سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا بعضی نوزادان چاق به دنیا می آیند؟



 

 

نوزاد چاق

 

 

افراد بالای ۲۵ سال با سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و اضافه وزن بیش از سایرین در معرض ابتلا به دیابت دوران بارداری و تولد کودک چاق قرار داشته و کودک آنها نیز در آینده با احتمال بیشتری در معرض چاقی قرار دارد.

 

این نوع دیابت در سه ماهه دوم بارداری و پس از آن و یا در بعضی موارد از هفته ۲۰ بارداری بروز می‌کند. گلوکز بالای موجود در خون مادر وارد جفت شده و گلوکز بالایی را وارد خون کودک می‌کند.

 

این امر باعث می‌شود تا لوزالمعده کودک فعالیت بیشتری داشته و برای تنظیم این قند اضافه که باعث تولید انرژی زیادی می‌شود، انسولین بیشتری ترشح کند. بخشی از این انرژی صرف رشد کودک شده و اضافه آن در بدن کودک به شکل چربی ذخیره می‌شود و در نتیجه کودک هنگام تولد دارای اضافه وزن خواهد بود.

 

این کودکان با مشکلات متعدد سلامت مانند پائین بودن سطح قند خون هنگام تولد، افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی، مشکلات قلبی و نواقص ستون فقرات قرار دارند. از این رو انجام آزمایشات لازم بطور مرتب برای تشخیص دیابت دوران بارداری ضروری است .این تست معمولاً بین هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری و در افرادی که در معرض ابتلا به این نوع دیابت قرار دارند زودتر از آن انجام می‌شود.

 


 

 


ویدیو مرتبط :
روستایی که کودکانش نابینا به دنیا می آیند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد چاق‌ترین نوزادان دنیا (+عکس)



اخبار گوناگون - رکورد چاق‌ترین نوزادان دنیا (+عکس)

نوزادان چاق اغلب به دلایلی مانند رژیم غذایی نادرست مادر به دنیا می‌آیند و اغلب نیازمند کمک‌های پزشکی برای به دست‌آوردن سلامتی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران لیستی از چاق ترین نوزادان به دنیا آمده از سراسر جهان را تهیه کرده‌اند.
 

اخبار ,اخبار گوناگون ,چاق‌ترین نوزادان دنیا


گفتنی است، رتبه اول این لیست متعلق به یک نوزاد دختر آلمانی است که در سال 2013 با وزن 6 کیلوگرم و قد 57 سانتی متر به دنیا آمده است، کارشناسان علت این وزن غیر عادی را بروز دیابت بارداری در مادر او دانسته‌اند.

 

اخبار ,اخبار گوناگون ,چاق‌ترین نوزادان دنیا


بررسی‌ها نشان می دهند، رتبه‌های بعدی این لیست به ترتیب در اختیار یک نوزاد به دنیا‌ آمده در سال 1963 در استرالیا است که 7 کیلوگرم وزن داشته و حال 50 ساله است.
 

اخبار ,اخبار گوناگون ,چاق‌ترین نوزادان دنیا


رتبه بعدی در اختیار یک دختر بچه 6 کیلوگرمی اسپانیایی است.
 

اخبار ,اخبار گوناگون ,چاق‌ترین نوزادان دنیا


رتبه دیگری نیز متعلق به یک نوزاد برزیلی با وزن حدود8  کیلوگرم است که لقب چاق ترین نوزاد به دنیا آمده برزیل را در اختیار داشته و در سال 2005 به دنیا آمده است.
 

اخبار ,اخبار گوناگون ,چاق‌ترین نوزادان دنیا


کارشناسان علت این وزن‌های غیر عادی در نوزادان را علاوه بر جهش‌های ژنتیکی، رژیم غذایی نادرست مادران و ابتلای اکثر آنها به "دیابت بارداری" بر شمرده‌اند.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران