 و 90 سرپرستی مقامات کارگری اعزامی به اجلاس جهانی کار با مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران بود و در سال 91 نیز اجلاس دیگری در کشور ژاپن برگزار شد که سرپرستی آن بر عهده کانون عالی شوراها بوده است.

وی تاکید کرد: برای سال جاری نیز کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران به عنوان سرپرست گروه اعزامی معرفی شده است و این سرپرستی در سال 93 نیز با این مجموعه خواهد بود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: متاسفانه ادعاهایی اخیرا از سوی برخی گروه های کارگری مطرح شده است که می توان ریشه آن را در رفتار معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جستجو کرد.

علی بیگی اظهار داشت: وقتی معاونت روابط کار خارج از ضوابط برخی مجموعه های دولت ساز را مورد حمایت قرار می دهد و به همین طریق نیز اطلاعات غلط به وزیر می دهند، باعث می شود وزیر در جلسه ای بگوید فلان مجمع به تازگی تشکیل شده است در صورتی که پس از آن مجموعه، چند گروه دیگر نیز تشکیل و آغاز به کار کرده اند، حال چرا باید نام آن گروه برده شود؟

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: کانون عالی بازنشستگان کارگری به عنوان آخرین گروهی است که تشکیل شده و باید در معرفی ها نام آنها به عنوان گروه جدید برد شود نه گروه هایی که قبل تر از آن تشکیل شده است. اگر گزارش منصفانه داده شود، اطلاعات نادرست به وزیر منتقل نمی شود./مهر