سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پیشگیری از سرطان با دو ادویه



پیشگیری از سرطان

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که این دو ادویه تاثیر بسیار شگرفی بر روی بدن دارند.

زردچوبه و فلفل با محدود کردن رشد سلول های اولیه سرطانی، می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه موثر واقع شود.

دانشمندان در مرکز پزشکی دانشگاه میشیگان اعلام کردند زردچوبه و فلفل با محدود کردن رشد سلول های اولیه سرطانی، می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه موثر واقع شود.

روش های کنونی شیمی درمانی در رویارویی با سلول های اولیه سرطانی کارساز نیستند و همین امر اغلب موجب بازگشت بیماری و عود سرطان می شود.

بر اساس این گزارش پژوهشگران دریافتند هنگامی که ترکیبات مشتق از ادویه های غذایی مثل زردچوبه و فلفل به محیط کشت سلولهای سرطانی سینه اضافه شود، رشد سلول های اولیه سرطانی تا حدود 20 برابر متوقف می شود واین در حالیست که رشد سلول های عادی تمایز یافته در محیط کشت، تغییر نمی کند.



ویدیو مرتبط :
درمان سرطان التهابی و پیشگیری از سرطان در طب اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از سرطان سینه با روغن زیتون



 

 

روغن زیتون

 

 

افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی می تواند مانع از ابتلای زنان به سرطان سینه شود.این یافته ها نشان می دهد روغن زیتون مدیترانه ای با یورش چند جانبه به تومورها، رشد آنها را متوقف کرده و موجب از بین رفتن سلول های سرطانی می شود. از این رو، روغن زیتون می تواند مانع از آسیب دی ان آ شود.

 

دانشمندان اسپانیایی از دانشگاه اوتونومای بارسلون با انجام آزمایش هایی بر روی موش ها نشان دادند روغن زیتون ژنی را خنثی می کند که رشد سلول های سرطانی سینه را بر عهده دارد.این روغن همچنین از دی ان آ در برابر آسیبی که می تواند به سرطان بینجامد پیشگیری می کند.

 

 

مجریان این طرح با تاکید بر اینکه فقط استفاده طولانی مدت از این روغن چنین تاثیراتی دارد، توصیه می کنند، روزانه ۵۰ میلی لیتر معادل ۱۰ قاشق چای خوری روغن زیتون باکیفیت را به رژیم غذایی خود بیفزایند.

 

 

یک محقق اسپانیایی دیگر نیز دریافته است که روغن زیتون علاوه بر از بین بردن خطر ابتلا به سرطان سینه ژنهای مرتبط با سخت شدگی عروق و بیماری قلبی را خاموش می کند.

 

 

پیش از این اثر حفاظتی رژیم غذایی مدیترانه ای در برابر بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، آلزایمر و پارکینسون تایید شده بود..../تحلیل:irna.ir