سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پس انداز، پشتوانه فردای نامعلوم



پس انداز,روشهای زندگی,زندگی شاد,درآمد عالی

این روزها بسیاری افراد با تاکید براینکه به فکر امروز باشید ، از داشته هایتان لذت ببرید، فردا را چه کسی دیده ،لذت بردن از زندگی و.... اهمیت پس انداز را انکار کرده و  معتقدند هرچه که دوست داشتید همان لحظه بخرید و می گویند دیگر قصه مورچه هایی که در تابستان به فکر زمستان هستندبه کار بچه های امروز نمی آید آنها در همه فصول سال می توانند از بهترین محصولات و میوه ها استفاده کنند. این تفکر که به شکل فزاینده ای  در جامعه های انسانی در حال رخنه  است و مانع از آینده نگری و پیشرفت خانواده ها میگردد.

اگرچه آزار رساندن به خود و زندگی در ریاضت را هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد ، اما سعی ما این است دلیل اصرار قدیمی ها بر داشتن پس انداز را برای شما نیز روشن کنیم.

- حادثه خبرنمی کند
انسان از پوست ، گوشت ، استخوان ، خون و اندکی احساسات تشکیل شده و از قدیم به حق گفته اند که حادثه هیچ وقت خبر نمی کند. با توجه به  هزینه های سرسام آور بخش بهداشت و درمان که این روز ها سر به فلک می کشد و بیمه هایی که به گفته بسیاری از صاحب نظران جنبه تزئینی دارند اگر پس اندازی وجود نداشته باشد کلاه ما پس معرکه خواهد بود.

 - مرگ
پدر بزرگ ها همیشه به فکر مرگ و هزینه های سرسام آور آن بوده اند و هستند. یک قبر دونبش در یک محله خوب بهشت زهرا این روزها می دانید چقدر هزینه دارد.اگر می خواهید خدای نکرده زبانم لال جنازه تان روی دست ورثه نماند باید پس انداز داشته باشید.

 - آینده فرزندان
ازدواج نکرده اید، فرزند ندارید، چشم بر هم بزنید هزینه مدرسه غیر انتفاعی دانشگاه و... برسرتان خراب خواهد شد.
اگر به فکر پس انداز نبوده باشید فرزندانتان هیچ آینده ای نخواهند داشت. حقیقت این است که این روز ها اغلب جوانان به حمایت بزرگ تر ها نیاز دارند تا بتوانند سرپا بایستند. اگر امروز خودتان پشتیبانی ندارید لا اقل نگذارید فرزندانتان بی پشتیبان بمانند.

- بیکاری
درحال حاضر شغل و درآمد مناسب دارید،حقوقتان سرماه واریز می شود. خدارا شکر اما آینده چه؟ اگر خدای ناکرده فردا وضعیت شغلی تان به مشکل خورد چه خواهید کرد؟شما باید مبلغی معادل سه تا چهار ماه حقوقتان را پس انداز داشته باشید تا درصورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

 - روز مبادا
روز مبادا از آن روزهایی است که انشاالله پیش نمی آید ،اما هزینه حقوق یک وکیل خوب، اقامت در یک مکان موقت و یا هر هزینه غیر مترقبه ای نیازمند پول است پس همیشه باید برای روز هایی که مبادا هستند و امیدواریم هیچ وقت پیش نیاید پولی داشته باشیم.

- کمک به دیگران
همیشه این ما نیستیم که به پول احتیاج پیدا می کنیم شاید روزی عزیزی ، دوستی و یاهر کسی که به او اهمیت می دهیم با مشکل مالی مواجه شد آنوقت واجب است که پولی داشته باشیم تا بتوانیم به او کمک کند.باور کنید لبخند رضایت و شادی عزیزانمان در شرایط سخت ارزش وصف ناپذیری خواهد داشت که ارزش پس انداز های ما را چند برابر می کند.

 - نظم
ایجاد نظم و تعادل در زندگی یکی از واجب ترین امور برای دست یابی به اعتدال و آرامش است گاهی پس انداز کردن نظمی به خرج کردن و مسیر زندگی انسان می دهد که دقیق ترین و مدون ترین برنامه ریزی ها نمی توانند آن را ایجاد کنند.

