سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کربوهیدرات هم لاغر می‌کند؟


کربوهیدرات دشمن درجه یک خانم هایی است که رژیم لاغری دارند. با اینکه تقریبا همه ما پاستا، نان و خوردن خوراکی های شیرین را دوست داریم، اما با فکر کردن به چاقی بی خیال آنها می شویم.

 
 
 
 
صبح بخیر: کربوهیدرات دشمن درجه یک خانم هایی است که رژیم لاغری دارند. با اینکه تقریبا همه ما پاستا، نان و خوردن خوراکی های شیرین را دوست داریم، اما با فکر کردن به چاقی بی خیال آنها می شویم.

 اما بدن انسان برای انرژی داشتن به کربوهیدرات نیاز دارد. بنابراین باید راهی پیدا کرد تا با تغذیه این ماده همچنان لاغر ماند. چگونه؟ خیلی راحت. کربوهیدرات هایی را مصرف کنید که باعث کاهش وزن می شوند. بله. مصرف کربوهیدرات به همراه حداقل 2 تا 3 گرم فیبر در هر 100 کالری باعث می شود تا بدن با سرعت کمتری فیبرها را تجزیه کند. نتیجه این کاهش سرعت، سیر بودن شما برای مدت طولانی تر است. 

هنگامی که احساس سیری دارید، کمتر غذا می خورید و لاغرتر خواهید بود.

بلغور جو



نصف پیمانه جو سفید پخته: 97 کالری، 22 کرم کربوهیدرات، 3 گرم فیبر

محققان سوئدی ثابت کرده اند، جو می تواند با گرسنگی مبارزه کند و این کار را با افزایش قندخون با سرعت پایین تر از خوراکی هایی همچون دونات انجام می دهد و باعث می شود تا طولانی تر احساس سیری داشته باشید. برای بیشترین بهره از این ماده خوراکی مقوی، بهتر است بلغور آن را بپزید و میل کنید. بلغور جو مواد غذایی سالم تری در خود دارد و با یک وعده حدود 20 تا 25 درصد فیبر بدن را تامین می کند.

نخود فرنگی



نصف پیمانه نخودفرنگی پخته: 67 کالری، 12.5 گرم کربوهیدرات، 4.5 گرم فیبر

اگر روزانه یک پیاله نخودفرنگی پخته میل کنید، زینک لازم برای بدن خود را تامین می کنید. این خوراکی با حس سرما مبارزه می کند و با مواد معدنی که دارد حس گرسنگی را در فرد کاهش می دهد. نخودفرنگی باعث افزایش ترشح لپتینمی شود، هورمونی که به مغز می گوید معده سیر شده است.

پاستا گندمی



60 گرم پاستا خشک: 198 کالری، 43 گرم کربوهیدرات، 5 گرم فیبر

یک تحقیق انگلیسی ثابت کرده است با مصرف زیاد دانه های کامل خوراکی در طول وعده های غذایی، با سلامت بیشتر بدن و کاهش چاقی های شکمی ارتباط مستقیم دارد. افرادی که تمایل به لاغر شدن دارند باید در رژیم خود از این مواد استفاده زیادی داشته باشند. پاستاهایی که از گندم تهیه شده اند یکی از بهترین  منابع این ماده هستند و با مصرف روزانه یک پیمانه پاستا پخته، بین 100 تا 200 کالری به بدن خود می رسانید.

کدو حلوایی (بلوطی)




یک پیمانه کدوحلوایی پخته شده: 115 کالری، 30 گرم کربوهیدرات، 9 گرم فیبر

در میان همه انواع کدو حلوایی، نوع بلوطی یکی از بهترین ها برای داشتن فیبر مفید به شمار می رود.

نان گندم



دو عدد نان گندم: 160 کالری، 30 گرم کربوهیدرات، 8 گرم فیبر

نان های تست که از گندم تهیه شده اند بهترین نان برای مصرف هستند. نان گندم 80 تا 90 کالری دارند و حداقل دو گرم فیبر و کمتر از یک گرم قند در هر اسلایس خود دارند.

لوبیا



نصف پیمانه کنسرو لوبیا سیاه: 109 کالری، 20 گرم کربوهیدرات، 8 گرم فیبر

افرادی که در وعده های غذایی خود لوبیا زیاد مصرف می کنند، کمتر دچار چاقی غیرطبیعی و چاقی در ناحیه پهلو و شکم می شوند. انواع مختلف لوبیاها از نظر مواد معدنی با یکدیگر فرق دارند. بهترین لوبیا برای لاغر شدن نمونه ای است که آهن و پروتئین بیشتری دارد. لوبیا سیاه گزینه خوبی است. اما شما هر نوع لوبیایی مصرف کنید، سرشار از فیبر است. فقط توجه داشته باشید کنسروها را آبکش کنید تا سدیم زیادی وارد بدن خود نکنید.

پاپ کورن




3 پیمانه پاپ کورن: 93 کالری، 19 گرم کربوهیدرات، 3.5 گرم فیبر

هر زمان دوست دارید یک کاسه اسنک شور بخورید، به جای چیپس، پاپ کورن میل کنید. این خوراکی بسیار خوشمزه نه تنها به طور موقت احساس سیری در فرد ایجاد می کند بلکه حس گرسنگی او را تا حد زیادی کاهش می دهد.

