سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چه افرادی بیشتر سرما می خورند؟



 

چه افرادی بیشتر سرما می خورند؟

 

آیا می دانید چه کسانی در فصول سرد سال بیشتر سرما می خورند؟

افراد کم‌خون بیشتر به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند

یک متخصص تغذیه گفت: افراد کم‌خون سیستم ایمنی ضعیفی دارند و به همین دلیل بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار دارند.

سید ضیاءالدین مظهری اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان مرکبات به وفور یافت می‌شود؛ مرکبات سرشار از ویتامین C است و این ویتامین یکی از آنتی اکسیدان‌های قوی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

وی گفت: مصرف مرکباتی مانند لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و نارنگی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن همراه با غذاها جذب آهن را افزایش می‌دهد و کم خونی را جبران می‌کند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: افرادی که به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند همچنین افراد کم خون بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند.
مظهری بیان داشت: توصیه می‌شود افراد برای درمان کم خونی خود اقدام کنند؛ رفع کم خونی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می‌شود و آنها کمتر در معرض عفونت‌های ویروسی قرار می‌گیرند چرا که این عفونت‌ها موجب بروز سرماخوردگی، زکام و آنفلوآنزا می‌شود.
منبع : Farsnews.com


ویدیو مرتبط :
قابل توجه افرادی که دایم به خدا و پیغمبر قسم می خورند!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی چشم ها سرما می خورند!



 

سرماخوردگی, آلودگی ویروسی چشم ها

سرماخوردگی می تواند سبب آلودگی ویروسی چشم ها شده که در صورت گسترش ویروس و عدم درمان می تواند بینایی را به خطر بیندازد.

هنگامی که فردی به یک بیماری ویروس مانند سرماخوردگی مبتلا می شود، آلودگی ویروس می تواند تمام بدن او را درگیر کند. چشم ها هم مستثنی نبوده و تحت تأثیر این آلودگی ویروس قرار می گیرند.

وی درباره عوارض آلودگی ویروس چشم ها رد اثر سرماخوردگی گفت: مشاهده می کنیم که در افراد سرماخورده معمولاً چشم ها ملتهب و قرمز رنگ بوده و آبریزش دارند که خوشبختانه در این مورد، تمام عوارض گفته شده با همان روشهای درمان سرماخوردگی برطرف خواهد شد.

البته آلودگی ویروس چشمی می تواند در اثر بیماریهای ویروسی دیگری هم ایجاد شود که در هر صورت باید تحت درمان قرار گیرد زیرا اگر این آلودگی ویروس گسترش یابد نه تنها می تواند بخشهای عمیق تر بدن را درگیر کند بلکه علاوه بر ایجاد التهاب شدید، عصب بینایی را درگیر کرده و باعث آسیب بینایی می شود.

توصیه من به افرادی که در اثر سرماخوردگی دچار آلودگی ویروسی چشمی شده اند این است که علاوه بر داروهای تجویز شده برای درمان سرماخوردگی از داروهای ضد التهاب استفاده کنند، میوه هایی را در برنامه غذایی خود جای دهند که حاوی انواع ویتامین ها از جمله ویتامین C است و تا بهبودی کامل استراحت کنند.

اگر این آلودگی چشمی در اثر ابتلا به بیماری ویروسی دیگری ایجاد شود، برای درمان ابتدا باید عامل ویروسی شناخته شده و سپس برای درمان آن اقدام به عمل آید.

منبع:yic.ir