سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

همسر هستید یا مادر؟



 

 

همسر هستید یا مادر

 

یکی از اشتباهات رایج تازه عروس ها این است که نمی توانند نقش خود را به عنوان یک همسر برای شوهرشان ایفا کنند.


آنها یا سعی می کنند خود را وابسته تر از آنچه که هستند به همسرشان نشان دهند و در واقع جایگاه فرزندی در مقابل او داشته باشند، یا با تیمار کردن همسرشان و رسیدگی افراطی به او در جایگاه مادر قرار بگیرند و همسرشان را به چشم پسربچه خود ببینند. رفتاری که یک زنگ خطر جدی و بزرگ برای زندگی مشترک به صدا در می آورد. مادری کردن یا فرزندی کردن برای همسر هر دو به یک اندازه خطرناکند اما مادری کردن خیلی زودتر می تواند زندگی را به بن بست برساند.

 

مادری کردن برای همسر شکل های گوناگونی دارد، اما در کل به معنی رفتار کردن با همسر همانند رفتار با پسربچه به جای مردی بالغ است. گاهی همسران کارهایی را برای شوهرانشان انجام می دهند. که در حالت عادی خود آنها باید انجام دهند. برای اینکه بتوانید این عادت نامطلوب را ترک کنید، ابتدا باید نشانه های آن را بشناسید.

 

از مهم ترین نشانه های مادری کردن می توان به رفتارهای زیر اشاره کرد

 

جمع کردن لباس های چرک همسرتان

 

آماده کردن لباس های او هر روز صبح

 

مرتب کردن مکرر کمدهای او

 

یادآوری مکرر درباره قرارها

 

ملاقات پرداخت قبوض، قسط بانک و ...

 

سرزنش کردن و غر زدن به وی به خاطر نپوشیدن لباس گرم یا کثیف کردن آشپزخانه

 

بر عهده گرفتن اکثر مسئولیت ها به دلیل اینکه تصور می کنید همسرتان از پس آنها بر نمی آید.

 

تصحیح اشتباهات همسرتان در جمع، هنگامی که او صحبت می کند.

 

پیدا کردن وسایلی که او اغلب گم می کند.

 

مرور برنامه های روزانه، هر روز صبح

 

عادت همسرتان به اینکه گاهی اوقات شما را«مامان» صدا کند.

 

قشقرق راه انداختن همسرتان، اگر اوضاع بر وفق مرادش نباشد.

 

جر و بحث کردن زیاد همسرتان با فرزندان

 

گله و شکایت زیاد همسرتان

 

ترجیح دادن همیشگی بازی های کامپیوتری به شما توسط همسرتان

 

موضوع را جدی بگیریم!

 

شاید بسیاری از خانم ها که تمایل زیادی دارند تا نقش مادری و همسری را به طور همزمان برای شوهرشان بازی کنند، تصور کنند که اگر صحبت از عوارض این موضوع می شود، اغراقی در کار است این که برخی آقایان خود به استقبال چنین رابطه ای می روند، حرفی نیست اما همیشه نیز سرانجام این داستان خوش نیست. اواسط بهمن امسال مردی به دادگاه خانواده مراجعه کرد و دادخواست طلاق داد.

 

اما داستان از چه قرار بود! در نهایت بعد از چند سال، تصمیم گیری های پی در پی یک زن به جای شوهر و اجرای نقش مادری برای او باعث شد تا کاسه صبر مرد لبریز شده و کار به دادگاه خانواده بکشد. این مرد اعلام کرد از اینکه دائم با او مانند پسر بچه ای بی عرضه رفتار می شود، به تنگ آمده و دیگر تحمل ادامه این زندگی را ندارد. هر چند زن در جلسه دادگاه اصرار داشت که هر کاری کرده فقط به خاطر این بوده که خیر و صلاح همسرش را می خواسته، اما ظاهراً این صحبت ها موثر واقع نشد و مرد بر تصمیم خود مبنی بر اتمام زندگی مشترک پافشاری کرد. قاضی این پرونده صدور حکم دادگاه را به آینده موکول کرده است.

منبع: تبیان


ویدیو مرتبط :
هدیه تولد مادر - بهترین کادو برای تولد مادر و همسر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر یك مادر شاغل هستید...



 

 

اگر یك مادر شاغل هستید

 

اگر شما یك مادر شاغل هستید، باید كمی روی زمانبندی‌های روزانه‌تان كار كنید و نگذارید كه كمبود وقت، شما را فراموشكار یا بی‌دقت كند. ما به شما چند راه برای داشتن یك زمانبندی عملی و موفق را پیشنهاد می‌كنیم.

