سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه می‌توان بر كمرویی غلبه كرد؟



غلبه بر كمرویی,خجالت و كمرویی

 

روانشناسان می‌گویند؛ خجالت و كمرویی یك بیماری نیست بلكه یك اختلال است.

 

آیا شما یك فرد خجالتی هستید؟ این ویژگی شاید تا حدودی طبیعی و عادی باشد. برای مثال اكثر مردم وقتی وارد اتاقی پر از افراد غریبه می‌شوند یا هنگامی كه می خواهند سخنرانی كنند، تا حدودی معذب و ناراحت هستند و احساس خجالت میكنند. اما گاهی خجالت كشیدن می‌تواند اشكال شدیدی داشته باشد.

 

محققان معتقدند كه تقریبا 50 درصد از افراد بزرگسال تا حدی به كمرویی دچار هستند. دو پزشك هندی بیمارستان هیوا ناندانی در این باره می گویند: درك این مطلب كه كمرویی یك مشكل است و یك بیماری نیست، حائز اهمیت است.

 

مرز بین بیماری موسوم به ترس از اجتماع و كمرویی بسیار باریك است اما این مرز و ویژگیهای آن به لحاظ كمیت و شدت متفاوت است. بنابراین روشی كه برای غلبه بر كمرویی ارایه می‌شود فردی تر و موضوعی تر خواهد بود.

 

متخصصان و روانپزشكان می‌گویند؛ اساس درمان كمرویی باید روی تكنیك‌های آرام سازی یا به اصطلاح ریلكسیشن قرار بگیرد. فرد معمولا با مجموعه‌ای از محرك‌ها و استرس‌های فزاینده مواجه می شود كه اغلب این استرس‌ها و محرك‌ها از طریق بصری ایجاد می‌شوند. وقتی ذهن به طور مناسب رها و بی تفاوت شود سپس فرد می‌تواند با شرایط واقعی در زندگی واقعی مواجه شود. در شرایط و موارد شدید، استفاده از دارو پیشنهاد می‌شود تا این استرس و اضطراب فلج كننده مرتبط با شرایط تنش زا كاهش پیدا كند.

 

متخصصان توصیه می‌كنند كه خودتان را معرفی كنید. یك لبخند بزرگ تمام چیزی است كه احتیاج دارید تا فضا را در دست بگیرید. احساس نكنید كه نیاز دارید خودتان را با صلاحیت نشان دهید. بیشتر سوال كنید اما كمتر حرف بزنید. سوالاتی بپرسید كه به دیگرن اجازه دهد درباره زندگیشان صحبت كنند و سپس با علاقه گوش كنید. در نظرات خود سخاوتمند باشید. اگر به دیگری فرصتی برای راحت بودن بدهید نه تنها تقدیر خوبی را منعكس و منتشر خواهید كرد بلكه درعین حال قدردانی و سپاسگذاری دیگران را نیز بدست خواهید آورد.

 

یك موضوع جزئی را به یاد بسپارید

مثلا اگر قبلا كسی را ملاقات كرده‌اید نام و یك موضوع جزئی درباره وی را بیاد بیاورید چون با این كار بزرگترین هدیه را می‌توانید به او بدهید. دیگران را تحسین كنید هر كسی دوست دارد تحسین و تمجید شود. كسانی كه گفت وگو را آغاز می‌كنند و به دیگران اعتماد به نفس می دهند این تمجید را دوست دارند. همیشه تا جایی كه می‌توانید اثرگذار نگاه كنید. نگاه و احساس موثر داشتن می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. در سازمانها و فعالیت‌هایی كه برایتان جالب هستند، شركت كنید.

 

همزمان یك مهارت اجتماعی را تمرین كنید

با اینكار می‌توانید انرژی خود را متمركز كرده و موفق شوید. صبح كه بیدار می‌شوید در آیینه خودتان را ببینید و با صدای بلند اهدافی را كه برای طول روز دارید، عنوان كنید. سپس خود را در شرایطی ببینید كه واقعاً آن كارها را انجام داده‌اید. برای ایجاد احساس آماده شدن تا جایی كه لازم است به خودتان فرصت بدهید، به خودتان ایمان داشته باشید. شما می‌توانید آنچه را كه در ذهن دارید انجام دهید.

