سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

گیاهی برای تسکین دردهای زنانه



دیسمنوره,دردهای دوران قاعدگی,داروی گیاهی دل درد دوران قاعدگی

دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد.

دیسمنوره به معنی مشکلات و دردهای دوره قاعدگی است که شیوع بالایی در میان خانم های جوان دارد. دیسمنوره معمولا در روز اول خونریزی شروع می شود و تا روز سوم ادامه داشته و با قطع خونریزی خاتمه می یابد.

بیماران ممکن است همراه با آن علایم دیگری مثل تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، گیجی و نفخ  را نیز تجربه کنند. دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد، اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد. متخصصان برای بهبود و تسکین این علایم استفاده از برخی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) از جمله مفنامیک اسید و ایبوپروفن را توصیه  می نمایند.

مطالعات  نشان می دهند که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای قاعدگی موثر بوده و اثری مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج (مفنامیک اسید و ایبوپروفن) دارا می باشد. برای انجام این تحقیق 150 فرد مبتلا به دردهای دوران قاعدگی مورد بررسی قرار گرفتند و اثر بخشی زنجبیل با دو داروی ذکر شده مقایسه گردید.

نتایج نشان داد که زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید و ایبوپروفن در کاهش دردهای قاعدگی موثر است.

منبع:seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
آموزش آشپزی گیاهی (وگان) -نخود آب (آبگوشت گیاهی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهی مفید جهت دردهای ماهیچه ای



 

زنجبیل

 

آیا می دانید این گیاه به صورت خام یا پخته برای دردهای ماهیچه ای بسیار مفید است.پژوهشگران تاکید دارند زنجبیل که به طور سنتی به عنوان داروی ضد تهوع مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند دردهای ماهیچه‌ای پس از انجام فعالیت شدید ورزشی را کاهش دهد.

 

محققین با آزمایش بر روی این گیاه دریافتند که زنجبیل به صورت خام یا پخته می‌تواند دردهای ماهیچه‌ای پس از ورزش را بین 23 تا 25 درصد کاهش دهد.

 

آن‌ها با تجویز مکمل‌های زنجبیل طی 11 روز برای داوطلبان ورزشکار، به این نتیجه رسیدند که ورزشکاران با استفاده از این گیاه می‌توانند دردهای ماهیچه‌ای خود پس از ورزش را به طرز چشمگیری کاهش دهند.


منبع: Pain Results