سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

هنگام مطالعه يا تماشاي تلويزيون دراز نکشيد



 

 

هنگام مطالعه يا تماشاي تلويزيون دراز نکشيد


آيا مي دانيد به چه علت توصيه مي شود که هنگام تماشاي تلويزيون و يا مطالعه دراز نکشيد؟

مطالعه در حالتي که چشم‌ها افتاده باشند موجب تفاوت در شماره چشم‌ها و يا تغيير در محور آستيگماتيسم چشم مي‌شود.

مطالعه و يا تماشاي تلويزيون در حالت درازکشيده به صورتي که چشم‌ها حالت افتاده پيدا کنند مضر است و موجب مشکلات بينايي مي‌شود.

در هنگام مطالعه و يا تماشاي تلويزيون فاصله چشم‌ها با کتاب و تلويزيون بايد يکسان باشد و بهتر است چشم‌ها در حالت کاملا افقي قرار داشته باشند و به طور مستقيم به سطح نگاه شود.

هنگام مطالعه يا تماشاي تلويزيون دراز نکشيد

 

برخي افراد هنگام مطالعه، روي يک دست دراز مي‌کشند و کتاب را روي زمين قرار مي‌دهند که در اين حالت محور چشم‌ها به صورت عمودي نسبت به زمين قرار مي‌گيرند. در اين شرايط فاصله دو چشم با کتاب برابر نيست و اين موجب مشکلات بينايي مي‌شود.

 

در بسياري مواقع افراد به مطب مراجعه مي‌کند و مي‌گويند مشکل بينايي دارند ولي شماره چشم آنها تغيير نکرده است. علت اين مساله تغيير در محور آستيگماتيسم چشم در اثر مطالعه به صورت خوابيده است.
بسياري از کودکان دانش‌آموز به دليل اين‌که از مطالعه در حالت نشسته خسته مي‌شوند روي دست دراز مي‌کشند و کتاب را روي زمين قرار مي‌دهند و مشق خود را در اين حالت مي‌نويسند. والدين بايد به اين مساله توجه داشته باشند و اجازه ندهند کودک در حال درازکش درس بخواند.

 


ویدیو مرتبط :
لذت مطالعه و دلایل کاهش ساعت مطالعه و راهکار افزایش آن.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عينك‌ ويژه براي تماشاي سه‌بعدي تلويزيون‌




 

عينك‌ ويژه براي تماشاي سه‌بعدي تصاوير تلويزيون‌

 

 

شركت سامسونگ قيمت عينك‌هاي ديجيتالي خود كه امكان تماشاي تصاوير به صورت سه‌بعدي را در نمايشگرهاي HDTV فراهم مي‌كند، اعلام كرد.

 


به گزارش الكترونيستا، اين عينك‌ها هم‌اكنون براي تلويزيون باكيفيت C7000 كه پيش‌فروش آن از مدتي قبل در آمريكا آغاز شده است، فروخته مي‌شوند.

 

 

اين گيرنده‌هاي تلويزيوني بدون عينك‌هاي مذكور فروخته مي‌شوند و بنابراين، اگر كاربران قصد تماشاي تصاوير به صورت سه‌بعدي را دارند، بايد به صورت جداگانه عينك‌هاي سه‌بعدي را براي آن‌ها خريداري كنند.

 


هر كدام از عينك‌هاي سه‌بعدي سامسونگ 150 دلار قيمت گذاري شده است و به گفته كارشناسان، عرضه آن‌ها دومين گام اصلي سامسونگ در توسعه سيستم‌هاي تصويري سه‌بعدي محسوب مي‌شود. تلويزيون‌هاي 55 اينچي C7000 سامسونگ هم‌اكنون با قيمت 3300 دلار در آمريكا فروخته مي‌شود.

 


اندازه اين عينك‌هاي سه‌بعدي متناسب با بزرگسالان ساخته شده و سامسونگ در آن‌ها از باتري‌هاي قابل‌ شارژ استفاده نكرده است. كاربران براي تامين انرژي مورد نياز اين عينك‌ها بايد از باتري‌هاي CR2025 استفاده كنند.

 


هنوز زمان عرضه عمومي اين عينك‌ها به ديگر كشورهاي جهان مشخص نشده است، اما سامسونگ قصد دارد در صورت موفقيت اين محصول، آن را به دست كاربران در ديگر كشورهاي جهان نيز برساند.