سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه با تلاش کمتر، آدم موفق‌تری باشیم؟



افراد موفق,رسیدن به موفقیت ,آدم موفق‌

برخی توانایی ها به نظرمان کاملا پیش پا افتاده می آید و فکر می کنیم اگر انجام کاری برای ما آسان است، پس برای همه همینطور است.


وقتی کسی به من می گوید «برای رسیدن به موفقیت باید سخت تلاش کنی»، فقط افسوس می خورم و متاسف می شوم! با خود فکر می کنم آیا واقعا اینطور است؟ اکثر افراد موفقی که می شناسم کارهایی متفاوت از دیگران انجام می دهند، و البته نه به این معنا که ساعات زیادی از وقت خود را در اداره مشغول به کار باشند. این افراد کارا می دانند استعداد طبیعی آن ها کجاست و تا جایی که ممکن است آن را در کار روزمره شان مورد استفاده قرار می دهند. آن ها سخت تر و بیشتر کار نمی کنند، بلکه هوشمندانه تر رفتار می کنند.

وقتی بر استعداهای طبیعی خود تکیه می کنید، کار شما ساده تر و روان تر پیش خواهد رفت. عملکرد و بازدهی به نحو قابل توجهی افزایش پیدا کرده و فرصت های بیشتری جذب خواهید کرد.

کارآفرینان (به طور خاص)، می توانند موفقیت شرکت هایشان را با تاکید بر استعدادها و استفاده از آن در جهت به جریان انداختن شرکت، به حداکثر میزان برسانند.

این چالش یا فرصت، کشف استعدادها و به کار گیری اصولی آن ها در جهت کار است. این امر از آنچه به نظر می رسد است دشوارتر است و دلیلش آن است که بسیاری از ما هنوز استعدادهایمان را نشناخته ایم: برخی مهارتها به نظرمان کاملا پیش پا افتاده می آید و فکر می کنیم اگر انجام کاری برای ما آسان است، پس برای همه همینطور است.

چگونه استعدادهای خود را کشف کنیم.
اگر استعداد، مهارتها، دانش و تجربیات خود را با هم ادغام کنید، اثر بخشی چندین برابر می شود. این ترکیب می تواند به اندازه تفاوت میان عملکرد یک فرد «متوسط» و یک فرد «بسیار موفق» باشد، بدون آنکه در میزان تلاش آن ها حتی ذره ای اختلاف باشد!

ابتدا، توانایی های ذاتی خاص خود را شناسایی کنید. برای آنکه بفهمید چه چیزی شما را از بقیه متمایز می کند، چشم اندازی از دیگران بگیرید. از خانواده، دوستان، همکاران و مدیران سابق خود بخواهید که دو یا سه مورد از کارهایی که بهتر از دیگران انجام می دهید را ذکر کنند. و یا آنچه به نظر می رسد راحت تر از دیگران انجام می دهید را با شما در میان بگذارند. از آن ها بخواهید برایتان مثال بیاورند. حداقل از 10 نفر در این رابطه نظر بخواهید. چه پاسخ های مشترکی می شنوید؟ وقتی از این استعدادها استفاده می کنید چه تاثیری می گیرید؟

برخی از استعدادها را نمی توان با پرسیدن از خانواده و دوستان دریافت. در این موارد یک مربی تخصصی بهتر می تواند در کشف استعدادهایتان به شما کمک کند و از آنچه بسادگی قابل دیدن نیست رونمایی کند.

وقتی به ما می گویند که چه استعدادهایی داریم، اغلب پیش خود می گوییم: «درسته، من اینجوری ام»، اما پیش تر نمی رویم!

زمانی را در نظر بگیرید که به هر یک از استعدادهایی که در خود می شناسید، فکر کنید (از زندگی شخصی گرفته تا زندگی حرفه ای تان) و به این فکر کنید که این استعداد چگونه شما را متمایز می کند. این به شما کمک می کند تا طوفانی در افکارتان بوجود آید و راه هایی خلاق برای بکار گرفتن استعدادهایتان پیدا کنید.
 
تغییرات را به آغوش بکشید: در مسیری گام بر دارید که استعدادهایتان را به کار می آید.


اکنون زمان آن رسیده که از خود بپرسید: «آیا من در حرفه ام به طور منظم از استعداد خود استفاده می کنم؟» به این فکر کنید که چگونه می توانید این استعداد را نمایان تر کنید. شاید متوجه شوید که تنها، بخشی از استعدادتان برای موفقیت در کارتان کافی است.

شاید پی بردن به این موهبت موجب شود که تیمی از افراد مناسب و کارا تشکیل دهید. شاید پیش از این نمی دانستید که این برتری را در میان همکارانتان دارید چرا که این توانایی را پیش پا افتاده می دیدید.

با این درک جدید ممکن است در جستجوی فرصت های بیشتری برای حرفه ای متناسب با توانایی های خود باشید و یا شانس شرکت در مصاحبه های احتمالی آینده را پیدا کنید. با نهایت استفاده از استعداد ذاتی می توانید.

اگر این استعداد تازه کشف شده، برای شغل فعلی تان کارایی نداشته باشد، چطور؟


جلسه ای با رییس تان تشکیل دهید و در مورد کشف جدید خود با او صحبت کنید. خود را آماده کنید که در این رابطه ایده هایی را با او در میان بگذارید. از او بپرسید که چگونه می توانید بر استعدادهای تان تکیه بیشتری داشته باشید و از او بخواهید در صورت امکان فرصت هایی در این رابطه در اختیارتان بگذارد.

هنگام کشف استعدادهای ذاتی تان، اگر متوجه شدید که در شغل فعلی تان چندان بکار نمی آیند، آن را نشانه ای بدانید که شاید زمان در پیش گرفتن مسیر حرفه ای جدید فرا رسیده است.

عمر خود را در شغلی که سعی در بهبود نقاط ضعف شما دارد به هدر ندهید. منظور کارهایی که هیچوقت در آن با استعداد نخواهید شد و در عین حال نیازمند زحمات زیادی است تنها برای اینکه در پایان یک کارمند متوسط بشوید.

بهره بری از استعدادهای شما در شغل تان به شما اجازه می دهد که تاثیر و کارایی خود را افزایش دهید و  به شما در پیدا کردن فرصت هایی فرای باورهایتان کمک می کند.

منبع:برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
آدم های موفق آدم فضایی نیستند/توضیحات امیرحسین شمس زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش ۲۶ فیلم برای رسیدن به جشنواره فجر ۳۱ / کدام یک موفق می‌شوند؟



فیلم های جشنواره فجر , نام فیلم های جشنواره فجر
26 فیلم سینمایی این روزها مراحل فنی را می‌گذرانند و این در حالی است که سال گذشته همین موقع 37 فیلم برای حضور در جشنواره فجر آماده می‌شدند.
الهام نداف: علاوه بر 21 فیلمی که تمام مراحل فنی را پشت سر گذاشته‌ و برای حضور در جشنواره سی‌و یکم فیلم فجر آمادگی کامل را دارند (اینجا)، 26 فیلم دیگر در هنوز در سه مرحله تدوین، صداگذاری، فیلمبرداری قرار گرفته‌اند.
آبان‌ماه سال 90، 26 فیلم آماده نمایش و 37 فیلم نیز مراحل تدوین، صداگذاری و فیلمبرداری را پشت سر می‌گذراندند. مقایسه تولیدات سینمایی سال 90 با سال 91 نشان می‌دهد، تولید در سینمای ایران نسبت به سال گذشته کاهش یافته و طبیعتا هیئت انتخاب فیلم‌های کمتری را گزینش می‌کنند.
جدول زیر فیلم‌های تولید شده در سال 90 و 91 را نشان می‌دهد که مراحل فنی را می‌گذرانند. در این بین تنها فیلم «محمد (ص)» مجید مجیدی سال 88 کلید خورده است. باید دید کدام یک از این فیلم‌ها به جشنواره سی و یکم می‌رسند؟

نام فیلم
نام کارگردان
بازیگران
خلاصه داستان
سال ساخت
مرحله ساخت
همه چیز برای فروش
امیر ثقفی
صابر ابر، مریلا زارعی، مزدک میرعابدینی، محمود نظرعلیان، ساعد سهیلی، سارا کاشفی، حسین مسلمی، جواد عزتی و حبیب رضایی
سرنوشت انسان‌هایی که ناخواسته محکوم به عدل هستند
1391
صداگذاری
جیب‌بر خیابان جنوبی
سیاوش اسعدی
مصطفی زمانی، نورا هاشمی، بهناز جعفری،پیام دهکردی، امیر جعفری، محمود جعفری، هومن برق نورد، افشین سنگ چاپ، لیلا بلوکات، علی رضا جعفری و علی اعلایی
بگذار به ضرب شمشیر یک دلاور از پا درآیم، پولاد در قلب و لبخند بر لب. زمانی چنین گفته بودم، ولی تقدیر چه بازی ها که ندارد، میدان جنگ من فاضلاب گند خیابان بود و خصم من یک گاری با باری هیزم. بسیار منطقی است، من همه چیزم را از دست داده ام، حتی مردنم را...
1390
صداگذاری
برلین -7
رامتین لوافی‌پور
توم بیشاپز، مصطفی زمانی، کارولین ایشهورن، مسعود رایگان،حلیما ایلتر ، هاینه لاترباخ، سمیر فوکس، مریم عباس، کریستین ویکتور کوینه
زندگی چند مهاجر را روایت می‌کند که عواقب جنگ و حمله به عراق آنها را بدنبال جایی برای زنده ماندن می‌کشاند. عاطف به‌همراه دختر و پسر بیمارش به برلین می‌رسند جایی که خطری زندگیشان را تهدید نمی‌کند. اما متوجه می‌شوند که همه زندگی زنده ماندن نیست...
1391
صداگذاری
کلاس هنرپیشگی
علیرضا داوودنژاد
رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد، احترام‌السادات حبیبیان و کبری حسن‌زاده
«کلاس هنرپیشگی» به زندگی و روابط چند کارآموز کلاس‌های هنرپیشگی می‌‌پردازد.
1391
صداگذاری
رسوایی
مسعود ده‌نمکی
اکبرعبدی، الناز شاکردوست، محمد رضا شریفی نیا، کامران تفتی، مریم کاویانی، امیر دژاکام، امیر نوری، اسماعیل خلج، مجید مشیری، فرامرز روشنایی، آرزو افشار، تینا آخوندتبار
افسانه دختر جنوب شهری که به علت بدهی‌های مالی پدر تحت فشار طلبکاران قرار دارد با دزدیدن سفته‌های پدرش در حین فرار با روحانی زاهدی آشنا می‌شود که این روحانی در مسیر کمک به افسانه خود دچار مشکلاتی می‌گردد
1391
صداگذاری
یوسف هور(مرغابی دشت سرخ)
علی‌اصغر شادروان
آرش مجیدی، جمشید جهان‌زاده، اکبر سنگی، کاظم هژیر آزاد، رضا فیاضی، غلامرضا فرامرزیان، یلدا قشقایی، رز رضوی
بخش‌هایی جالب از زندگی، مبارزات و شهادت سردار شهید علی هاشمی در منطقه هور است.
1391
صداگذاری
سلام / خداحافظ
پرویز شهبازی
پگاه آهنگرانی، احمد مهران‌فر، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، فریدالدین، لادن سلیمانی
داستان یک دانشجوی شهرستانی به نام مریم است که در یکی از دانشگاه‌های تهران ثبت نام می کند. اما به دلیل کمبود جا در خوابگاه با دختر دیگری که دانشجو نیست همخانه می شود.
1390
صداگذاری
نیکان و بچه غول
عبدالرحمن رضایی
رامبد جوان، ویشکا آسایش، انوشیروان ارجمند و آرشام طالبی
پسربچه‌ای به نام نیکان به همراه خانواده خود برای تفریح به دامنه کوه دماوند می‌روند. اما نیکان به درون گودالی می‌افتد و با دنیایی اسرارآمیز مواجه شده و در این دنیا با بچه غولی به نام خوخو آشنا می‌شود.
1391
تدوین
استرداد
علی غفاری
حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، علی رام‌نورایی، صالح میرزاآقایی، سیما تیرانداز، سیامک چراغی‌پور، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف و بهنام تشکر
این فیلم به وقایع پس از جنگ جهانی دوم و زمانی که سران کشورهای متّفــق نشستی را در تهران برگزار کردند اشاره دارد.
1391
تدوین
دل بی‌قرار
قربان نجفی
سارا خوئینی‌ها، فرهاد جم پدرخوانده و شهره قمر
ملودرامی اجتماعی درباره خانواده‌ای سه نفره، یک مادر و پسری 13 ساله و دختری چهارساله در این زلزله است.
1391
تدوین
عملیات مهدکودک
فرزاد اژدری
علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضلاللهی، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی، امیر حسین رستمی
فیلمی در گونه کودک است و داستان 5 کودک را روایت می کند که برای جلب توجه والدین خود دست به کار بزرگی می‌زنند.
1391
