سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چطور با ترس از هواپیما کنار بیایید؟


برخی افراد برای سوارشدن بر هواپیما دچار نوعی فوبیا می شوند و قادر به تحمل استرس و اضطراب ناشی از آن نیستند و نوعی دلشوره و هراس آن ها را فرا میگیرد چه روش های درمانی برای برطرف کردن این حالت وجود دارد؟

وب سایت دکتر سلام - دکتر مهرداد اخوان بهبهانی*: برخی افراد برای سوارشدن بر هواپیما دچار نوعی فوبیا می شوند و قادر به تحمل استرس و اضطراب ناشی از آن نیستند و نوعی دلشوره و هراس آن ها را فرا میگیرد چه روش های درمانی برای برطرف کردن این حالت وجود دارد؟

بهتر است مسخره نکنید، شاید شما هم گرفتارش شوید! آمار مشخصی ندارد چون هیچ کسی از اعتراف به آن احساس خوبی ندارد. هیچ ارتباطی هم با شجاعت فرد ندارد، چون افراد شجاع و نترس هم ممکن است به این فوبیا مبتلا باشند. درمان مشخصی هم ندارد. فقط بهتر است از آن موقعیت اجتناب کنند و اگر مجبور شدید سوارش شوند، به اندازه کافی با خود آرامش بخش و خواب آور همراه داشته باشند.

مقابله با فوبیای سوار شدن بر هواپیما

آری صحبت از هواپیما و ترس از پرواز کردن بر فراز آسمان است. اگر شما هم همسری دارید که تا حالا به دلایل مختلفی از سوار شدن به هواپیما اجتناب کرده، بدنیست این فوبیا را در نظر بگیرید.

آنها افراد به خصوصی نیستند اما وانمود می‌کنند خاص هستند. بهتر است بگوییم کمی متظاهرند. پرهیجانند. با حرارات صحبت می‌کنند. همیشه در عجله‌اند اما نه به این دلیل که هول هستند، بلکه به این دلیل که همه کارهایشان را به دقیقه نود موکول می‌کنند و به همین دلیل همیشه دیر به قرارهایشان می‌رسند. بسیار اجتماعی و برون‌گرا هستند اما همواره از این می‌ترسند که نکند آنطور که باید خود را معرفی نکرده باشند.

ترس از گیر افتادن محور اصلی شخصیت آنهاست. به همین دلیل از جاهای بسته می‌ترسند. وقتی برایشان بلیط سینما می‌گیرید با اکراه قبول می‌کنند. اگر هم قبول کنند، وسط فیلم برای دستشویی رفتن یا خریدن تنقلات بیرون می‌روند یا صندلی‌هایی را ترجیح می‌دهند که کنار درب خروجی باشد. ترس از هواپیما نیز به همین دلیل است. ترس از دندان پزشکی نیز در این افراد زیاد دیده می‌شود.

آنها وقتی ساختمان بلندی را می‌بینند، احساس می‌کنند ساختمان می‌خواهد روی آنها خم شود و به آنها فشار بیاورد. با نگاه کردن به دیوارها و سقف احساس خفگی، له شدن و فشردگی دارند و به دنبال آن دچار کلافگی و بی‌قراری شوند.

مقابله با فوبیای سوار شدن بر هواپیما

آنها سابقه ترس از امتحان را نیز در کارنامه خود دارند البته نه به این دلیل که دانش‌آموز تنبلی بوده یا تمرکز کافی ندارند، بلکه همواره از این واهمه داشته‌اند که نکند برای پاسخ به سوالات وقت کم بیاورند.

آنها معمولا لجباز و نافرمان هستند. بیشترین نافرمانی آنها از قدرت حاکم بر زندگی‌شان مانند پدر و مادر یا شوهر، صاحب کار و… است. باز به این دلیل که وقتی به آنها دستوری داده می‌شود، احساس تنگی و خفگی پیدا و مدام تقلا می‌کنند خود را از این وضعیت نجات دهند.

البته ترس از سفرهای هوایی در هومیوپاتی داروهای زیادی دارد اما اگر شما این خصوصیات را دارید، بهتر است سراغ یک پزشک هومیوپات رفته و با مشورت او داروی نیترات نقره رقیق شده مصرف کنید.

* متخصص علوم اعصاب و عضو ممتاز انجمن هومیوپاتی ایران


ویدیو مرتبط :
گریه کردن یک مرد در هواپیما / ترس از هواپیما :/

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروین: از ترس هواپیما به برزیل نرفتم!



اخبار,اخبار ورزشی ,علی پروین

 

اخبار ورزشی - هلند شانسی اسپانیا را برد!
پروین: از ترس هواپیما به برزیل نرفتم!