 - اعتماد به نفس
اگر جیب انسان خالی باشد در کاهش میزان اعتماد به نفس او هم تاثیر گذار است . زمانی که اندک پس اندازی داریم دلگرم هستیم و به این ترتیب قدرت ریسک پذیری و پیشرفت هایمان بیشتر خواهد شد.

 - توانمند سازی خانواده
پس انداز دقیق و به موقع قدرت خرید و توانایی تمام خانواده را بالا می برد و باعث می شود تهیه و خرید چیز هایی که زمانی رویایی دست نیافتنی می نمود به راحتی هموار شوند.

 - حس مشارکت و همراهی
وقتی همه باهم تصمیم می گیریم که پس انداز کنیم باعث می شود حس مشارکت و همدلی در تک تک اعضا ایجاد شود و مانند یک تفریح و یا سرگرمی دست جمعی که البته آسان هم نیست پشت به پشت هم، یکدیگر را تا رسیدن به اهدافمان یاری کنیم.
این امر صمیمیت اعضا را بالا می برد و نشاط را در خانواده بیشتر خواهد نمود.
منبع :banki.ir

 


ویدیو مرتبط :
آنونس فیلم کوتاه "فردای فردای فردا"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آینده‌ای نامعلوم برای پیرسول و همتایانش



 

 

 

شنا

 

آرون پیرسول از شناگرانی است كه با لباس‌‌های فوق مدرن و پیشرفته شنا ركوردهای جهانی را شكست، ولی حالا كه با شروع سال ۲۰۱۰ بیشتر این لباس‌های خاص، غیرقانونی و پوشیدن آنها ممنوع اعلام شده، پیرسول آمریكایی نیز مانند دیگر استفاده كنندگان پرشمار این نوع لباس‌ها مجبور است به شرایط تازه خود همراه با اصول گذشته بیندیشد و از این پس، صحنه از نو به ورزشكارانی اختصاص خواهد داشت كه باید بدون ادوات مدرن و با شرایطی برابر با یكدیگر به پیكار برخیزند.

پیرسول در این زمینه می‌گوید: مهم این است كه شركت‌كنندگان و ورزشكاران جملگی در شرایطی برابر به رقابت با یكدیگر برخیزند و اینك من و دیگران باید مثل دوران قبل از رواج این لباس‌ها با ادوات و لباس‌های سابق به پیكار با یكدیگر بپردازیم. بازگشت به گذشته و پیكار بدون سلاح‌های مدرن و اضافی آن‌قدرها هم چیز بدی نیست.

● لغزش روی آب

از شروع سال ۲۰۰۸ كه استفاده از لباس‌های مدرن شنا «SpeedoL» باب شد، سپس انواع مختلف دیگری از لباس‌های شنای نئوپلاستیك به بازار آمد، تاكنون بیش از ۲۵۰ ركورد جهانی جدید به ثبت رسیده است. حسن و خصلت مهم این لباس‌ها این است كه روی آب بهتر و بیشتر می‌لغزد و سرعت بیشتری به شناگران می‌بخشد و مقاومت آب مقابل این لباس‌ها كمتر از دیگر وسایل شنا بوده و آب فزون‌تر و سریع‌تر شكافته و طبعا سرعت شناگران در حركت درون آب بیشتر می‌شود. پیرسول سال ۲۰۰۹ را با ثبت ركوردهای جهانی جدیدی برای شنای تخصصی‌اش (كرال پشت) و در هر دو مسافت عمده آن (۱۰۰ و ۲۰۰ متر) به پایان رسانده و در مسابقات شنای قهرمانی جهان در رم در ثبت یك حد نصاب جهانی جدید برای ماده ۱۰۰ * ۴ متر مختلط امدادی هم با تیم آمریكا شریك شد. وی كه ۲۷ سال دارد و در سال‌های اخیر در رشته خود تقریبا بی‌رقیب بوده است، می‌گوید: تمامی آن ركوردها معتبر بودند، زیرا با لباس‌هایی به‌دست آمدند كه آن زمان‌ها قانونی شمرده می‌شدند. نمی‌توان ورزشكاران را بابت پوشیدن لباس‌هایی كه تازه و از شروعسال ۲۰۱۰غیرقانونی شمرده شده، شماتت كرد و دستاوردهایشان را در آن مقطع زمانی نپذیرفت.‌ آنها (سران شنای جهان) اجازه دادند ورزشكاران هم از چیزی كه قانونی شمرده شد، بهره گرفتند و حالا كه قضیه برعكس شده و این لباس‌ها را غیرقانونی می‌شمرند، بدیهی است كه به سمت آن نروند و وارد فضای تازه‌ای شوند.