تدوین
آفتاب مهتاب زمین
علی قوی‌تن
مهسا معرفتی، حسین محمدیان، شادی محمدپور، محمود مرتضایی، توحید رستمی، محمد علی زین‌الدین
دختری دانشجو در زندگی خود با موانعی مواجه می‌شود که او را درگیر کاوش درونش می‌کند. سپس در دوره‌ای از کودکی او نشانه‌هایی برایش آشکار می‌شود.
1391
تدوین
زیباتر از زندگی
انسیه شاه‌حسینی
مجتبی نیک‌نام
استان زندگی شهید علم‌الهدی و رزمندگانی است که در عملیات نصر حضور داشتند. این عملیات توسط ارتش در اوایل جنگ در منطقه جنوب اهواز در دشت آزادگان انجام شد.
1390
تدوین
آقای الف
علی عطشانی
پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، نیما شاهرخ شاهی، هوشنگ حریرچیان، مهران رجبی، خشایار راد
فردی به اسم آقای ادیب برای روزنامه‌ها مقاله می‌نویسد. در یکی از روزنامه‌ها در مورد وی مباحثی مطرح شده و او را آقای الف می‌نامند و از این به بعد به این نام مشهور می‌شود.
1391
تدوین
از تهران تا بهشت
ابوالفضل صفاری
مهناز افشار، جعفر والی، مهران احمدی، ملیسا مهربان، فرزین صابونی، مهدی عباسی، مسعود مهرگان، علی باقری، نازنین‌پور حدادی
زندگی غزال، زن جوانی که با همسرش دچار چالش شده است رو به فروپاشی است، مرد زن را ترک می‌کند و زن در جستجویی به دنبال شوهر،مسیری نماد گون را طی می‌کند و در این سیر و سلوک به حقیقت ماجرا پی می‌برد
1391
تدوین
به خاطر پونه
هاتف علیمردانی
رهاد اصلانی، هانیه توسلی، ترلان پروانه، علی افشین‌راد، بهاره ریاحی، پروین ملکی، حوری امیری، محمد ساربان، محمد کارت و نیره فراهانی
داستان زوجی به نام مجید و پونه را روایت می‌کند که زندگی‌شان به دلیل اختلافات فرهنگی دستخوش اتفاقاتی می‌شود.
1391
فیلمبرداری
زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
روح‌الله حجازی
حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسم‌خانی و ترانه علیدوستی
حضور مهمانان آقای محمودی و بانو، زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد
1391
فیلمبرداری
فرزند چهارم
وحید موساییان
مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد
داستان فیلم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.
1391
فیلمبرداری
حماسه روزبه
علی نوری اسکویی
-
-
1391
فیلمبرداری
محمد(ص)
مجید مجیدی
امین تارخ، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتیان،محسن تنابنده، حمید فرخ‌نژاد، رعنا آزادی‌ور، هدایت هاشمی، نگار عابدی
قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت محمد (ص) آغاز می‌شود و در ۱۲سالگی ایشان به پایان می‌رسد
1388
فیلمبرداری
آخرین داستان
اشکان رهگذر
-
انیمیشن دو بعدی
1391
فیلمبرداری
چ
ابراهیم حاتمی‌کیا
فریبرز عرب‌نیا، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، سعید راد
به دو روز و دو شب از زندگی مصطفی چمران می‌پردازد.
1391
فیلمبرداری
دلتنگی‌های عاشقانه
رضا اعظمیان
محمد رضا فروتن، میترا حجار، رویا تیموریان، شاهرخ فروتنیان، سیامک اطلسی، مریم کاویانی، شیوا خنیاگر
فیلم داستان فرشته و منوچهر است که به هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه حمله نیروهای عراقی به ایران شده و زندگی عاشقانه‌شان دستخوش تغییراتی می‌شود
1391
فیلمبرداری
آشغال‌های دوست داشتنی
محسن امیریوسفی
شیرین یزدان‌بخش، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر و شهاب حسینی
درباره‌ خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.
1391
تدو
گهواره‌ای برای مادر
پناه بر خدا رضایی
غزل صارمی، فرحناز منافی ظاهر، افسر اسدی، هایده حائری، مهران رجبی، نیکا خسرو آبادی
قصه زندگی یک بانوی طلبه است.
1391
فیلمبرداری
آینه شمعدون
بهرام بهرامیان
رضا عطاران، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، نیوشا ضیغمی، مهران احمدی، پانته‌آ بهرام، شبنم مقدمی، لیلا بلوکات، آهو خردمند، مهدی فقیه
داستان این فیلم درباره زن و شوهری به نام «ضیاء» و «سوری» است که قصد دارند دخترشان را به خانه بخت بفرستند.
1391
فیلمبرداری

خبرآنلاین