پیشکسوت فوتبال ایران به آنالیز بازی‌های جام جهانی، ارزیابی دیدار فردای تیم ملی با نیجریه و عملکرد درخشان تیم ملی والیبال در لیگ جهانی پرداخت.

علی پروین این روزها با جدیت پیگیر اخبار جام جهانی است. گفت‌وگوی او با فارس را می‌خوانید:

بازی‌های جام‌جهانی را می‌بینید؟
مگر می‌شود جام جهانی را نبینم؟ سؤال‌های عجیب و غریب می‌پرسید. بهترین‌های جهان با هم بازی می‌کنند و واقعاً دیدن بازی‌ها لذت‌بخش است اما برخی اوقات کم می‌آورم و در حالی که تلویزیون روشن است خوابم می‌برد، چون بعضی بازی‌ها دیروقت انجام می‌شود، این هم بد است.

تا الان بازی‌ها چطور بوده؟
در این دو روز همه اتفاقات را در جام جهانی دیدیم. من قبلاً گفتم بگذارید جام جهانی شروع شود آن وقت می‌فهمید کدام تیم چند مرده حلاج است، حالا فکر کنم به حرف من رسیدید.

منظورتان چیست؟
تیم‌های مدعی و خوب، خود را نشان دادند. به نظر من ایتالیا تیم شاهکاری است و امسال گزینه اول بالا بردن جام است. آنها خیلی خوب استارت زدند و تیمی منسجم هستند، به نظرم این ایتالیا شاهکار ایتالیای چند سال گذشته است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ایتالیا با گل‌ها و نتایجی که می گیرد می‌تواند شگفتی ساز شود. البته این تیم سابقه قهرمانی در جام جهانی را دارد اما این بار تیم ایتالیا با گذشته فرق می‌کند

تیم‌های دیگر چطور؟
تا به امروز، ایتالیا را خیلی پسندیدم و مطمئن باشید باز هم نتایج بهتری می‌گیرد چون آنها فوتبال را بسیار خاص و زیبا بازی می‌کنند که آدم لذت می‌برد آن را می‌بیند.

و اما هلند؟
واقعاً برد هلند مقابل اسپانیا شانسی بود، بزرگترین فوتبال‌دانان جهان فکرش را هم نمی‌کردند که اسپانیا با آن عظمت و مربی‌ای مثل آقای دل‌بوسکه 5 گل از هلند بخورد اما این اتفاق افتاد و به نظرم این موضوع نشان داد که در جام جهانی امسال هم شگفتی وجود دارد، پس باید باز هم پای تلویزیون بنشینیم و بیدار باشیم.

فقط ایتالیا را شانس قهرمانی می‌‌دانید.
ایتالیا، هلند، آرژانتین و آلمان به نظرم مدعی هستند اما خداوکیلی برزیل هم ضعیف بود و چیز زیادی از آنها ندیدم، به نظر شما این برزیل می‌تواند به جایی برسد؟

نظر شما چیست؟
دیدید که مقابل کرواسی پنالتی الکی برای برزیل گرفتند، اصلاً سر کرواسی را بریدند، حالا نمی‌دانم این موضوع ربطی به میزبانی برزیلی‌ها داشت یا خیر؟ اما در کل، برزیل بازی‌اش چنگی به دل نزد و اگر اینطور باشد به جایی نمی‌رسد. البته نباید عجله کنیم، خدا را چه دیدید شاید در بازی‌های بعدی همه چیز برعکس اتفاق بیفتد. جام جهانی با همین اتفاقاتش زیباست و مردم عاشق آن هستند.

تیم ملی کشورمان فرداشب مقابل نیجریه بازی می‌کند، نظرتان چیست؟
در مرحله اول برای بچه‌ها از صمیم قلب آرزوی موفقیت می‌کنم، آنها بدانند با برد نیجریه، راه صد ساله را می‌توانند یک شبه بروند. نیجریه تیم قدرتی است اما اتفاقات جام جهانی نشان داده که فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. همه می‌گفتند اروگوئه، کاستاریکا را با خاک یکسان می‌کند اما کاستاریکا ایستاد و درسی به اروگوئه داد تا سینه خود را آن طور سپر نکند.