منبع:صدای سلامت


ویدیو مرتبط :
استرس چیست و چگونه می توان بر آن غلبه کرد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برانکو: پرسپولیس فراتر از یک باشگاه است/ بدون ایران نمی‌توان بر تروریسم غلبه کرد



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران

برانکو ایوانکوویچ معتقد است که او هدایت بزرگترین و معروف‌ترین تیم ایرانی را برعهده دارد. او هم‌چنین در پاسخ به سوالی عنوان کرد که ایران دشمن جدی تروریسم است.

 برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با سایت اخبار فوتبال کرواسی درباره مسایل فوتبالی این کشور اظهاراتی را مطرح کرد.

این روزها از فوتبال کرواسی خبرهای خوبی شنیده نمی‌شود. پس از آنکه پسر زدراکو مامیچ یکی از مسئولان فوتبال این کشور دستگیر شد و چند تن از بازیکنان فوتبال در این کشور به دلایل رشوه و فساد دستگیر شدند، رسانه‌های این کشور نام‌های زیادی را برای بررسی این پرونده انتخاب کردند که یکی از این افراد برانکو ایوانکوویچ بود. ایوانکوویچ درباره این وضعیت گفت: متاسفانه روح فوتبال خدشه‌دار شده است و این باعث فشار به جامعه فوتبال در کرواسی می‌شود و ممکن است در آینده فوتبال کرواسی تاثیرگذار باشد. وقتی رسوایی در سطح کلان رخ می‌دهد نمی‌توان به آینده فوتبال کرواسی خوشبین شد. برای من به عنوان عضوی از جامعه فوتبال این تراژدی است که ببینم فوتبال در کشورم در چنین شرایطی قرار گرفته است. فوتبال کرواسی دچار بحران شده است و خیلی سریع باید از این بحران خارج شد تا بازیکنان جوانی که می‌خواهند وارد فوتبال کرواسی شوند با روحیه و امید وارد فوتبال شوند.

در ادامه خبرنگار کروات درباره فوتبال ایران و ژرسژولیس با برانکو گفت و گو کرد که در زیر می‌آید:

شما سرمربی پرسپولیس در ایران را برعهده گرفته‌اید که 7 سال است قهرمان لیگ ایران نشده است و طبیعتا فشار زیادی برای قهرمانی روی شما وجود دارد درباره این موضوع کمی صحبت می‌کنید؟
هر باشگاهی برای خودش مشکلات ریز و درشتی دارد و این کاملا طبیعی است ولی در کل احساس خیلی خوبی در پرسپولیس دارم. پرسپولیس در ایران فراتر از یک باشگاه است. پرسپولیس مانند یک آیین است که بیش از 40 میلیون هوادار دارد و هدایت چنین تیمی مسئولیت بسیار بزرگی است. اول از همه افتخار می کنم که هدایت چنین تیم بزرگی را برعهده دارم اما این را باید قبول کرد که پرسپولیس در یک بحران قرار گرفته بود و به همین خاطر بود که آن‌ها من را به عنوان سرمربی انتخاب کردند تا پایانی باشم بر این بحران. اکنون همه در یک جبهه قرار گرفته‌ایم.

 

باشگاه رفته رفته در حال کنار زدن بحران است. تیم من جوان و با انگیزه است و من مطمئنم که امسال یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی خواهیم بود. ما اکنون در رده ششم جدول قرار داریم ولی فاصله کمی بین ما و تیم صدرنشین وجود دارد. ما رفته رفته توانستیم به بالای جدول برسیم و در هر بازی نسبت به بازی قبل بهتر بازی کردیم. مطمئنم که به زودی تیم های صدرنشین را خواهیم گرفت. در کل من از کارم در پرسپولیس رضایت دارم.

برای باشگاهی با این بزرگی که تعریف کردید عجیب است که 7 سال قهرمان لیگ نشده است. نظرتان در این باره چیست؟
بله راست می‌گویید. ولی این را نیز درنظر بگیرید که پرسپولیس برای سال های زیادی با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم کرد و نتیجه نگرفتن این تیم در سال‌های اخیر نتیجه مشکلاتی بوده که این تیم قبلا با آن روبرو بوده است. در حال حاضر نمی‌خواهم زیاد درباره این مشکلات صحبت کنم. پرسپولیس بزرگترین و معروف‌ترین تیم در آسیاست و علاقه مردم به پرسپولیس نیز برای ما خوب است. طبیعی است که هواداران چنین تیم بزرگی برایشان نتیجه مهم باشد چراکه نتیجه است که قهرمانی می‌آورد.

مربیان کروات زیادی در فوتبال ایران فعالیت کردند که شما یکی از آن‌ها بوده‌اید. افرادی مثل تومیسلاو ایویچ، چیرو بلاژویچ، لوکا بوناچیچ، ملادن فرانچیچ، وینگو بگوویچ، زلاتکو کرانچار، استانکو پوکله پوویچ و امسال نیز استیماچ به این جمع اضافه شده است. نظرتان در این باره چیست؟‌
مربیان کروات قابلیت‌های زیادی دارند و با توجه به مبلغی که می گیرند کارایی زیادی دارند. همیشه بهای کمی به مربیان فوتبال در کرواسی داده شده است ولی مربیان ما صرف نظر از اینکه کجا کار می‌کنند همیشه نتایج خوبی کسب کرده‌اند. ما مربیان کروات همیشه مشکلات زیادی از جمله گرفتن پاسپورت داریم. ما مثل مربیان آلمانی،‌ پرتغالی، هلندی و اسپانیایی لابی زیادی نداریم و حمایت رسانه‌ای نمی شویم و فقط باید در نتیجه، خودمان را ثابت کنیم. سابقه حضور مربیان کروات به فوتبال ایران به یوگسلاوی سابق بازمی‌گردد.

 

مربیان زیادی بودند که به عنوان تعلیم دهنده و آموزش دهنده به فوتبال ایران آمدند. یکی از اولین کسانی که به فوتبال ایران آمد و شاید ندانید رایکوف بود که می‌توان گفت که عملکرد بسیار خوبی در فوتبال ایران داشت و شاید نتایجی که رایکوف گرفت باعث شد تا نظر مثبتی روی مربیان کروات باشد. باید بگویم که خیلی خوشحال هستم که ایگور استیماچ نیز به جمع ما اضافه شده است. من با او تقریبا هر روز در ارتباط هستم و باید بگویم که او هدایت تیم خوبی را به عهده گرفته است ولی باید به استیماچ بگویم که بهتر است برای رتبه دومی تلاش کنیم (با خنده) چراکه تیم اول قطعا پرسپولیس خواهد بود.

10 روز قبل ما شاهد حملات تروریستی در پاریس بودیم. واکنش‌ها در ایران چطور بود؟ حالا من از شما سوال می‌کنم. رییس جمهوری قبلی آمریکا جرج بوش پسر، یک بار ایران را در کنار کره شمالی و عراق محور شرارت نامید و آن را مقر تروریسم توصیف کرد. نظرتان چیست؟
ایران دشمن جدی تروریسم است و آن‌ها نقش جدی در حل بحران‌هایی دارند که امروز در دنیای تروریسم شاهد آن هستیم. ایران همیشه نقش مهمی در مقابله با بحران‌هایی نظیر آنچه شاهد آن بودیم داشته است و قطعا بدون ایران نمی‌توان بر تروریسم غلبه کرد. من زیاد سیاست را دنبال نمی‌کنم ولی این را کاملا می‌توانم با قاطعیت بگویم که ایران دشمن جدی داعش و تروریسم است و طبیعتا مردم ایران هم با مردم پاریس همدردی کردند.

دیناموزاگرب باید در لیگ قهرمانان برابر آرسنال برای کسب رتبه دومی تلاش کند که اتفاق مهمی برای فوتبال کرواسی محسوب می شود. او درباره این موضوع گفت:
دینامو این فصل به فوتبال کرواسی اعتبار بخشید و عملکرد بسیار خوبی در لیگ قهرمانان داشت. این اتفاق خیلی جالب است که دیناموزاگرب در حضور آرسنال از گروه خود صعود کند. آن‌ها سختی زیادی برای کسب نتایج خوب کشیدند و فکر می‌کنم لیاقت صعود از گروه را دارند و من فکر می کنم آن‌ها بتوانند به این افتخار برسند. در حال حاضر آرسنال بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارد. این پیروزی ها در لیگ قهرمانان از لحاظ مالی خیلی به باشگاه کمک خواهد کرد. من فکر می کنم آرسنال شانس زیادی برای برد دارد ولی اگر دینامو مانند بازی رفت باشد من برایشان شانس صعود قایل هستم و فکر می‌کنم بتوانند کار مهمی در این گروه انجام دهند.


 اخبار  ورزشی  -  ایسنا