سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چند توصیه برای داشتن ناخن های زیبا


ناخن هایتان را مرطوب نگهدارید دلیل اصلی شکستن ناخن ها خشکی آنهاست. برای پیشگیری از این مسئله ناخن ها را مرطوب نگهدارید.

ناخن هایتان را مرطوب نگهدارید دلیل اصلی شکستن ناخن ها خشکی آنهاست. برای پیشگیری از این مسئله ناخن ها را مرطوب نگهدارید. برای این کار به انتهای ناخن ها کرم مرطوب کننده بزنید و ماساژ دهید.با این کار علاوه بر تحریک جریان خون باعث تغذیه و در نتیجه افزایش مقاومت آنها در برابر آسیب های خارجی شده اید.از شستشوی افراطی دستها بپزهیزید هر چقدر بیشتر دستها را بشویید بیشتر به ناخن ها آسیب می زنید. چون آب ناخن ها را نرم می کند و در نتیجه باعث شکنندگی آنها می شود.



دستهایتان را با صابون های ملایم بشویید و هنگام شستشوی ظروف از دستکش استفاده کنید.
تغذیه ی مناسبی داشته باشید. برای اینکه ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید به تغذیه مناسب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارید.
مواد غذایی سرشار از ویتامین B (از قبیل جوانه ی گندم، زرده ی تخم مرغ و ..) ویتامین C (میوه های تازه،مرکباتو...)،سیلیسیوم و پروتئین میل کنید.

لیمو ترش ناخن ها را سفید می کنداین درست است که لیمو ترش باعث سفیدی ناهن ها می شود اما تاثیر آن موقتی است. توجه داشته باشید که نباید ناخن ها را به مدت طولانی خیس نگهداشت تا سفید شوند. زیرا این کار باعث شکنندگی آنها می شود. برای جلوگیری از زرد شدن ناخن ها اگر سیگار می کشید بهتر است آنرا ترک کنید و بدون استفاده از دستکش به مواد شیمیایی دست نزنید.با ناخن هایتان مهربان باشیداز سوهان، قیچی، ناخن گیر و .. با ملایمت استفاده کنید.

ناخن ها را چهار گوش کوتاه کنید و برای اینکار بهتر است از قیچی استفاده کنید. کفش های نوک تیز و تنگ نپوشید چون باعث فرو رفتن ناخن در گوشت پا می شود. در مانیکور کردن زیاده روی نکنیدتصور نکنید برای داشتن مانیکوری خوب باید ناخن ها را تراشید و تمیز کرد. این کار ناخن ها را در معرض بیماری ها قرار می دهد.

چقدر لاک می زنید؟؟
درست است که لاک در مقابل ضربه های بیرونی از ناخن ها حفاظت می کند اما باید اجازه بدهید ناخن هایتان هر از گاهی بدون لاک نفس بکشند. برای جلوگیری از خشکی ناخن ها از یک حلال بدون استون استفاده کنید. از لاک هایی که رنگ تیره دارند استفاده نکنید چون به ناخن ها رنگ(زرد-نارنجی) می دهد که تنها با بلند شدن از بین می روند. از ناخن های مصنوعی در مناسبت های خاص استفاده کنید زیرا استفاده ی دائمی از آنها باعث ایجاد حساسیت می شود.از رطوبت دوری کنیدبرای پیشگیری از پیدایش قارچهای ناخن، دست ها و پاها را بعد از شستشو با دقت خشک کنید.

رطوبت زمینه ساز رشد قارچ هاست. ناخن های پا از گوشت انگشتان بلندتر نباشد در غیر اینصورت به محل تجمع میکروب ها بدل می شود. کرم های موضعی یا لاک ها ی مخصوص، قارچ های تازه رشد را درمان می کنند اما در صورت پیشرفته بودن بیماری باید دارو مصرف کرد.

