سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پيشگيري از 4 خطر جدي سلامت مردان




 

 

 

پيشگيري از 4 خطر جدي سلامت مردان

 

بسياري از خطرات بهداشتي که سلامت مردان را تهديد مي‌کند، قابل پيشگيري است. مردان قادرند با توجه به سلامت خود تنها با کمي تغيير در شيوه زندگي هم عمر طولاني‌تري داشته باشند و هم سالم‌تر زندگي کنند...

 

خطر اول:
بيماري‌هاي قلبي يکي از تهديدات سلامت مردان است اما با پيش گرفتن شيوه سالم زندگي از اين خطر رهايي پيدا خواهيد کرد. به عنوان مثال:· سيگارتان را ترک کنيد و از ساير محصولات حاوي توتون و تنباکو استفاده نکنيد. حتي سعي کنيد با دود سيگار افراد سيگاري مواجه نشويد.
رژيم‌ غذايي سالمي را دنبال کنيد.
رژيمي که سرشار از ميوه و سبزي و داراي غلات و حبوبات، فيبر و ماهي است. غذاهايي را انتخاب کنيد که اسيد چرب غيراشباع داشته و داراي نمک کم باشد.
اگر سطح کلسترول خون‌تان بالا است يا فشارخون بالا داريد، به توصيه‌هاي پزشکي توجه کنيد.
حتما در برنامه‌هاي روزانه خود جايي براي ورزش قرار دهيد.
وزن‌تان را در حد ايده‌آل نگه‌داريد.· اگر الکل مصرف مي‌کنيد، الکل را ترک کنيد، چرا که فشارخون‌تان را افزايش مي‌دهد.
اگر ديابت داريد، حتما قندخون را تحت کنترل داشته باشيد.
استرس زندگي خود را کنترل کنيد.

 

خطر دوم:
سرطان ريه يکي ديگر از دلايل مرگ و مير در ميان مردان است که اين بيماري عمدتا در اثر کشيدن سيگار ايجاد مي‌شود.طبق آمارهاي انجمن سرطان آمريکا، بعد از سرطان ريه سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ سلامت مردان را تهديد مي‌کند.

پس اگر مي‌خواهيد مبتلا به سرطان نشويد: سيگار نکشيد و از مصرف دخانيات خودداري کنيد. هرگز در مواجهه با دود سيگار ديگران قرار نگيريد.

ورزش را فراموش نکنيد. وزن‌تان را کنترل کنيد و اجازه ندهيد اضافه‌وزن پيدا کنيد و چاق شويد.رژيم‌غذايي سرشار از ميوه و سبزي داشته و از خوردن غذاهاي پرچرب بپرهيزيد.کمتر در معرض تابش نور آفتاب قرار بگيريد. وقتي بيرون از منزل هستيد از کرم ضدآفتاب استفاده کنيد. از مصرف الکل بپرهيزيد. براي انجام آزمون‌هاي غربالگري به طور منظم به پزشک مراجعه کنيد. از مواجهه با عوامل سرطان‌زا مثل رادون، آبستوز و آلودگي هوا بپرهيزيد و اگر در محيط‌هايي کار مي‌کنيد که عوامل خطرناک در آن وجود دارد هر از چند گاهي از نظر پزشکي معاينه شويد.

 

خطر سوم:

صدماتي که از دلايل تصادف کشنده در ميان مردان، حوادثي است که هنگام موتورسواري اتفاق مي‌افتد.
از اين رو به مردان توصيه مي‌شود براي کاهش خطر تصادفات:· حتما هنگام رانندگي از کمربند ايمني استفاده کنيد.· سرعت مجاز هنگام رانندگي يا موتورسواري را رعايت کنيد.· هرگز از مواد مخدر و الکل قبل از رانندگي استفاده نکنيد.· با خواب‌آلودگي يا خستگي رانندگي نکنيد.

