سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پیشگیری از بیماری رایج مردان





پیشگیری از بیماری رایج مردان


سرطان پروستات با تمرینات ورزشی و مصرف رژیم غذایی کم چرب غنی از میوه و سبزیجات و کاهش اضافه وزن قابل پیشگیری است.
محققان با وجود پژوهش های گسترده و وسیع هنوز راهی برای پیشگیری از سرطان پروستات شناسایی نکرده اند اما تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی در کاهش احتمالی ابتلا به سرطان پروستات مؤثر است.
هر مردی ممکن است به سرطان پروستات مبتلا شود ولی احتمال بروز آن در افراد مسن و یا کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به آن را دارند و سیاهپوستان بیشتر است. اگر چه سن، ژنتیک و سابقه خانوادگی فاکتورهایی هستند که قابل تغییر نیستند ولی فاکتورهای بسیاری وجود دارند که در پیشگیری از وقوع آن تأثیر بسزایی دارند. محققان تلاش می کنند اطلاعاتی در مورد علل سرطانی شدن سلول های پروستات و نحوه پیشگیری از آن را کشف کنند.
با این حال آنان به این نتیجه رسیده اند که رعایت یکسری مسائل و نکات بهداشتی از سلول های پروستات در برابر سرطانی شدن محافظت می کنند. به گفته محققان، مصرف پروتئین و کالری به میزان کم در روز مانع از چاقی و برهم خوردن عملکرد طبیعی سلول ها می شود.
با توجه به این که میزان بروز سرطان پروستات در میان مردم کشورها، متفاوت است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند اهالی مناطقی که از چربی ها بخصوص چربی حیوانی بیشتر استفاده می کنند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
مصرف میوه و سبزیجات تازه ارتباط محکمی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات دارد.
مواد غذایی که میزان اسید فولیک و ویتامین ب بیشتری در آنها وجود دارد، ریسک ابتلا به این سرطان را کاهش می دهد. اسفناج، آسپاراگوس و اغلب لوبیاها غنی از اسید فولیک و ویتامین ب هستند.
همچنین مصرف کلم سفید و کلم بروکلی در محافظت از سلول ها تأثیر زیادی دارد.
گوجه فرنگی نیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.
انتخاب مواد غذایی مفید از جمله برنج قهوه ای و نان گندم و همچنین اجتناب از مصرف سیگار برای کم کردن ریسک ابتلا به سرطان مؤثر است.

منبع:aftab.ir


ویدیو مرتبط :
درمان زود انزالی در مردان و بیماری های مخصوص مردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب



 

 

مصرف آب و پیشگیری از بیماری های قلب

 

 

تمام افراد به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی باید در طول شبانه روز ۲ تا ۳لیتر آب مصرف کنند.

 


یک متخصص قلب و عروق به مناسبت برگزاری دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق در گفت و گوی اختصاصی افزود: مصرف روزانه آب در کنار خودداری از مصرف نمک و مصرف غذاهای پرچرب از اصول مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروقی با اشاره به نقش و اهمیت تغذیه در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروق گفت: در این کنگره طی یک پانل علمی موضوع تغذیه و تغذیه صحیح موثر در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی با حضور متخصصان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 


وی گفت: مصرف گوشت به صورت سفید و به خصوص مصرف ماهی ، خودداری از مصرف گوشت های قرمز و روغن های جامد و اشباع شده در مقابل مصرف میوه و سبزیجات تازه به نحو چشمگیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


این متخصص قلب و عروق با تاکید بر نقش و اهمیت تحرک بدنی در جلوگیری از انباشته شدن چربی ها در بدن گفت: ورزش منظم روزانه و یا ورزش و پیاده روی به صورت سه بار در هفته هر بار به مدت نیم ساعت درارتقای سلامت افراد و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی موثر است.

 


دبیر علمی دوازدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اشاره به اینکه به طور کلی استرس یکی از فاکتورهای مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است گفت: عامل استرس در ایران و به خصوص در شهرهای بزرگ و شلوغ ، از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

 


وی همچنین گفت : تمام افراد در طول زندگی خود به نوعی در معرض استرس قرار دارند .

 


وی اظهار داشت: بیش از ۵۰ سخنرانی در دوازدهمین کنگره تازه های قلبی و عروق از سوی متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا، سوریه، انگلستان، پاکستان، ایتالیا،عربستان صعودی، ترکیه و ارمنستان در این کنگره ایراد شد.

 


این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه یکی از محورهای این کنگره نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی است گفت: هم اکنون کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری های قلبی و عروقی در مرحله تحقیقات قرار دارد و در کشور ما نیز تحقیقاتی دراین زمینه انجام شده است.

 


وی افزود: این تحقیقات که از حدود ده سال قبل شروع شده در برخی بیماران نتایج موفقیت آمیزی داشته است و در برخی موارد هم نتایج موثری حاصل نشده است. و در مجموع هنوز در هیچ جای دنیا در این زمینه نتایج قطعی به دست نیامده است.

 

منبع:ایرنا