سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرخه طبیعی عمل جنسی در مردان



 

 

چرخه طبیعی عمل جنسی در مردان

 

گرچه عمل جنسی یک فرآیند مداوم است اما پژوهشگران آن را به 6 مرحله تقسیم می‌کنند.

 

1.اولین مرحله ضروری میل جنسی یا «لیبیدو» است.

 

«انگیزش» یا «تحریک جنسی» طبیعی نمونه کاملی از متحدشدن ذهن و بدن است. برای ایجاد این انگیزش، لازم است چارچوب ذهنی مناسب و مقدار هورمون كافی جنسی مردانه یا تستوسترون موجود باشد. امیال جنسی در دوران بلوغ، هنگامی که میزان تستوسترون شروع به افزایش می‌کند، شكل می‌گیرند.

 

میزان تستوسترون با افزایش سن روندی رو به نزول دارد اما در بدن بیشتر مردان به اندازه‌ای تستوسترون تولید می‌شود که میل جنسی‌شان در سراسر زندگی‌شان حفظ شود. در هر مرحله از زندگی، نگرانی، استرس یا افسردگی ممکن است با وجود اینکه جسم مرد سالم است، میل جنسی‌اش را مهار کند. روابط جنسی با ایجاد حالتی از برانگیختگی که ناشی از آمیزه‌ای از افکار شهوانی و تحریک حسی است آغاز می‌شود.

 

تحریك حسی می‌تواند شامل حس لمس، بینایی، بویایی، چشایی یا شنوایی باشد. منطقه‌ای از مغز به نام «هیپوتالاموس» آثار تصاویر و احساسات شهوانی را هماهنگ می‌کند و پیام‌های مربوط به میل جنسی را از طریق طناب نخاعی به لگن می‌فرستد که به اعصاب دستگاه عصبی خودمختار در آن منطقه می‌رسند. اعصاب حسی از پوست آلت تناسلی و سایر مناطق حساس بدن نیز به طور مستقیم بدون اینکه مغز دخیل باشد، به این اعصاب خودمختار متصل می‌شوند.

 

2.تحریك كافی اعصاب خودمختار، آنها را فعال می‌‌كند.

 

این اعصاب مرحله دوم پاسخ جنسی مردانه، مرحله برانگیختگی را با رساندن پیام‌های شیمیایی به شریان‌های آلت تناسلی شروع می‌کنند و باعث می‌شوند گشاد و خون بیشتری وارد آنها شوند. خون به درون 2 «جسم غاری»، 2 میله متشکل از بافت اسفنجی که دارای مجاری عروقی بسیاری هستند، سرازیر می‌شود. این ورود خون، اجسام غاری را متورم می‌كند و نعوظ یا راست‌شدن آلت رخ می‌دهد. اجسام غاری متورم‌شده بر وریدهای کوچک آلت تناسلی هم فشار می‌آورند و با این كار مانع از خروج خون اضافی می‌شوند، بنابراین نعوظ آلت حفظ می‌شود.

 

پزشکان برای سال‌ها نعوظ را یک رخداد هیدرولیک می‌دانسته‌اند که به افزایش 6 برابری میزان خون ورودی به آلت تناسلی می‌انجامد، اما نتایج پژوهش‌ها نشان داده است نعوظ یک پدیده شیمیایی هم است. یک ماده شیمیایی با مولکولی کوچک به نام «اکسید نیتریک» به اعصاب اجازه می‌دهد تا با یکدیگر و با شریان‌های آلت تناسلی ارتباط برقرارکنند.

 

اکسید نیتریک از طریق یک ماده واسطه به نام «گوانوزین مونوفسفات حلقوی» اثر خود را بر شریان‌ها اعمال می‌کند. این کشف هم برای دانشمندان مهم بود و هم زمینه‌ساز پیشرفت مهمی برای درمان مردان مبتلا به اختلال کارکرد نعوظی شد.

 

3 سومین مرحله فعالیت جنسی،

 

مرحله کفه‌ای است که معمولا 30 ثانیه تا 2 دقیقه به طول می‌انجامد سرعت ضربان قلب و فشار خون با ادامه فعالیت جنسی افزایش می‌یابد و خون بیشتری به بافت‌های بدن تلمبه می‌‌‌شود. آلت تناسلی تنها بخشی از بدن نیست که این جریان خون اضافی را دریافت می‌کند؛ در بیشتر مردان حین فعالیت جنسی سرخ‌شدن صورت به علت تجمع خون رخ می‌دهد و خود بیضه‌ها متورم می‌شوند و 50 درصد افزایش اندازه پیدامی‌کنند. حین مرحله ‌کفه‌ای، پروستات و کیسه‌های منی برای انزال آماده می‌شوند و شروع به ترشح مایع می‌کنند.

 

4.فعالیت جنسی در مرحله چهارم ارگاسم (اوج لذت جنسی)

 

به همراه انزال منی به اوج می‌رسد. دستگاه عصبی خودمختار در این مرحله نیز مسوول است و عضلات در اپیدیدیم، مجاری منی‌بر و پروستات را به انقباض وامی‌دارد و باعث رانده‌شدن منی به جلو می‌شود. در همین زمان پیام‌های عصبی عضلات گردن مثانه را منقبض می‌کند، در نتیجه منی به جای اینکه داخل مثانه پس بزند، به درون پیشابراه رانده می‌شود. انزال معمولا همراه لذتی بسیار است که ارگاسم نامیده می‌شود. تقریبا در همه مردان، هنگام انزال سرعت ضربان قلب به اوج می‌رسد.

 

5.مرحله پنجم فعالیت جنسی،

 

فروکش کردن یا «برطرف‌شدن تورم» است که در آن آلت تناسلی به حالت شل ابتدایی خود بازمی‌گردد. ازبین‌رفتن تورم آلت معمولا پس از انزال رخ می‌دهد اما گاهی زودرس و در صورتی که عمل جنسی با یک فکر یا رویداد مداخله‌گر قطع شود، اتفاق می‌افتد.

 

6.مرحله نهایی عمل جنسی،

 

آرام‌ترین مرحله آن است. این مرحله را «مرحله مقاوم» می‌گویند که 30 دقیقه (در مردان جوان) تا 3 ساعت (در مردان سالمندتر) به طول می‌انجامد و در آن هنگام آلت تناسلی به تحریک جنسی پاسخی نمی‌دهد.

منبع : salamat.ir


ویدیو مرتبط :
رفتار جنسی کودکان، طبیعی یا غیر طبیعی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفتارهای طبیعی و انتظارات مردان و زنان پس از رابطه جنسی و مقاربت



رابطه جنسی,تغییرات مردان پس از انزال,تغییرات رفتاری مردان بعد از مقاربت

 رفتارهای طبیعی و انتظارات مردان و زنان پس از رابطه جنسی و مقاربت
یکی از مشکلات عمده بین زوجها تغییر رفتار آنها و سردی آنها پس از رابطه جنسی میباشد ، معمولا این برداشتها به علت عدم شناخت جنس مخالف حاصل می شود.


تغییرات مردان پس از انزال و مقاربت:
معمولا آقایان بعد از رابطه جنسی  احساس خواب آلودگی و کوفتگی دارند ، این حالت کاملا طبیعی است. خیلی از آقایان بعد از مقاربت برای دقایق یا حتی ساعاتی تحریک نمی شوند و نعوظ مجدد در آنها اتفاق نمی  افتد که این فرایند هم کاملا طبیعی است و نشانه بیماری یا اختلال جنسی  نیست. معمولا اگر بعد از رابطه جنسی با آقایان  حرفهای عاشقانه بزنید آنها فقط تائید میکنند ، آقایان ممکن است موقتا بعد از مقاربت از نظر احساسی کمی سرد به نظر برسند که همانطور که گفته شد این حالت موقتی است.

 

آقایان انتظارد ارند بعد از رابطه جنسی کمی فکر کنند و معمولا هم فکرشان بازتر می شود . تمرکز فکری آقایان بعد از مقاربت و انزال ارتقاء میابد.


تغییرات خانم ها پس از ارگاسم و مقاربت:
بی حال شدن نه به اندازه آقایان اما تا حدی که نیاز دارند در بستر بمانند طبیعی است . زنان بعد از رابطه جنسی نیاز به توجه بیشتری دارند . آنها از اینکه در آغوش گرفته شوند لذت میبرند. بعد از رابطه جنسی و ارگاسم احساسات خانم ها برانگیخته می شود و گاها تمایل به صحبت کردن دارند  معمولا خانم ها بر عکس آقایان بعد از ارگاسم به جای فکر کردن به موضوعات دیگر به رابطه ای که تجربه کردند فکر میکنند.

زنان نیز همچون مردان تا مدت کوتاهی پس از ارگاسم تحریک نمی شوند . هستند زنانی که تمایل به تنهایی دارند که البته درصد آنهاکم است.


توصیه های لازم  بعد از مقاربت زوجها:
-بعد از مقاربت به هیچ وجه سریعا تخت یا محلی که همسرتان در کنار شما قرار دارد را ترک نکنید.

-بعد از مقاربت به یکدیگر پشت نکنید و به صورت و به چشمان هم نگاه کنید.  استفاده از واژه های نظیر ، تو بهترین هستی ، تو 3کسی ترین زن دنیا هستی ، تو منو به اوج بردی ، دوستت دارم ، عاشقتم ، تو گرم ترین هستی و ... میتواند اثرات مثبتی در همسرتان ایجاد کند خصوصا در خانم ها.

 

-بعد از مقاربت سعی در تحریک جنسی مجدد تا لحظاتی نداشته باشید.

-بهتر است بعد از مقاربت  ابتدا آقا یک نوشیدنی برای خانم بیاورد کلا محبت کردن به خانم ها بعد از رابطه جنسی خیلی ضرورت دارد خصوصا در افرادی که خانم آنها سرد مزاج هستند میتواند به مرور باعث تغییر مزاج شود.

 

-اگر در محلی که مقاربت انجام شده نور چراغ کم است بعد از آن بلافاصله نور محیط را زیاد نکنید. باید همه چی به آرامی شروع و به ارامی خاتمه پذیرد . شاید انجام این اعمال با توجه به خستگی ناشی از نزدیکی برای آقایان دشوار باشد اما انجام آن میتواند باعث افزایش شیفتگی  و گرمی مضاعف همسرنسبت به وی شود.
منبع:tanzimekhanevadeh.com