سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

«پرو‌بیوتیك» ضررهای آنتی بیوتیك را جبران می‌كند


پروبیوتیك، دارویی ضد‌‌ آنتی‌بیوتیك است كه ماده مؤثر آن در داخل روده فرد سالم موجب تكثیر میكروب‌های كمك‌كننده به بدن می‌شود و این ماده برای درمان اسهال طولانی‌مدت كودكان مفید است.

یك متخصص اطفال گفت: پروبیوتیك، دارویی ضد‌‌ آنتی‌بیوتیك است كه ماده مؤثر آن در داخل روده فرد سالم موجب تكثیر میكروب‌های كمك‌كننده به بدن می‌شود و این ماده برای درمان اسهال طولانی‌مدت كودكان مفید است.

منصور بهرامی اظهار داشت: پروبیوتیك ماده‌ای است ضد‌‌ آنتی‌بیوتیك است. ماده مؤثر این دارو در داخل روده فرد سالم موجب تكثیر میكروب‌های كمك‌كننده به بدن می‌شود.

وی گفت: پروبیوتیك در بازار دارویی كشور با نام «پروتكسین» یافت می‌شود، این ماده ویتامین k می‌سازد و محیط روده را برای دفع، جذب و سلامت مخاط روده آماده می‌كند ضمن اینكه این دارو برای سلامتی كودكان بسیار مفید است.

این متخصص اطفال با بیان اینكه آنتی‌بیوتیك‌ها، میكروب‌های مفید و مضر را با هم از بین می‌برند، افزود: پروبیوتیك میكروب‌های مفید را شناسایی و تكثیر می‌كند؛ این ماده مفید برای درمان اسهال طولانی‌مدت در بزرگسالان و كودكان مفید است ضمن اینكه این ماده به بعضی از مواد غذایی نظیر ماست، پنیر و شیر اضافه شده است.

بهرامی مصرف آنتی‌بیوتیك را موجب اسهال دانست و گفت: این مسئله میكروب‌های مفید را از بدن خارج می‌كند؛ از این رو خانواده‌هایی كه مجبورند به كودك خود آنتی‌بیوتیك بدهند، در كنار این دارو به كودك خود و با مشورت پزشك، پروبیوتیك بدهند.

وی بیان كرد: میكروب‌های مفید، در سالم بودن روده‌ها و دفاع بدن در برابر میكروب‌های مضر، نقش مهمی را ایفا می‌كنند و از این رو پروبیوتیك سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌كند.

منبع : فارس نیوز


ویدیو مرتبط :
چه چیزی باعث مقاومت آنتی بیوتیك ها می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید آنتی بیوتیك جدید برای درمان آكنه



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, آكنه

محققان موفق به تولید یك آنتی بیوتیك جدید شده اند كه با حداقل صدمه به سلول ها قادر به درمان آكنه است.

به گزارش ایرنا از ساینس، این آنتی بیوتیك كه توسط یك شركت استرالیایی تولید شده است، Zolav نام دارد و نتایج آزمایش ها نشان می دهد علاوه بر اینكه میزان سمی بودن آن برای سلول ها بسیار كم است، دارای خواص آنتی اكسیدانی است. این آنتی بیوتیك علاوه بر اینكه عفونت آكنه را كاهش می دهد، قادر به درمان قرمزی و التهاب پوست در كمترین زمان ممكن است.


آكنه یك التهاب پوستی است كه به صورت جوش های قرمز و معمولا چركی در پوست؛ و به ویژه صورت ظاهر می شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌


مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آكنه را افزایش می دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستكاری جوش های صورت، سفرها مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آكنه هستند.


در حال حاضر آكنه با داروی ایزوترتینوئین، یكی از مشتقات ویتامین A، درمان می شود كه عوارض جانبی جدی به همراه دارد.


محققان بر این باورند كه درمان آكنه با داروی Zolav یك روش بسیار كم خطر، مطمئن و موثر است.نتایج این تحقیقات در نشریه Drug Design, Development and Therapy منتشر شده است.

 

اخبار پزشکی - ایرنا