سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونگی انتخاب اسباب بازی برای دختر یا پسر؟



 

چگونگی انتخاب اسباب بازی برای دختر یا پسر؟

 

به صد دختر هر کدام یک توپ و صد پسر نفری یک عروسک بدهید، پس از گذشت ساعتی پسرها با پاهایشان عروسک را مثل توپ به این طرف و آن طرف پرتاب خواهند کرد و دختران هم به نوازش و تیمار توپ ها مشغول خواهند شد.

 

این مثال در اکثر موارد درست از آب در می آید. به طور کلی پسرها فعال تر و پرانرژی تر از دخترها هستند و دخترها به هنگام بازی روحیه ای پرورش دهنده دارند.

 

حتی در بازی های کامپیوتری، پسرها بازی های مهیج تر و پرتحرک تر را ترجیح می دهند، اما دخترها سعی می کنند بازی هایی را انتخاب کنند که تکیه برایجاد ارتباط متقابل دارند. در تفاوتهای عمده ی فیزیولوژیک و روحی بین دختر و پسر شکی وجود ندارد؛ اما در بسیاری از موارد والدین آگاهانه به این تفاوتها دامن می زنند و سبب می شوند که روز به روز دنیای آنها از هم فاصله ای بیشتر بگیرد.

 

کمتر دیده می شود که مادر یا پدری پسر خود را تشویق به خرید عروسک یا لوازم آشپزخانه کنند، یا برای کودک دخترشان جرثقیل و کامیون بخرند براستی چرا ما این تفاوت ها را قایل می شویم؟

 

حتی خودمان هم نمی دانیم این را باید بپذیریم که تفاوت میان پسر و دختر انکار ناپذیر است، اما والدین باید بکوشند تا آنها را با دنیای یکدیگر آشنا سازند تا در آینده پدر و مادرهای موفق و همراه تری باشند.

 

محققین معتقدند که برای رشد خلاقیت، نگرش و مهارت های گوناگون باید اسباب بازیهای مختلف در اختیار پسران و دختران قرار داده شود. درضمن هیچ مدرکی در دست نیست تا ثابت کند پسران با بازی کردن با اسباب بازیهای دخترانه، خصوصیات زنانه پیدا می کنند و یا دختران در صورت بازی با اسباب بازی های پسرانه دارای خصوصیات مردانه می شوند. در بیشتر موارد تولید کنند گان روی جعبه ی اسباب بازی علامت: «مخصوص دختران» یا «مخصوص پسران» را چاپ می کند و این موضوع نباید خریداران را تحت تاثیر قرار دهد. پسران و دختران نیاز دارند تا از طریق اسباب بازی به تجربه اندوزی و کسب مهارت بپردازند. آنها از طریق بازی با وسایل بازی مثل لوازم خانه، عروسک، وسایل بازی چرخدار، بازیهای ویدویی، آدمک شخصیت های مختلف، مطالب بسیاری یاد می گیرند.


اینگونه وسایل بازی تخیلات بچه ها را تحریک کرده و در نتیجه به آنها مهارتهای مختلف را می آموزد.

 

والدینی که با نگرش انحصاری اصرار دارند که اسباب بازی های به اصطلاح دخترانه یا پسرانه را برای دختر یا پسرشان بخرند، در نهایت فرزندشان را از کسب مهارتهای مختلف و تجربه اندوزی های با ارزش در دنیای جنس مخالفشان محروم کرده اند.

 

البته این به معنای منع دختران از نوازش و درآغوش گرفتن عروسک و یا بازداشتن پسرها از بازی با آدمکهای قهرمانان و یا پوشیدن لباس آنها نیست.

 

بیایید به کودکمان بیاموزیم که دختران و پسران و زنان و مردان متفاوتند اما قادرند که دنیای یکدیگر را بفهمند ولمس کنند. و همیشه به یاد داشته باشید. اگر او بخاطر به هم ریختن اطرافش سرزنش شود ازبازی کردن لذت زیادی نخواهد برد و بازی باعث رشد و ایجاد اعتماد به نفس در او خواهد شد.

 

توجه به مسائل فوق از لحاظ درک روحیه متقابل دختران و پسران حائز اهمیت می باشد. لذا عوامل زیر می توانند حادثه ساز باشند:

 

۱) نبودن سرپرست در زمان بازی

 

۲) متناسب نبودن اسباب بازی با سن بچه ها

 

۳) اسباب بازی هایی با طرح یا ساخت ناقص

 

۴) نگهداری غلط از وسایل بازی و نگهداری اسباب بازیهای شکسته و خراب

 

منبع: tebyan-zn.ir


ویدیو مرتبط :
فرق انتخاب شامپو بین دختر پسر ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب صحیح اسباب بازی برای کودکان



 

   انتخاب اسباب بازی برای کودکان بسیار مهم است

.



تحقیقات نشان داده تناسب نوع اسباب بازیها با سن رشد کودکان به مراتب مهمتر از تعداد و تنوع آنهاست.

بسیاری از اسباب بازیها نه تنها مناسب سن و مراحل رشد کودک نیستند بلکه از لحاظ سر و صدا و تعدد قطعات می توانند به سلامتی کودکان صدمه بزنند.


محققان معتقدند اسباب بازیهای مناسب لزوما پر هزینه نیستند بلکه باید ایمن بوده و موجب سرگرمی، لذت و یادگیری کودک شوند.


توصیه می شود والدین برای انتخاب اسباب بازیها فقط به ظاهر آن و سنی که روی جعبه اسباب بازی نوشته شده اکتفا نکنند و در مورد بکارگیری نیروی خلاقیت کودک در استفاده از آن نیز دقت داشته باشند.


همچنین دقت داشته باشند که اسباب بازی مناسب برای یک کودک حتما برای تمامی کودکان در همان محدوده سنی مناسب نیست و باید به توانایی ها و علایق کودکان مختلف نیز توجه نمود.


اسباب بازیهایی با رنگهای متنوع و ترجیحا روشن و شاد که با حرکت و یا چراغ و در مواردی با صدای ملایم کودک را به تحرک و واکنش برانگیزد نیز برای کودکان جالب است.