سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه می‌توان به نعمت آرامش دست یافت؟



 

 

چگونه می توان به نعمت بزرگ آرامش دست یافت

 

اما چگونه می‌توان به نعمت بزرگ آرامش دست یافت؟ آیا صرف استفاده از قرص‌های مسکن و آرامش بخش می‌تواند برایمان آرامش به ارمغان آورد؟ یا اینکه راه‌های بهتر و طبیعی‌تر و بدون عوارضی نیز جهت دستیابی به آرامش وجود دارد؟

 

در بسیاری از مواقع افراد تصور می‌کنند تنها با حفظ یک رژیم غذایی متعادل و رعایت مواردی که پزشکان به آن توصیه می‌کنند می‌توان به طول عمر زیاد و سلامت زیستن کاملا امیدوار بود. اما این دسته از افراد از این مسئله غافل هستند که انسان موجودی است دو وجهی؛ یک وجهش دارای جسم و وجه دیگرش دارای روح و روان است.

 

از قدیم نیز گفته‌اند که عقل سالم در بدن سالم است. به واقع اگر افراد به مسائل روحی و روانی خود توجه نکنند بسیار امکان دارد وجود استرس و اضطراب و عدم‌تعادل روحی در آنها به بروز بیماری‌های وخیم جسمانی بینجامد.

 

استرس و اضطراب تأثیرات مخربی دارند که ممکن است احتمال بروز عوارض قلبی و سکته قلبی را در افرا د تشدید کنند.

 

بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به هنگام عصبانیت به پیاده‌روی تند بپردازند که این مسئله می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب در افراد مؤثر باشد.فعالیت ورزشی، به‌ویژه پیاده‌روی شیوه فوق‌العاده مؤثری برای برطرف کردن فشار روحی است.

 

امروزه میلیون‌ها نفر از مردم جهان برای مقابله با ناراحتی‌ها و فشارهای روحی روزمره، بعد از کار روزانه خود به فعالیت‌های جسمانی مانند نرمش کردن، دویدن در پارک، دوچرخه سواری با دوستان، پیاده روی و غیره می‌پردازند و از این فعالیت‌ها لذت می‌برند.

 

پیاده‌روی، بهترین و ارزان‌ترین راه برای کنترل فشار روحی است. پیاده‌روی، صرف‌نظر از سرعت گام‌ها، به‌طور طبیعی میزان استرس را کم می‌کند. فعالیت‌های ورزشی مناسب، به‌طور قابل توجهی در مقابله با استرس نقش دارند.

 

دوش آب سرد نیز از دیگر راه‌های مقابله با فشارهای روحی و روانی است. سرگرم کردن خود به کار یا مطالعه نیز می‌تواند در شرایط خاص به آرامش افراد کمک کند؛ البته ایجاد احساس آرامش تنها به این عوامل بستگی ندارد و بیشتر به‌خود فرد و خواست وی برای رسیدن به آرامش و تمرینات روحی و روانی که وی برای رسیدن به این مقصود انجام می‌دهد، وابسته است.


ویدیو مرتبط :
چطور می توان به بمب اتمی دست یافت؟ در ۶۰ ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جهرمی: بانک صادرات به اهداف خود دست یافت



 

 

 

بانک صادرات

 

 

 

بانک صادرات ایران توانسته به اهداف از پیش تعیین شده در سال جاری دست یابد.

به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران دکتر جهرمی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک صادرات ایران که در سمینار سراسری مدیران شبکه این بانک که به منظور بررسی عملکرد ،تبیین سیاست های سال جاری و تشریح برنامه های سال آینده برگزار گردیدگفت :

در سالجاری که از سوی مقام معظم رهبری سال همت مضاعف و کار مضاعف نام گرفته با همت و تلاش کارکنان ، خدمات بانک صادرات ایران با ارایه ده محصول جدید رشد قابل ملاحظه ای بدست آورده که تمامی این اقدامات به منظور جلب رضایت مشتریان بوده است.

دکتر جهرمی با اشاره به اجرای هدفمندی یارانه ها درآذرماه گذشته خاطرنشان ساخت ،بعد از سالها انتظار و علی رغم وجود مشکلات زیاد هدفمندی یارانه ها عملیاتی شد و بانک صادرات ایران به عنوان دومین بانک از لحاظ در اختیار داشتن تعداد حساب و گستردگی، در خلال پرداخت نقدی یارانه ها توانست با ثبت رکورد 21 میلیون تراکنش نقش مهمی را ایفاد نماید.

جهرمی در رابطه با عملکرد 10 ماهه گذشته یادآور شد :در طول سالجاری کارهای بزرگی در خصوص EPS صورت پذیرفته به گونه ای که باید اعلام کنیم بانک صادرات به یقین در پایان سال به EPS کل پیش بینی شده دست خواهد یافت .

وی افزود: حرکتهای خوبی در سال جاری صورت گرفته که با توجه به پتانسیل این بانک و توانمندی نیروی انسانی آن ،انتظار می رود سرعت پیشرفت و جلب رضایت مشتریان در بانک صادرات ایران شتاب بیشتری بخود بگیرد..../تحلیل:عصرایران