سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

وزن بدن بر عملکرد جنسی موثر است



عوامل موثر در کاهش میل جنسی,علت کاهش عملکرد جنسی,رابطه وزن و میل جنسی

وزن بدن بر عملکرد جنسی موثر است
نتایج مطالعه چند مرکز از جمله بیمارستان عمومی تورنتو و ایالات متحده، انگلستان و آلمان روی ۲۴۲ زن ۱۸ تا ۳۲ ساله که دچار اختلالات غذا خوردن بودند، نشان داد در دو سوم آنها دریافت کالری محدود، باعث کاهش عملکرد جنسی می‌شود.


این مطالعه نشان می‌دهد کاهش وزن، اضطراب و استرس با کاهش میل جنسی رابطه دارد. به گفته سیرا، یکی از این محققان، لاغری مفرط نیز باعث اختلال در عملکرد هیپوتالاموس، غده هیپوفیز و تخمدان می‌شود و در نهایت از سیکل قاعدگی منظم جلوگیری می‌کند.

هر ماه با سیکل قاعدگی، تخمک از تخمدان آزاد می‌شود که با به هم ریختن سیکل قاعدگی، در عملکرد این تخمک‌ اختلال به‌وجود می‌آید، بنابراین اگر موادمغذی موردنیاز را مصرف نکنید و وزنتان بیش‌ازحد کم باشد، بارداری موفقی نخواهید داشت.


به گفته این محقق، شاخص توده بدن طبیعی بین ۱۸ و ۲۴ است که در مرز توصیه‌های وزارت بهداشت کانادا برای زنان و مردان است. همچنین از آنجا که چربی در تولید هورمون‌های جنسی، نقش موثری دارد، باید از گرفتن رژیم‌های غذایی بسیار کم‌چرب پرهیز کنید و چربی‌های سالمی مانند روغن زیتون یا کانولا، آووکادو، ماهی و آجیل (مانند بادام یا گردو) را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. البته وزن بالا نیز می‌تواند عملکرد جنسی را مختل کند و اگر در این شرایط فرد اقدام به بارداری کند، اضافه وزن می‌تواند در رشد و سلامت تخمک‌ها اختلال ایجاد کند.
 اضافه وزن بر میل جنسی زنان نیز تاثیر می‌گذارد. در مردان مبتلا به چاقی شکمی نیز، اسپرم ها بیش از حد گرم می‌مانند و کیفیت و تحرک آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.


پیش از این نیز در سال ۲۰۰۶ براساس نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد که بر روی بیش از ۲۲ هزار مرد ۴۰ تا ۷۵ ساله انجام شده بود، مشخص شد احتمال بروز اختلال نعوظ در مردان چاق و کم‌تحرک، ۵/۲ برابر بیش از مردانی است که اضافه وزن ندارند یا حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در روز ورزش سنگین انجام می‌دهند.


نتایج مطالعاتی از این دست، تاکید دوباره‌ای است بر اهمیت و نقش سبک زندگی سالم. گرچه سبک زندگی امروزی، مشاغل و تفریحات و سرگرمی‌ها، اینگونه ایجاب می‌کند که به سمت مصرف خوراکی‌های ناسالم و کم‌تحرکی پیش رویم، اما مهم این است که بخواهیم و هوشیار باشیم که تن دادن به این شرایط، چه تبعاتی برایمان در بر خواهد داشت و باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.


تحقیقات جدید نشان می‌دهند در افراد چاق، کاهش وزن حدود ۱۰ کیلوگرم باعث تحریک هورمون‌های جنسی (آزادشدن هورمون تستوسترون) می‌شود. همچنین تقویت عضلات لگن، پیروی از یک رژیم غذایی کم‌چرب، مصرف موادمغذی، میوه و سبزی‌ها نیز در کنترل قندخون و کلسترول و افزایش میل جنسی موثر خواهد بود. فعالیت‌های ورزشی‌ای که باعث افزایش جریان خون در نواحی عضلانی بزرگ بدن مانند ران، باسن و لگن می‌شود (مانند پیاده‌روی تند به مدت روزی ۲۰ دقیقه، ۳ بار در هفته) در بازگشت میل جنسی تاثیرگذار هستند.
منبع: hidoctor.ir


ویدیو مرتبط :
تربیت جنسی فرزندان از دیدگاه اسلام - عوامل موثر در تربیت جنسی : اوقات فراقت و بیکاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر استرس شدید بر عملکرد بدن



 

 

تاثیر استرس شدید بر عملکرد بدن

 

استرس سبب بروز تغییراتی در بدن می‌شود. استرس همچنین روی عواطف ما تاثیر می‌گذارد. برخی نشانه‌های استرس عبارتند از:

 

ضربان قلب سریع‌تر,سردرد,گرفتگی گردن و یا درد شانه‌ها,کمردرد,تنفس سریع,تعریق و کف دست‌های خیس,درد ناگهانی معده، تهوع و اسهال در طول زمان استرس می‌تواند روی شما این تاثیرات را داشته باشد

 

سیستم ایمنی.


استرس مداوم می‌تواند سبب شود تا اغلب اوقات احساس بیماری کنیم و اگر فردی مبتلا به بیماری‌های مزمنی نظیر ایدز باشد، استرس می‌تواند علایم را بدتر کند.

 

قلب.

 

استرس با فشارخون بالا ارتباط دارد، همچنین استرس می‌تواند سبب ضربان غیرطبیعی قلب، لخته خونی و سختی شریان شود (آترواسکلروزیس). همچنین استرس با بیماری‌های شریانی قلب، حملات قلبی و نارسایی قلبی ارتباط دارد.


عضلات.

 

تنش و استرس مداوم می‌تواند به گردن‌درد، شانه‌درد و کمردرد منجر شود. استرس حتی بیماری آرتریت روماتویید را بدتر می‌کند.

 

معده.

 

اگر دچار مشکلات معده نظیر بیماری بازگشت اسید از معده به مری هستید یا دچار زخم معده، نشانگان روده تحریک‌پذیر یا کولیت اولتراتیو هستید، استرس می‌تواند علایم شما را بدتر کند.


دستگاه تولید مثل.

 

استرس می‌تواند قدرت باروری را کاهش داده و شما را دچار مشکلات نعوظی و مشکلاتی حین بارداری کند. همچنین استرس سبب تشدید دردهای قاعدگی می‌شود.

 

ریه‌ها.

 

استرس می‌تواند علایم آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه را تشدید کند.


پوست.

 

مشکلات پوستی نظیر آکنه و پسوریازیس با استرس بدتر می‌شوند. استرس چگونه روی عواطف و افکار تاثیر می‌گذارد؟باید توجه کنید که استرس روی تفکر، عملکرد و احساس شما اثر می‌گذارد.

احساس تشویش و عدم توانایی برای سازگاری حتی با مشکلات کوچک,احساس ناامیدی،از دست دادن احساسات اغلب اوقات و پرخاشگری بدون دلیل,احساس خستگی اکثر اوقات,اشکال در تمرکز و انجام وظایف,نگرانی بیش از حد در مورد مسایل مختلف,احساس اینکه بسیاری از چیزها و موقعیت‌ها را به دلیل اینکه سریع عکس‌العمل نشان نداده‌اید از دست داده‌اید,احساس اینکه حوادثی در شرف اتفاق هستند.

منبع : salamatiran.com