سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پیشگیری از سرطان پروستات در آقایان با این نوشیدنی



سرطان پروستات,پیشگیری از سرطان پروستات,علائم سرطان پروستات

 

پیشگیری از سرطان پروستات در آقایان با این نوشیدنی
نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار به میزان قابل ملاحظه ای پیشرفت سرطان پروستات را کند می کند.
 انار یکی از میوه های زمستانی و بسیار مفید است. این میوه حاوی مخلوطی از ترکیبات شیمیایی ارزشمند است که آسیب سلولی را کاهش می دهند.

آب انار اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بالایی دارد که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین حاوی ایزوفلاون هایی است که در مرگ سلولهای سرطانی نقش دارند.
سرطان پروستات با اندازه گیری سطح ترکیبی موسوم به آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) تشخیص داده می شود.

برای بررسی پیشرفت این بیماری زمان دوبرابر شدن سلول های سرطانی مورد سنجش قرار می گیرد که هرچه کوتاهتر باشد بیانگر سرعت بیشتر رشد بیماری است. معمولا میانگین زمان دو برابر شدن این سلول ها 15 ماه است اما در مطالعه اخیر پس از مصرف آب انار این زمان به حدود 54 ماه رسید.
این تیم تحقیقاتی اظهار امیدواری کردند که بتوانند با استفاده از نتایج این مطالعه در کنار سایر روش های درمانی مانند هورمون درمانی یا شیمی درمانی استفاده کنند.
محققان می گویند این تاثیر ممکن است به حدی باشد که حتی طول عمر بیماران را نیز افزایش دهد.

منبع:4irooni.ir


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از سرطان پروستات و تشخیص زودهنگام آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از سرطان با دو ادویه



پیشگیری از سرطان

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که این دو ادویه تاثیر بسیار شگرفی بر روی بدن دارند.

زردچوبه و فلفل با محدود کردن رشد سلول های اولیه سرطانی، می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه موثر واقع شود.

دانشمندان در مرکز پزشکی دانشگاه میشیگان اعلام کردند زردچوبه و فلفل با محدود کردن رشد سلول های اولیه سرطانی، می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه موثر واقع شود.

روش های کنونی شیمی درمانی در رویارویی با سلول های اولیه سرطانی کارساز نیستند و همین امر اغلب موجب بازگشت بیماری و عود سرطان می شود.

بر اساس این گزارش پژوهشگران دریافتند هنگامی که ترکیبات مشتق از ادویه های غذایی مثل زردچوبه و فلفل به محیط کشت سلولهای سرطانی سینه اضافه شود، رشد سلول های اولیه سرطانی تا حدود 20 برابر متوقف می شود واین در حالیست که رشد سلول های عادی تمایز یافته در محیط کشت، تغییر نمی کند.