 

زن جامعه مدرن، میلی به خانه‌نشینی ندارد. برای اثبات توانایی‌هایش پابه‌پای مرد خانه كار می‌كند و به دلیل احساس مسئولیتش كارهای خانه را هم یك‌تنه به دوش می‌كشد. آمدن مسئولیت‌های تازه به زندگی زنان مدرن و از طرف دیگر حذف نشدن مسئولیت‌های قبلی، چند سال بعد او را خسته می‌كند، انرژی‌اش را كم می‌كند و باعث می‌شود كه در هیچ‌كدام از2 وظایفش كه می‌خواهد نباشد. در جامعه‌ای كه یك پایش پشت خط مدرنیت است و یك پایش هم در زمین سنت، كار كردن و داشتن یك زمانبندی موفق كار آسانی برای زنان نیست.

 

اگر شما یك مادر شاغل هستید، باید كمی روی زمانبندی‌های روزانه‌تان كار كنید و نگذارید كه كمبود وقت، شما را فراموشكار یا بی‌دقت كند. ما به شما چند راه برای داشتن یك زمانبندی عملی و موفق را پیشنهاد می‌كنیم.

 

روزتان را با خودتان شروع كنید

 

اگر نتوانید روز خوبی را برای خودتان بسازید، در كارتان هم موفق نخواهید شد. زنان شاغل دردسرهای زیادی دارند؛ آماده كردن بچه‌ها برای مدرسه و بسیاری وظایف مادرانه كارشان را دشوار‌تر از دیگر كارمندها می‌كند. اگر شما در گروه زنان خانه‌دار هستید، باید قبل از رسیدن به هر كاری كمی برای خودتان وقت بگذارید؛ یك دوش آب خنك بگیرید، كمی به ظاهرتان برسید؛ یك لیوان قهوه یا چای برای شروع روزتان درست كرده و بعد به دیگر وظایف‌تان رسیدگی كنید. با نیم ساعت زودتر بیدار شدن، شما می‌توانید روزتان را با آماده كردن خودتان شروع كنید و نه رسیدن به كارهای دیگران.

 

فردا را پیش‌بینی كنید

 

نگرانی از كارهای عقب‌مانده به آسانی می‌تواند روز شما را خراب كند. وقتی شما برنامه‌ریزی منظمی برای كار فردای‌تان ندارید، در لحظه لحظه زمانی كه باید به استراحت اختصاص دهید، ذهن‌تان مشغول خواهد بود، درحالی‌كه با این مشغولیت به نتیجه مثبتی برای كارتان هم نخواهید رسید. اگر نمی‌توانید مسائل كاری‌تان را به خانه نیاورید، بهتر است زمان كار خانگی‌تان را محدود كنید. شما باید چند دقیقه‌ای را برای برنامه‌ریزی كار فردای‌تان درنظر بگیرید. روی یك مبل دراز بكشید و چشم‌های‌تان را ببندید و چند دقیقه به فردا فكر كنید تا آنچه را كه می‌خواهید پله‌پله در ذهن‌تان بچینید. اگر این كار هم به شما آرامش نمی‌دهد، وسواس‌تان را با دست گرفتن قلم و كاغذ برطرف كنید. سعی كنید آنچه را كه می‌خواهید انجام دهید در فهرستی بنویسید و در كیف‌تان بگذارید و سعی كنید به محض تمام كردن آن فهرست، دیگر به كارتان فكر نكنید. خانه باید برای شما جای آرامش باشد و نه اضطراب كاری كه 24ساعت خودش را همراه شما می‌كند.

 

یك تنه پیش نروید

 

سعی نكنید همه كارها را به تنهایی بر عهده بگیرید. انجام تمامی كارهای خانه، بزرگ كردن بچه‌ها و انجام كارهای بیرون چیزی نیست كه به تنهایی از پسش بر بیایید. شاید شما بتوانید همه این كارها را انجام دهید اما در چنین شرایطی یا به خودتان آسیب می‌زنید یا كارهای‌تان را نیمه‌كاره پیش می‌برید. مهم نیست كه دیگر اعضای خانواده‌تان به‌خوبی شما آشپزی نمی‌كنند یا این‌كه مثل شما از عهده آماده كردن صبحانه و غذای فردا بر نمی‌آیند. شما باید كارهای خانه را به تناسب توانایی و زمانی كه هر فرد دارد، بین اعضای خانواده‌تان تقسیم كنید. یادتان نرود كه شما هم مثل دیگر افراد خانواده سهمی از این كارها دارید، پس عادل باشید و كمال‌گرایی در این مورد را فراموش كنید.

 

مراقب خودتان باشید

 

خودتان را قربانی كارتان نكنید. شما به صبحانه مختصری كه بدون فشار و عجله صرف شود احتیاج دارید پس تحت هیچ شرایطی از آن صرف‌نظر نكنید. اگر باید صبح زود سركارتان حاضر شوید باید از شب قبل خودتان را برای همه چیز آماده كنید. قبل از خوابیدن چیزی برای صبح آماده كنید و چند میوه یا یك خوراكی ساده را برای خوردن در میان روز آماده كنید. شما برای آماده نگه داشتن ذهن‌تان به بدنی آماده نیاز دارید پس هیچ‌چیز را بی‌اهمیت ندانید.

