سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا برخی به همسر خود مظنون هستند



خیانت و بی‌وفایی,بی‌تعهدی یا خیانت همسر

اختلال هذیانی اختلالی روانپزشکی است که علامت غالب آن هذیان است

 

اختلال هذیانی، اختلالی روانپزشکی است که در نوع حسادت آن فرد مبتلا همسر خود را به بی‌وفایی و خیانت متهم و دائم تلفن و رفت‌ و آمدهای او را چک می‌کند. توصیه می‌شود با چنین فردی لجبازی نشود تا باور هذیانی‌اش قوی‌تر نشود.

یداللهی، روانپزشک ، با بیان اینکه اختلال هذیانی اختلالی روانپزشکی است که علامت غالب آن هذیان است، اظهار داشت: اختلال هذیانی انواع مختلفی دارد که یکی از آنها حسادت است.

به گفته وی در اختلال هذیانی فرد بدون اینکه دلیل قاطعی برای بی‌تعهدی یا خیانت همسر خود داشته باشد او را خائن می‌داند.

وی افزود: فرد مبتلا همسر خود را به خیانت و بی‌وفایی متهم می‌کند و در برخی موردها مبتلایان به مهار فیزیکی همسر خود و حبس او در خانه می‌پردازند.

این روانپزشک ادامه داد: مبتلایان به اختلال هذیانی نوع حسادت معمولاً همسر خود را مدام بررسی می‌کنند و اگر تلفن همراه او در دسترس نباشد یا بدون هماهنگی جایی رفته باشد به شدت نگران می‌شوند و به این موضوع فکر می‌کنند که او به آنها خیانت می‌کند.

وی افزود: برخی مبتلایان با این عنوان که من به تو اعتماد دارم اما جامعه ناامن است همسر خود را از حضور در محافل و فعالیت‌‌های اجتماعی منع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند از خانه خارج شود. این در حالی است که فرد قبل از ازدواج با شخصی که به اختلال هذیانی مبتلا است زندگی خودش را داشته و جامعه نیز آن قدر خطرناک نیست که فرد برای تردد در محافل عمومی امنیت نداشته باشد.

 

یداللهی با ذکر مثال‌هایی که مبین علایم مبتلایان به اختلال هذیانی است اظهار داشت: فردی که به اختلال هذیانی مبتلا است اگر از جلوی خانه خود بگذرد و کاغذی حاوی شماره تلفن ببیند او را به همسر خود نسبت می‌دهد و چنین می‌پندارد که او خائن است.

وی افزود: برخی مبتلایان نیز تلفن خانه را قطع می‌کنند، موبایل را با خود می‌برند و همسر خود را مهار فیزیکی می‌کنند هرچند که اختلال هذیانی از نوع حسادت در زنان نیز شایع است اما مهار فیزیکی بیشتر از سوی مردان صورت می‌گیرد.

این روانپزشک گفت: مبتلایان به اختلال هذیانی معمولاً معتقد نیستند که مشکلی دارند بنابراین به پزشک مراجعه نمی‌کنند و اگر ناچار به مراجعه شوند برای پرخاشگری یا اضطراب ناشی از این اختلال است.

وی افزود: همچنین مبتلایان با توضیح و منطق، دست از اعتقاد خود نمی‌کشند بنابراین درمان دارویی برای آنها لازم است. در کنار درمان دارویی توصیه می‌شود همسر فرد مبتلا به این اختلال اجازه دهد تا همسرش برای مدتی مشخص و کوتاه رفت و آمد و تماس‌های او را به طور منطقی بررسی کند.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که نباید با فرد مبتلا لجبازی کرد زیرا لجبازی وضعیت را بدتر و برای او مستنداتی ایجاد می‌کند همچنین موجب قوی‌تر شدن باورهای هذیانی می‌شود.
منبع:سلامت نیوز

 


ویدیو مرتبط :
همسر مظنون، شکاک و دروغ گو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همسر صیغه‌ای، مظنون اصلی قتل مهندس ساختمان



 همسر صیغه‌ای، مظنون اصلی قتل مهندس ساختمان

پلیس در حال تحقیق درباره قتل مهندس جوانی است که جنازه‌اش در منطقه‌ای بیابانی پیدا شده است. خواهر و برادری به‌عنوان مظنون دستگیر شده‌اند اما از اعتراف به جنایت خودداری می‌کنند.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد اواسط ماه گذشته وقتی از کشف جسد مرد جوانی در منطقه‌ای بیابانی مطلع شدند به آنجا رفتند و تحقیقاتشان را آغاز کردند. آنها مشاهده کردند مرد جوان هدف چندین ضربه چاقو قرار گرفته است. رد خون در صحنه جنایت نشان می‌داد مقتول تلاش زیادی کرده بود تا خودش را نجات دهد اما موفق به این کار نشده بود.

 

همین مساله ثابت می‌کرد بیش از یک نفر در این جنایت نقش داشته‌اند. این فرضیه در شرایطی مطرح شد که سوییچ خودرویی در دست مقتول بود که کارآگاهان آن را به‌عنوان اولین سرنخ ضمیمه پرونده کردند. آنها همچنین با بررسی مدارک مقتول متوجه شدند او حمید نام داشت و مهندس ساختمان بود.

 

مدارک و کیف پول حمید دست‌نخورده باقی مانده بود و جای تردیدی باقی نمی‌گذاشت که قاتل یا قاتلان به‌دنبال دزدی نبودند بلکه به دلیل خصومت‌های شخصی دست به قتل زده‌اند.

 

همسر حمید در بازجویی‌ها از نحوه قتل و هویت قاتلان ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت شوهرش روز حادثه سوار بر خودرو زانتیای خود از خانه خارج شد و هیچ حرف خاصی نیز به او نزد.


همسر حمید در حالی اعلام کرد شوهرش خودرو زانتیا داشت که پلیس متوجه شده بود سوییچ کشف‌شده در صحنه جرم متعلق به این اتومبیل نیست. کارآگاهان به جست‌وجو برای یافتن زانتیا پرداختند و بعد از کشف این خودرو به بازرسی از آن پرداختند و با مدارکی که به دست آوردند فهمیدند سوییچ کشف‌شده متعلق به خودرو پژویی است که حمید از آن نیز استفاده می‌کرد.


این کشف نشان می‌داد مقتول در زندگی‌اش رازهایی داشت که آنها را از خانواده‌اش پنهان می‌کرد. کارآگاهان در گام بعدی فهرست مکالمات و پیامک‌های مقتول را بررسی کردند و متوجه شدند از خطی پیامک توهین‌آمیز برای مقتول ارسال شده بود.

 

ماموران فرستنده پیامک را شناسایی و بازداشت کردند. او گفت: «خواهرم شماره‌ای را به من داد و گفت صاحب این خط برایش مزاحمت ایجاد می‌کند من هم آن پیامک را فرستادم تا رفتارش را اصلاح کند و دیگر کاری به کار خواهرم نداشته باشد. من به غیر از ارسال کار دیگری انجام ندادم و هرگز آن مرد را ندیده و در قتل او دست نداشته‌ام و مزاحمت‌های او هم به حدی نبود که بخواهم برای کشتنش نقشه بکشم.»


ماموران در گام بعدی خواهر متهم را بازداشت کردند. او در بازجویی‌ها گفت: «من چهار سال قبل با حمید آشنا شدم. او گفت به من علاقه پیدا کرده است و خواست با هم ازدواج موقت کنیم من هم قبول کردم. حمید به من گفته بود متاهل است اما بعد از مدتی فهمیدم او زن و بچه دارد و من را فریب داده است/روزنامه شرق