سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چاقی بچه ها، تقصیر مادران است!


رژیم غذایی مادران در دوران بارداری می‌تواند DNA كودكان را تغییر داده و باعث چاق‌شدن آنها در آینده شود.




نتایج یك تحقیق بین‌المللی نشان می‌دهد غذایی كه زنان در دوره بارداری مصرف می‌كنند، می‌تواند كودك‌شان را در آینده به خوردن غذاهای چرب تشویق كند. دانشمندان دانشگاه ساوث همپتون انگلستان متوجه شدند این اثر بدون توجه به چاق یا لاغر بودن مادر و وزن نوزاد هنگام تولد به جای خود باقی است. به این ترتیب باید گفت یكی از مهم‌ترین عوامل چاق شدن یك فرد رژیم غذایی مادر او در دوره بارداری بوده است. مواد‌غذایی كه یك مادر در این دوره مصرف كرده می‌تواند باعث بروز تغییرات ژنتیك در بدن شده و در آینده خطر چاقی را در كودكانش افزایش دهد.
دانشمندان تحقیقاتی روی 300 نوزاد هنگام تولد انجام داده و توانستند با درنظر گرفتن رژیم غذایی مادران، میزان چاقی فرزند آنها را به درستی بعد از گذشت 6 تا 9 سال پیش‌بینی كنند. برخی عوامل ژنتیك می‌توانند باعث بروز تغییر در DNA شوند. این تغییرات به نوبه‌خود می‌توانند برخی فاكتورهای مهم در زندگی مانند ورزش كردن یا علاقه به رژیم‌های غذایی چرب را چند سال بعد از تولد تعیین كنند.
به این ترتیب كارشناسان معتقدند باید مبارزه با چاقی را از زمان رشد جنین در رحم مادر شروع كرد. اگر مادران به تغذیه خود در این دوره توجه داشته باشند و از خوردن بیش از حد مجاز غذاهای چرب اجتناب كنند، فرزند آنها در آینده شانس بیشتری برای داشتن وزن متناسب خواهد داشت.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir



ویدیو مرتبط :
ارتباط چاقی والدین با چاقی بچه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأثیر اندوه مادران باردار بر چاقی کودکان



اخبار ,اخبار علمی ,چاقی کودکان

 

اخبار علمی - تحقیقات نشان داد: تأثیر اندوه مادران باردار بر چاقی کودکان

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود دریافتند اندوه و ناراحتی مادر در دوران بارداری در چاق شدن نوزادشان تأثیرگذار است.

 مطالعات جدید انجام شده در دانمارک حاکی از آن است که استرس شدید مادر، قبل از تولد نوزاد در وزن نوزاد تاثیرگذار است.

کارستن ابل استادیار بهداشت عمومی دانشگاه آرهوس در آرهوس دانمارک اظهار کرد: این مشکلات، تاثیرات طولانی مدت بر کودک دارد.

محققان، این بررسی را بر روی 120 هزار مرد دانمارکی متولد بین سالهای 1976 تا 1993 انجام دادند.

آنها دریافتند مادران کسانی‌که استرس شدید دوران بارداری را تجربه کرده‌ا‌ند با احتمال چاق شدن دوبرابری کودک مواجه هستند و اگر این استرس اندکی کمتر باشد با چاق شدن 13 درصدی کودک همراه است.

نتایج این پژوهش در مجله PLoS ONE منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا