سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

هیجان كودك برای ورود خواهر یا برادر كوچك‌تر



 

هیجان كودك برای ورود خواهر یا برادر كوچك‌تر

 

نوزاد دوم در را‌ه است

چند وقت دیگر دوباره مادر می‌شوید و به اصطلاح فرزند دوم‌ شما به این دنیا پا خواهد گذاشت. كنار آمدن و آماده‌سازی فرزند بزرگ‌تر برای ورود نوزاد تازه، مشكلی جدی برای مادران به شمار می‌رود. باید بدانید كودك‌تان به فرصت نیاز دارد و البته شما هم باید صبور باشید.

 


تغییر در كل خانواده


پا گذاشتن نوزاد تازه به این دنیا،‌ تغییرات اساسی را در كل خانواده شامل می‌شود. با ورود نوزاد‌ تازه از‌ راه ‌رسیده کودک بزرگ‌تر، گاهی با نوزاد جدید با محبت و گاهی با خشم و حسادت برخورد می‌کند. در عین حال، آماده‌کردن کودک برای ورود نوزاد جدید، موجب شکل‌گیری روابط مناسب میان آنها می‌شود.

 


صبر كودك و بردباری مادر


برای اینكه كودك‌تان با شرایط جدید وفق پیدا كند، نیاز به صبر دارد و البته بردباری شما مادر و پدر. برای كودك اینكه بخواهد با فرد دیگری در جلب توجه و محبت از سوی والدین شریك شود، دشوار است. از طرفی رابطه کودک با والدین‌ به دلیل ورود خواهر یا برادر جدید، تغییر خواهد کرد و شاید در این هنگام کودک نسبت به نوزاد، احساس رنجش کند. كودكان شاید به دلیل کم‌شدن توجه، احساس کنند والدین دیگر آنها را دوست ندارند و در این هنگام شروع رفتارهای بچگانه چون مکیدن شست، با شیشه شیرخوردن و درخواست برای غذا در دهان گذاشتن، مشاهده می‌شود. این رفتارها نشانگر تمایل کودک برای کسب توجه والدین است و دادن توجه اضافی در این موارد موجب تشویق رفتارهای بچگانه و تداوم آنها خواهد شد. اگر هم رفتارهای مطلوب کودک مورد توجه و تشویق قرار نگیرد، او با رفتار نامطلوب جلب توجه می‌کند و در این هنگام توجه اضافی مانند تعریف بی‌مورد، دلیل آوردن، جروبحث و توجیه‌، موجب تکرار رفتارهای بچگانه در کودک خواهد شد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از توجه به رفتارهای بچگانه کودک خودداری شود.

 


زمان آماده‌سازی کودک


برای آماده‌سازی كودك و گفتن اینكه تا چند وقت دیگر بچه دیگری در خانواده پا خواهد گذاشت، نباید تعلل كرد. وقتی مادر باردار است، آماده‌سازی کودک باید شروع شود و اگر کودک در سنین پیش‌دبستانی یا دبستانی است، این نکته اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نباید آماده‌سازی را به تعویق انداخت. البته نباید به کودک بگویید برای او یک دوست یا همبازی می‌آورید؛ زیرا کودک از خوابیدن طولانی‌مدت نوزاد یا ناتوانی شیرخوار در بازی‌کردن با او ناراحت می‌شود. از طرفی کودک شما به دیدن عکس‌ها و شنیدن داستان‌های مربوط به دوران نوزادی‌اش علاقه‌مند است. به همین دلیل شیرخوار دوست یا فامیل‌‌تان را به کودک نشان بدهید یا درباره خانواده‌ای که منتظر نوزاد جدید هستند، برای او داستان بگویید.

 


پس از به دنیا آمدن نوزاد، چه باید کرد؟


آیا کودک باید نوزاد را در بیمارستان ببیند؟ بله. باید به کودک‌تان این اجازه را بدهید كه نوزاد تازه از راه رسیده را در بیمارستان ببیند؛ چرا كه این امر باعث کاهش احساس نگرانی وی درباره سلامت مادر خواهد شد. پیش از آمدن کودک به بیمارستان، به او مدت ملاقات و زمان برگشتن به خانه را بگویید و با گرفتن یک جشن تولد کوچک، ورود خواهر یا برادر جدید را جشن بگیرید. گاهی اوقات کودکان هنگام ملاقات مادر، ساکت و نگران هستند یا تمایلی به در آغوش‌گرفتن مادر یا حتی بوسیدن او ندارند. بنابراین خود را برای واکنش‌های کودک آماده کنید و آنها را بپذیرید. البته اگر کودک را در انجام فعالیت‌های مربوط به نوزاد شرکت دهید، این مشکل به مرور زمان حل می‌شود.


به اندازه كافی به كودك‌تان توجه و محبت كنید


به اندازه كافی به كودك‌تان توجه و محبت كنید؛ نه كم، نه زیاد. چون توجه زیاد، باعث لوس شدن وی و كم‌توجهی باعث سرخوردگی و تنفر كودك می‌شود. باید ترتیبی اتخاذ كنید كه برنامه‌های‌ روزانه‌ كودك،‌ طبق‌ روال‌ گذشته‌ ادامه‌ پیدا کند. به کودک اهمیت دهید تا احساس احترام به خود در او شکل بگیرد و او را برای رفتار مناسب با نوزاد تشویق کنید. البته رفتارهای نامناسب‌ او را نادیده نگیرید و زمانی که بدرفتاری‌های جدی می‌بینید، سریع عکس‌العمل نشان دهید زیرا او باید متوجه شود که صدمه زدن به نوزاد، قابل‌قبول نیست و با انضباط خاصی با او برخورد می‌شود اما باید بعضی‌ از رفتـــارهای‌ نامناسب‌‌ او‌ را هم نادیده‌ گرفت. به عنوان نمونه، بعضی‌ از رفتارها مانند كودكانه‌ صحبت‌ كردن‌ را نادیده‌ بگیرید و هنگام‌ انجام‌ رفتارهای‌ بچگانه‌ با او صحبت‌ نكنید و به‌ او نگاه‌ نكنید. در این‌ زمان‌ از اتاق‌ خارج‌ شوید یا به‌ كار خود بپردازید اما در مقابل رفتارهای مطلوب تشویقش كنید. در عین حال، خریدن اسباب‌بازی‌های جدید برای او مفید و سودمند است؛ چرا كه وقتی فرزند دوم‌ شما به دنیا می‌آید و دنیای توجه و هدایا معطوف او می‌شود، فرزند اول‌ شما چیزهایی برای خودش خواهد داشت كه سرش با آنها گرم باشد و به خواهر یا برادر كوچكش حسادت نكند.



منبع:madaranmag.com


ویدیو مرتبط :
سونیك به سبك haruhi suzumiya : خواهر كوچك سونیك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواهر و برادر روستایی، قربانی سرقت شدند



 

 

 

مرد معتادی كه برای تصاحب اموال یك زن و مرد سالخورده روستایی، آنها را با داس به قتل رسانده بود، از سوی پلیس شهرستان خمام دستگیر شد.



۲۲ آذر امسال مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان خمام از توابع رشت تماس گرفت و از قتل خواهر و برادر همسایه‌اش خبر داد.



پس از این تماس، ماموران اداره آگاهی شهرستان خمام به محل حادثه - كه یكی از روستاهای شهرستان بود - اعزام و متوجه شدند زن و مرد سالخورده‌ای كه خواهر و برادر هستند، با ضربه‌های داس به قتل رسیده‌اند و اجسادشان در اتاق خانه افتاده بود.



ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی، اجساد آنها را به پزشكی قانونی انتقال دادند و به تحقیق از اهالی روستا پرداختند كه مشخص شد این خواهر و برادر از طریق كشاورزی امرار معاش می‌كردند و با مردم روستا نیز هیچ مشكلی نداشتند.



با مشخص شدن این موضوع، ماموران كه احتمال می‌دادند این خواهر و برادر سالخورده قربانی سرقت شده باشند، در ارتباط با افراد معتاد و سابقه‌دار روستا به بررسی پرداختند و متوجه شدند پسر یكی از روستاییان كه معتاد بوده از شب حادثه ناپدید شده است.



ماموران با به دست آمدن این اطلاعات، جستجو برای یافتن این مرد معتاد را كه تنها مظنون حادثه بود آغاز كردند تا این‌كه ۲ روز قبل متهم را در خانه یكی از اقوامش شناسایی و دستگیر كردند.

 


● اعتراف به ۲ جنایت



با انتقال این مرد معتاد به اداره پلیس، وی در بازجویی به قتل خواهر و برادر روستایی اعتراف كرد.



متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: مقتولان فرزندی نداشتند و با هم زندگی می‌كردند. با توجه به این‌كه آنها كشاورز بودند گمان می‌بردم از فروش محصولات خود پول فراوانی به دست آورده و آن را در خانه پنهان كرده‌اند.



بنابراین شب حادثه به بهانه عیادت به خانه آنها رفتم. وقتی زن صاحبخانهبه آشپزخانه رفت با داس به سوی برادر وی حمله كرده و او را به قتل رساندم. در این هنگام خواهر مقتول با مشاهده این وضعیت با داد و فریاد قصد فرار داشت كه سد راه او شدم و او را هم با داس كشتم و با سرقت ۲۴۰ هزار تومان، از محل فرار كردم.



مرد معتاد به اتهام قتل این خواهر و برادر روستایی، با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا بزودی صحنه‌های جنایت را بازسازی كند.