این چه ربطی به بازی تیم ملی ما دارد؟
بچه‌ها باید از این بازی‌ها درس بگیرند، اگر تیم نیجریه چندین بازیکن لژیونر خوب دارد ما هم ایرانیم و همیشه ثابت کردیم مرد روزهای سختیم، اگر یک امتیاز هم از نیجریه بگیریم خیلی خوب است، اما ان‌شاءالله سه امتیاز را می‌گیریم. بچه‌ها به جام جهانی رفتند، هیچ چیز برای از دست دادن ندارند و باید دار و ندارشان را در زمین پیاده کنند. درست است نیجریه‌ها گردن‌کلفتند، اما بازیکنان ما هم از لحاظ بدنی بد نیستند، تازه برخی از آنها تکنیکی هم هستند. ترسی نباید به دل راه بدهیم. باید رو به جلو برویم و بقیه را به آن بالاسری بسپاریم.

نتیجه را پیش‌بینی می‌کنید؟
ان‌شاءالله بچه‌ها روسفید می‌شوند، فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، اما مثل بازی با استرالیا و آمریکا در این بازی هم بچه‌ها روسفید بیرون می‌آیند، البته نباید بیش از حد روی آنها فشار بیاوریم و با آرامش آنها را به نبرد نیجریه بفرستیم. اگر از این بازی دست پر بیرون بیاییم خیلی راحت‌تر به دو بازی آینده فکر می‌کنیم.

راستی شما چرا به برزیل نرفتید؟
از ترس هواپیما.

چرا؟
من نیم ساعت می‌ترسم سوار هواپیما شوم، حالا 20 ساعت باید تا برزیل بروم؟ شما خودتان سوار هواپیما می‌شوید نمی‌ترسید؟ آن سفری را هم که به مالزی رفتم با هزار سلام و صلوات 7، 8 ساعت سوار هواپیما بودم. ان‌شاءالله از همین ایران برای بچه‌ها دعا می‌کنم تا موفق شوند.

انتظارتان از بازیکنان تیم ملی چیست؟
بازی خوب، در حد ایران، بجنگند، مردم فوتبال را خوب می‌فهمند. ای کاش بازی‌های تدارکاتی‌مان در ایران بود، اما نشد، چون مردم بیشتر به این بچه‌ها روحیه می‌دادند، دست و پایشان نلرزد و اگر بازیکنان حریف را ببینند در ذهن خود، خودشان را بالاتر از آنها ببینند. البته در این میان، بازیکن باتجربه داریم اما ای کاش بازیکنان دیگری مثل کریمی هم داشتیم، اما الان هم بچه‌ها یک طور دیگر روحیه گرفته‌اند.

چطور؟
همین‌طور که تیم والیبال ما اینطور برزیل را می‌کوبد و در رشته تیمی یکی از بزرگترین تیم‌های جهان را می‌بریم، قطعاً فوتبالیست‌ها هم می‌دانند که کار در ورزش نشد ندارد، البته ما بیرون نشسته‌ایم و می‌گوییم این کار و آن کار را انجام دهند. این بازیکنان هستند که باید تصمیم‌های در ذهن خود را اجرایی کنند. من باز هم می‌گویم وقتی بازیکن وارد زمین می‌شود دیگر مربی هر چه داد بزند او کار خودش را می‌کند، پس بازیکنان باید تمرکز لازم را داشته باشند.

راستی نظرتان در مورد شکست برزیل چیست؟
یک ملت خوشحال شدند، ان‌شاءالله سر ایتالیا هم در ایران همین بلا را می‌آوریم. تا یکی دو بازیکنی که برای بچه‌های ما خط و نشان می‌کشیدند حساب کار دستشان بیاید.

به ورزشگاه آزادی نمی‌روید؟
این بازی نخیر، اما ان‌شاءالله از بازی‌های بعدی، فدراسیون والیبال اگر یک صندلی به ما بدهد در خدمت‌شان خواهیم بود و این برای من یک افتخار است که اینطور هنرنمایی جوانان والیبالیست را ببینم. ان‌شاءالله فوتبال هم نتیجه خوب می‌گیرد و مردم همه با هم جشن فوتبالی و والیبالی را در ایران برگزار می‌کنند.

در پایان اگر حرفی دارید بگویید.
آرزوی موفقیت برای بچه‌های فوتبال و والیبال و یک درخواست از مردم که دعاهایشان را بدرقه راه بچه‌های فوتبالی و والیبالی کنند. سه بازی ما در جام جهانی خیلی سخت است، اما معتقدم بچه‌ها باید بدون ترس رو به جلو بروند. مردم ما فوتبال را خوب می‌فهمند و بازی زیبا باعث می‌شود تا مردم از بچه‌های فوتبالیست ما تقدیر و تشکر کنند. هیچ چیز دور از دسترس نیست و چه بسا ما بتوانیم نیجریه را به زانو دربیاوریم.

اخبار ورزشی - فارس