سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه از کودکان خواب گرد مراقبت کنیم؟




راه رفتن کودک  در خواب

 

 

● چگونه از کودکان خواب گرد مراقبت کنیم


خواب گردی در کودکان و خردسالان شایع است اما در بسیاری از موارد خواب گردی مربوط به دوران کودکی ممکن است تا دوران نوجوانی ادامه پیدا کند. در حالی که گاهی اوقات کودک خواب گرد فقط در اتاق خواب خود در خواب راه می رود، اما احتمال دارد که از این کودکان رفتارهای خطرناک تری مانند پایین رفتن از پله ها یا خارج شدن از منزل درحال خواب مشاهده شود. در همین رابطه موسسه آمریکایی نمورس پیشنهاداتی را برای چگونگی برخورد با کودکان خواب گرد ارایه کرده که در زیر به آن ها اشاره می شود:

 

وقتی متوجه شدید که کودک تان مشکل خواب گردی دارد، سعی نکنید در این وضعیت او را از خواب بیدار کنید چون ممکن است وحشت زده شود بلکه فقط به وی کمک کنید تا به رختخوابش برگردد.

 

برای جلوگیری از خارج شدن کودک از منزل تمام درها و پنجره ها را قفل کنید.

 

برای این کودکان از تختخواب دو طبقه استفاده نکنید.

 

اتاق را از اثاثیه مرتب کرده و به ویژه کف اتاق را تمیز کنید تا فرزندتان به هنگام خواب گردی زمین نخورد و اطمینان حاصل کنید که لوازم شکستنی و خطرساز دور از دسترس وی هستند.

 


ویدیو مرتبط :
یه دختری توخیمه ها خواب اسیری می بینه خواب می بینه رو صورتش گرد یتیمی میشینه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواب شبانه کمتراز۸ساعت برای کودکان ممنوع!



 

خواب شبانه کمتر از ۸ ساعت برای کودکان ممنوع!

 

 

کودکانی که شب ها کمتر از ۸ ساعت می خوابند، قند خون بالاتری دارند که ممکن است پیش زمینه ابتلا به بیماری دیابت (مرض قند) باشد.

 


به دکتر یو، یکی از محققان دانشگاه علوم شانگهای معتقد است این خطر، نوجوانان چاق را بیشتر از سایر هم سالانشان تهدید می کند.

 


وی اضافه کرد: خواب شبانه کم، بدون ارتباط با سایر عوامل خطر قند خون بالا چون افزایش سن، جنس، رژیم غذایی، بیماری ها و وزن بالا قند خون کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 


این محققان در این مطالعه میزان قند خون و خواب شبانه ی ۶۱۹ کودک چاق و ۶۱۷ کودک متناسب ۳ تا ۶ ساله را مورد ارزیابی قر دادند.

 


نتایج این مطالعه نشان می دهد همانند بزرگسالان، خواب کافی به بدن کودکان کمک می کند تا وزن و قند خون مناسبی داشته باشند.