● وجوهی تازه

اما پیرسول حاضر نیست حالا كه لباس‌های مذكور غیرقانونی اعلام شده آنها را بكوبد و می‌گوید: «آن لباس‌ها زیبا و موثر بودند و به هر حال شناگران را قادر می‌سازد. مسافت‌های موجود را سریع‌تر بپیمایند و به نتایجی بهتر برسند. ما ابتدا آنها را در جریان تمرینات به تن كردیم تا روند كارمان را بررسی كنیم و وقتی نتیجه مثبت گرفتیم در جریان مسابقات هم آن را به تن كردیم، هرچه بود این لباس‌ها قوه دینامیك فوق‌العاده‌ای داشتند و هر كسی از آنها استفاده كرد، بهره‌اش را گرفت.»

ممنوعیت لباس‌‌های Speedo و نمونه‌های متعدد مشابه آن، به معنای كنار گذاشته شدن تمامی لباس‌های شنا نیست و شناگران می‌توانند به لباس‌های قبلی كه برخلاف لباس جدید تمامی بدن را نمی‌پوشاند و حداكثر تا روی زانو می‌آید و مواد تشكیل‌دهنده آن همان انعطاف و قابلیت اسپیدو را ندارد و هر چه قبل از انقلاب فنی اخیر در شنا مرسوم بوده است روی بیاورند و مجددا از آنها استفاده كنند. به هر حال از این پس شنا مثل گذشته بیشتر نبرد انسان با انسان و توان ذاتی انسان‌ها با یكدیگر خواهد بود، حال آن كه در ۲ سال گذشته شنا به مدد لباس‌هایی كه مقاومت آب را می‌شكست، به ستیز تكنولوژیك تبدیل شده و انسان را به توانایی‌های غیرعادی نایل كرده بود.

● كاری عبث

پیرسول می‌گوید: بازگشت به معیارهای گذشته نباید باعث لغو و حذف ركوردهای آن ایام از دفتر حدنصاب‌های جهانی شود، زیرا نه تنها آن لباس‌ها قانونی بود، بلكه تكیه بر لباس‌های مدرن و پیشرفته‌تر كردن تدریجی و هر چه بیشتر آن از سال‌ها پیش شروع و سرانجام به اسپیدو و امثال آن منتهی شده بود. وی می‌افزاید: «اگر بخواهیم ركوردهایی را خط بزنیم، باید به بسیار عقب‌تر از سال ۲۰۰۸ بازگردیم و زمان‌های خاصی را جستجو كنیم كه كار سختی خواهد بود؛ زیرا متمایز كردن یك لباس از دیگر لباس‌ها و آن را نمونه كمك بیش از هر تكنولوژی به شناگران شمردن، كار عبث و غیرممكنی خواهد بود. سال ۲۰۰۹ یكی از بهترین سال‌های عمر ورزشی من بود و با این كه در مسابقات جهانی رم به فینال ۱۰۰ متر كرال پشت نرسیدم، اما پیشرفتم خیره‌كننده بود. مساله و سوال مهم‌تر این است كه نمی‌دانم سال ۲۰۱۰ برای من و سایرین چه چیزهایی را به ارمغان می‌آورد؛ چون دوباره شرایط لباس‌های این ورزش عوض شده و همه در شرایطی تقریبا ناآشنا قرار گرفته‌ایم. رسیدن به ركوردهای سابق كه با كمك آن لباس‌های فوق‌العاده به دست آمد، بسیار سخت است و در نتیجه الان هر چه راجع به سال ۲۰۱۰ بگوییم، غیرممكن و بیشتر یك گمانه‌زنی و احتمال و تصور و امید خواهد بود. خود من لباس شنای قانونی و به رسمیت شناخته شده R-EVO را به تن می‌كنم، اما فقط حوادث بعدی حكم خواهد كرد كه با آن به كجا خواهم رسید. فعلا همه چیز نامعلوم است.»