 

خطر چهارم:

ديابت نوع دوم که شايع‌ترين نوع ديابت است روي مسير استفاده از قندخون تاثير مي‌گذارد.
پس براي پيشگيري از ديابت نوع دوم: اگر اضافه‌وزن داريد، وزن‌تان را کاهش دهيد. در رژيم‌غذايي خود از ميوه و سبزي و غذاهاي کم‌چرب استفاده کنيد. در برنامه روزانه خود فعاليت جسمي را هم بگنجانيد.

منبع : salamat.ir


ویدیو مرتبط :
پرخوری؛ خطر جهانی برای سلامت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطر پوشک در سلامت پوست بچه



 

 

خطر پوشک در سلامت پوست بچه

 

 

پرسش های زیادی در مورد نحوه مراقبت از پوست بچه ها وجود دارد، به خصوص اینکه درماتیت پای بچه ناشی از پوشک،مشکل شایعی است و تقریبا تمام کودکان به نوعی دچار درماتیت در ناحیه پوشک می شوند. درماتیت پوشک ممکن است در اثر رطوبت، ادرار یا مواد تحریک آمیز موجود در پوشک یا در اثر حساسیت ایجاد شود. در تمام بچه ها در صورتی که استفاده از پوشک قطع شود،

 

بهبود سریع تری ایجاد می شود. علایم شایع این بیماری عبارتند از بثورات ساده قرمزرنگ، خشن و پوسته پوسته. این بثورات معمولا روی نواحی پوشک شده پوست کودک ظاهر می شود. پوست می تواند به وسیله موادشیمیایی که در ترکیبات پودر لباس شویی، صابون، مواد نرم کننده و سفیدکننده هاست، تحریک شود.

 

شورت های پلاستیکی و لاستیکی روی پوست تاثیر می گذارند. پوست ممکن است به موادشیمیایی که در ساخت پوشک های یک بار مصرف به کار رفته نیز حساسیت پیدا کند. نوعی دیگر از این مشکل با بثورات آمونیاکی ناشی از ادرار تظاهر می کند که به وسیله باکتری های پوست هنگام تجزیه ادرار ایجاد می شود. بعضی غذاها نیز احتمال ایجاد حساسیت در کودک را بالا برده و می توانند باعث بروز بثورات شوند.

 


● توصیه هایی برای حل این مشکل

 

- هر شب قبل از خواب، پوشک بچه را عوض کنید.

 

- در هر بار تعویض پوشک، بدن کودک را با آب گرم بشویید.

 

- ابتدا از یک صابون مایع و سپس به مقدار کافی از پماد محافظ (ژلاتینی، پماد ویتامینAD ، وازلین یا لانولین) استفاده کنید.

 

- پوست خشک بچه را در هر بار تعویض پوشک مرطوب کنید و اگر باز هم احساس کردید که پوست خشک است، یک مرطوب کننده غیرمحرک در ناحیه مبتلا استفاده کنید.

 

- کرم را مطابق دستورالعمل دارو استفاده کنید. ممکن است استفاده از یک کرم استرویید یا کرم ضدقارچ نیز لازم باشد که باید طبق نظر پزشک استفاده شود و مصرف یک یا دو بار در روز مفید است. این کرم ها روی پوست نرمال نباید مالیده شود. ترکیبات ضدقارچ باید حداقل یک هفته بیشتر از بهبودی کامل دانه ها استفاده شود. - کرم های استرویید قوی نباید در ناحیه پوست پوشک مالیده شود.

 

- اگر بثورات در اثر حساسیت غذایی ایجاد شده باشد، باید از مصرف غذاهای جدید و نوشابه هایی که در ماه گذشته خورده اید و ممکن است روی شیرتان اثر گذاشته باشد، خودداری کنید و غذاهایی را که به کودک می دهید، یکی یکی (هر هفته یک نوع غذا) به رژیم غذایی کودک اضافه کنید تا باعث بروز بثورات نشود.