منبع : Salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
دستگاه طراحی ناخن سالن اکسپرس با طرح های زیبا برای ناخن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یازده توصیه برای تقویت ناخن‌ها



 

 

پانزده توصیه برای تقویت ناخن ها

 

مرطوب‌کننده استفاده کنید برای آنکه به اندازه کافی ناخن‌هایتان رطوبت داشته باشد کافی است آنها را با کمی وازلین هر شب قبل از خواب چرب کنید. بهتر است در کیف خود همیشه مقداری کرم به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید ناخن‌هایتان را چرب کنید. در صورتی که از بوی وازلین خوشتان نمی‌آید می‌توانید از سایر کرم‌های مرطوب یا چرب‌کننده مخصوص ناخن استفاده کنید.برخی کرم‌های حاوی ویتامین E نیز بسیار برای کوتیکول مفید است. می‌توانید از روغن زیتون نیز استفاده کنید.

 

دستکش دست کنید حتما وقتی کارهای منزل را انجام می‌دهید، به خصوص کارهایی مانند شستن ظروف، پوشیدن دستکش را فراموش نکنید. بسیاری از کارها مانند باغبانی، شستن حمام و دستشویی، شستن ظروف و... به دست‌ها آسیب زیادی می‌زند. در صورتی که حین کار دستکش به دست نکنید نه تنها مواد آلوده زیر ناخن‌هایتان تجمع پیدا می‌کنند بلکه مواد شیمیایی شوینده‌ها سبب آسیب‌دیدگی ناخن‌هایتان می‌شود. بهتر است حتی قبل از دست کردن دستکش کرم چرب‌کننده به انگشتانتان بمالید.

 

مراقب کوتیکول‌های ناخن‌هایتان باشید حین گرفتن ناخن‌هایتان مراقب باشید که خیلی آنها را از ته نگیرید. زاویه کنار ناخن‌ها هم باید 45 درجه باشد. در غیر این صورت به فولیکول‌ ناخن‌ها آسیب رسیده و حتی زیر ناخن‌ها هم ممکن است دچار مشکل شود.

 

کنار ناخن‌ها را تیز نکنید حین گرفتن ناخن‌ها به ویژه اگر مبتلا به دیابت هستید توجه کنید که کناره‌های ناخن‌ها را به شکل تیز کوتاه نکنید. در این صورت ممکن است تیزی کنار ناخن در گوشت فرو رفته و سبب زخم و عفونت شود.

 

بعد از شست‌وشو خشک کنید بعد از آنکه ظرف شستید یا حمام کردید یا دست‌هایتان را شستید بهتر است حداقل برای 2 دقیقه دست و ناخن‌هایتان را کامل پاک کنید. این موضوع به ویژه وقتی به شنا می‌روید اهمیت دارد زیرا مرطوب باقی ماندن ناخن‌ها می‌تواند سبب بروز عفونت‌های قارچی شود.

 

خشک نگه دارید اگر به دلیل نوع فعالیتی که دارید مجبورید دستکش ضخیم به دست کنید اجازه ندهید داخل دستکش مرطوب و عرق کرده شود.

 

می‌توانید دو جفت دستکش داشته باشید و هر چند وقت یکبار آنها را تعویض کرده تا دیگری هوا بخورد و داخلش مرطوب نماند. مرطوب ماندن دستکش‌ها می‌تواند سبب بروز عفونت‌های قارچی شود.

 

کتان در صدر قرار دارد حین خرید دستکش، انواع کتانی را انتخاب کنید. کتاب رطوبت را به خود جذب می‌کند و جلوی عفونی شدن را می‌گیرد در حالی که انواع نایلونی رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند و در نتیجه ناخن‌های شما مدت طولانی در فضایی نمناک که محل رشد قارچ‌هاست باقی می‌ماند.

 

زینک مصرف کنید متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به برنامه غذایی روزانه خود یک عدد تخم‌مرغ و یک لیوان شیر بیفزایید. این مواد غنی از زینک بوده و برای استحکام ناخن‌هایتان و از بین رفتن لک‌های سفید زیر آنها مفید است.

 

رشد ناخن‌ها را تحریک کنید ماساژ دادن ناخن‌ها به براق شدن و تقویت آنها کمک می‌کند. در ضمن ماساژ دادن سبب افزایش جریان خون و رشد سریع‌تر آنها می‌شود.

 

محصولات درجه یک انتخاب کنید استفاده از آستن یا فرمالدهید سبب خشک شدن ناخن‌ها می‌شود بهتر است محصولاتی با پایه استات انتخاب کنید.

منبع: ریدرزدایجست