سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کاهش تب و درد با گل داوودی



 

 

کاهش تب و درد با گل داوودی

 

گل داوودی گیاهی است با برگ های سفید یا زرد کمرنگ که خوردن دم کرده آن در میان مردم کشورهای چین، ژاپن و جنوب آسیا رواج دارد.

 

خواص درمانی فراوان چای گل داوودی از ۱۵ قرن پیش شناخته شده بود و در حال حاضر نیز هنوز بسیاری از فواید آن ناشناخته باقی مانده است.

 

چای گل داوودی فاقد هرگونه کافئین است و نه تنها سموم را از بدن دفع می کند، بلکه روشنایی چشم را می افزاید.

 

این نوشیدنی، علاوه بر افزایش میزان گردش خون، کلسترول و بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی را کنترل می کند.

 

بسیاری مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش با جوشاندن گل داوودی در کمی آب به مدت پنج دقیقه و مصرف منظم آن بهبود پیدا می کند.

 

چای گل داوودی حاوی مقادیر فراوان بتاکاروتن، فیبر، آهن، منیزیم، نیاسین، پتاسیم و ریبوفلاوین است که علاوه بر تأمین نیاز بدن، گیجی را کاهش و میزان هوشیاری را افزایش می دهد.

 

مصرف این نوشیدنی در دوران سرماخوردگی، بسیاری از علائم مانند درد و تب را کاهش داده و دوره بیماری را کوتاه می کند.


منبع:روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
کاهش تب بچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: جشنواره گل های داوودی


جشنواره گل های داوودی شهر محلات با عرضه بیش از 600 رقم انواع گل های داوودی تا دهم آبان ماه آماده بازدید علاقمندان به گل است.