جودوسر



نصف پیمانه جودوسر خشک: 153 کالری، 27 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر

نیمی از فیبر موجود در جودوسر، فیبر حل شدنی است اما بقیه آن که فرم ژله ای به جو می دهد برای مدت طولانی تر در معده می ماند و باعث می شود تا احساس سیر بودن داشته باشید. بر اساس تحقیقاتی که در زمینه چاقی صورت گرفته است، اضافه کردن فیبرهای حل شدنی به وعده های غذایی باعث می شود تا کمتر دچار چاقی از ناحیه شکم و پهلو بشوید.


ویدیو مرتبط :
لاغر شوید و لاغر بمانید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزش کودکان را لاغر نمى کند



در حالى که به نظر مى رسد، ورزش و تحرک بدنى يک فاکتور اصلى است که منجر به کاهش مداوم وزن مى شود اما نتايج بررسى هاى جديد نشان داده است که فعاليت جسمى تاثيرى روى کودکان چاق ندارد و درعوض براى کاهش وزن بايد کودکان را به خوردن مواد غذايى سالم و داشتن تغذيه صحيح براى رسيدن به وزن مطلوب ترغيب و تشويق کرد.

 

به گزارش ايسنا، در اين مطالعات، پژوهشگران 300 کودک را به مدت پنج سال تحت مطالعه و پژوهش قرار داده و دريافته اند که کودکان چاق به دليل وزن زياد ورزش نمى کنند نه اين که به خاطر ورزش نکردن چاق شده باشند. به گفته پژوهشگران؛ اگرچه ورزش کردن بسيار مفيد است اما والدين بايد روى تغذيه سالم کودکان خود متمرکز شده و ميزان کالرى مصرفى در رژيم غذايى آنها را کاهش دهند. براد متکالف، پژوهشگر ارشد دانشکده پزشکى پنسيلوانيا در پلى مونت در اين باره گفت: توضيح ما در اين باره اين است که کودکان چاق به دليل وزن زياد نمى توانند فعاليت کنند و پرتحرک باشند. براى آنها ورزش کردن و البته تنفس به هنگام ورزش و دويدن دشوار مى شود و به همين خاطر رغبتى به ورزش کردن ندارند.

 

آنچه در مورد اين کودکان مهم است اين است که مطمئن شويم در وهله اول کودکان از راه هاى ديگرى چربى اضافه دريافت نمى کنند. وى تاکيد کرد: مقرون به صرفه ترين راه براى حل مشکل چاقى در کودکان اين است که تمام پولى را که براى خريد تنقلات و مواد خوراکى چاق کننده به کودکان مى دهيد کنار گذاشته و در عوض آنها را وادار به فعاليت کنيد. به اين ترتيب اگر از ميزان کالرى مصرفى روزانه در رژيم غذايى کودکان بکاهيد، مى توانيد به کاهش وزن آنها کمک کنيد که در نهايت تمايل آنها به تحرک جسمى و ورزش کردن افزايش پيدا مى کند.

 

با اين حال در اين پژوهش که شرح آن در مجله بريتيش مديکال به چاپ رسيده هرگز مطرح نشده است که فعاليت فيزيکى به هيچ وجه براى سلامت کودکان چاق مفيد نيست .‌ ‌

 

ورزش کودکان


ورزش کودکان را لاغر نمى کند


در حالى که به نظر مى رسد، ورزش و تحرک بدنى يک فاکتور اصلى است که منجر به کاهش مداوم وزن مى شود اما نتايج بررسى هاى جديد نشان داده است که فعاليت جسمى تاثيرى روى کودکان چاق ندارد و درعوض براى کاهش وزن بايد کودکان را به خوردن مواد غذايى سالم و داشتن تغذيه صحيح براى رسيدن به وزن مطلوب ترغيب و تشويق کرد. به گزارش ايسنا، در اين مطالعات، پژوهشگران 300 کودک را به مدت پنج سال تحت مطالعه و پژوهش قرار داده و دريافته اند که کودکان چاق به دليل وزن زياد ورزش نمى کنند نه اين که به خاطر ورزش نکردن چاق شده باشند.

 

به گفته پژوهشگران؛ اگرچه ورزش کردن بسيار مفيد است اما والدين بايد روى تغذيه سالم کودکان خود متمرکز شده و ميزان کالرى مصرفى در رژيم غذايى آنها را کاهش دهند. براد متکالف، پژوهشگر ارشد دانشکده پزشکى پنسيلوانيا در پلى مونت در اين باره گفت: توضيح ما در اين باره اين است که کودکان چاق به دليل وزن زياد نمى توانند فعاليت کنند و پرتحرک باشند. براى آنها ورزش کردن و البته تنفس به هنگام ورزش و دويدن دشوار مى شود و به همين خاطر رغبتى به ورزش کردن ندارند.

 

ورزش کودکان

 

آنچه در مورد اين کودکان مهم است اين است که مطمئن شويم در وهله اول کودکان از راه هاى ديگرى چربى اضافه دريافت نمى کنند. وى تاکيد کرد: مقرون به صرفه ترين راه براى حل مشکل چاقى در کودکان اين است که تمام پولى را که براى خريد تنقلات و مواد خوراکى چاق کننده به کودکان مى دهيد کنار گذاشته و در عوض آنها را وادار به فعاليت کنيد. به اين ترتيب اگر از ميزان کالرى مصرفى روزانه در رژيم غذايى کودکان بکاهيد، مى توانيد به کاهش وزن آنها کمک کنيد که در نهايت تمايل آنها به تحرک جسمى و ورزش کردن افزايش پيدا مى کند.

 

با اين حال در اين پژوهش که شرح آن در مجله بريتيش مديکال به چاپ رسيده هرگز مطرح نشده است که فعاليت فيزيکى به هيچ وجه براى سلامت کودکان چاق مفيد نيست .‌ ‌