 

نگاهی به تقویم‌تان بیندازید

 

چك كردن تقویم تنها برای یادآوری روزهای تعطیل و مناسبت‌های عمومی به درد نمی‌خورد. شما باید برنامه‌های‌تان را در تقویم روی میزی و تقویمی كه در كیف‌تان می‌گذارید یادداشت كنید. قرار ملاقات‌هایی كه در روزهای آینده دارید، برنامه‌های پزشكی یا تاریخ جلسه اولیا و مربیان كودكان‌تان و تمام چیزهایی كه انجام‌شان برای‌تان اهمیت دارد را در این تقویم یادداشت كنید. شما باید هر روز بعد از برگشتن به خانه و هر صبح قبل از شروع كردن كارتان تقویم روزهای آینده را چك كرده و برای‌شان برنامه‌ریزی كنید.

 

كمی استراحت كنید

 

چند دقیقه استراحت كنید تا بتوانید در ساعات كاری‌تان بهتر كار كنید. چای كیسه‌ای یا قهوه فوری را روی میزتان داشته باشید و با یك لیوان آب جوش و درست كردن یك نوشیدنی گرم سعی كرده خستگی‌تان را كمتر كنید. هر 10 دقیقه یك‌بار چند ثانیه‌ای نگاه‌تان را از روی مانیتور بردارید. هر نیم ساعت یك‌بار از روی صندلی كارتان بلند شوید و با قدم زدن به كمرتان استراحت دهید. سعی كنید حواس‌تان به دقایق باشد و وقت استراحت‌تان از چیزی كه باید باشد طولانی‌تر نشود.

 

وقت‌تان را تلف نكنید

 

بیشترین اتلاف‌وقت شما در صحبت‌هایی كه هر لحظه با همكار بغل‌دستی‌تان دارید و تلفن‌ها و ایمیل‌های گاه و بی‌گاه می‌گذرد. سعی كنید زمانی مشخص را برای رسیدگی به نیازهای ارتباطی‌تان درنظر بگیرید. مثلا ابتدای روز یا پایان كار ایمیل‌های‌تان را چك كنید. مسنجرتان را راه نیندازید یا این‌كه مقابلش بنویسید كه مشغول كارهستید تا دیگران با درك كردن شرایط شما مزاحم كارتان نشوند. اگر نتوانید تعادلی میان این مناسبات برقرار كنید، در پایان روز با انبوهی از كارهای عقب‌افتاده روبه‌رو می‌شوید و نمی‌توانید در خانه هم از شر كار و فكر كردن به آن‌ها راحت شوید.

 

زندگی را متوقف نكنید


قطعا شما به غیر از كار اداری‌تان نیاز به رسیدگی به اتفاقات دیگری هم دارید. كارهای بانكی یا اداری‌ كه باید به آن‌ها رسیدگی كنید یا دیدن دوستان و خانواده‌تان باید بخشی حذف نشدنی در برنامه شما باشد. برای كسی كه نزدیك به 10 ساعت از روزش را در محیط اداره‌اش حضور دارد، رسیدگی به این كارها آسان نیست اما شما باید هر كدام از كارهای‌تان را در یك بعدازظهر از هفته‌تان انجام دهید. نگذارید كه این موضوع به شما استرس وارد كند بلكه سعی كنید با برنامه‌ریزی آن را مهار و مدیریت كنید.

 

یخچال‌تان را خالی نگذارید

 

زمانه تغییر كرده. دیگر نیازی نیست كه ساعت‌ها برای پاك كردن و شستن سبزی‌ها وقت بگذارید یا همیشه غذای‌تان را با مواد تازه درست كنید. برای یك زن شاغل چنین كارهای ساده‌ای شاید بسیار وقت‌گیر و حتی دست‌نیافتنی باشد. شما باید موقعیت خودتان را درك كنید و با صحبت كردن با همسرتان از او هم بخواهید كه شرایط‌تان را درك كند. اگر شما كسی را ندارید كه برای انجام برخی امور خانه از او كمك بگیرید، می‌توانید آرمان‌گرایی را كنار بگذارید از برخی مواد آماده استفاده كنید كه هم همیشه مواد مورد نیازتان را در یخچال داشته باشید و هم با سرعت بیشتری غذای‌تان را آماده كنید.

 

آماده كار باشید


از شب قبل سعی كنید همه چیز را برای فردا صبح‌تان آماده كنید. لباس‌های‌تان را آماده كرده و به این‌كه فردا قرار است چه چیزهایی را بپوشید فكر كنید. موبایل‌تان را قبل از خواب شارژ كنید. كمی پول نقد برای روز بعد در كیف‌تان گذاشته و مداركی كه برای كارهای فردا به آن احتیاج دارید را در كیف‌تان بگذارید. اگر فكر می‌كنید ممكن است برخی نیازهای‌تان را فراموش كنید، می‌توانید چك لیستی از احتیاجات‌تان را تهیه و نیازهای فردای‌تان را قبل از رسیدن روز قبل آماده كنید.

منبع: مجله اینترنتی برترین ها