سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

همسران موفق چه می‌كنند؟



 

همسران موفق چه می کند

 

همسران موفق چه می‌كنند؟حتما تاكنون دقت كرده‌اید كه برخی همسران در هر طبقه اجتماعی، خانوادگی ، شغلی یا تحصیلی ارتباط بسیار موفق و صمیمانه‌ای با یكدیگر برقرار می‌كنند.

 

تحقیقات روی هزاران زوج نشان داده كه همسران موفق چندین گام اصلی را در برنامه‌های خود قرار داده‌اندكه در این بخش به آنها اشاره می‌كنیم:

 

ـ‌ همسران موفق حتما آشنایی قبل از ازدواج را در شرایطی صحیح آغاز كرده‌اند. افراد موفق می‌دانند كه صرفا دیدن یكدیگر در خیابان یا اینترنت و آشنایی‌هایی از این دست زمینه مناسبی برای ازدواج نیست. آنها در صحبت‌های قبل از ازدواج نیز به گفتگوهای جدی می‌پردازند. مسائلی از قبیل این‌كه چه مواردی برای طرف مقابل ارزش حیاتی دارد. چه مواردی او را بشدت تحت تاثیر قرار داده یا خشمگین می‌كند. نظر او راجع به امور مالی یا فعالیت‌های اجتماعی چیست و... نه این‌كه او متولد چه ماهی است؟ چه رنگی را می‌پسندد و چقدر در روز تلویزیون می‌بیند و...

 

همسران موفق چه می کند

 

ـ ارتباط موفق نیاز به ادبیات خاصی در گفتگو دارد. همسرانی كه سعی می‌كنند در گفتگو با یكدیگر هرگز صدای خود را بلند نكنند، تماس چشمی‌ برقرار كنند، بخوبی به حرف‌های طرف مقابل گوش كنند و اگر نكته‌ای را متوجه نشدند به جای قضاوت منفی در مورد آن محترمانه سوال كنند موفق‌ترند.

 

ـ هدف از طرح مسائل رسیدن به توافق است. یكی از عوامل مهم در ارتباط موفق بین همسران این است كه مسائل را مورد بحث قرار نمی‌دهند تا به مشاجره و یافتن مقصر بینجامد بلكه مسائلی طرح می‌شود تا در راستای اهداف زوجین با توافق دو طرف حل و فصل شود. مطمئن باشید كه قضاوت از قبل و حالت منفعلانه در بحث‌ها موجب مرگ رابطه خواهد بود.

 

ـ رسیدن به تفاهم نتیجه ابراز عقیده آزادانه طرفین است. برخی از همسران نسبت به خود یا افراد خاصی چنان تعصب دارند كه حتی همسرشان جرات نمی‌كند در این محدوده‌ها وارد شود و نظر خود را بگوید. در چنین شرایطی مشكلات هرگز به سطح نمی‌آیند تا خارج شوند و همواره مانند یك دیگ زودپز در فكر طرف مقابل می‌ماند تا روزی منفجر شود. در عوض بهتر است بگذارید همسرتان در مورد شما یا اطرافیان با رعایت ادب و احترام نظر بدهد تا حتی با وجود اختلاف نظرات و سلایق توافق و تفاهم بیشتری حاصل شود.

منبع: examiner.com


ویدیو مرتبط :
دکتر علی شاه حسینی - کارگاه رازهای همسران موفق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خصوصیات والدین موفق



 

 

والدین موفق

دردنیای امروزی که کلیه ی ملل دنیادرحال رشد ،توسعه وپیشرفت می باشند .برنامه ریزیهای دقیق وسنجیده برای آینده از ارکان مهم ،بزای نیل به این اهداف می باشد ازآن جمله می توان تعلیم وتربیت کودکان که آینده سازان مملکتی هستند نام برد .والدین موفق کسانی هستند که با سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این راه باعث پیدایش نسلی سالم ،متعهد وآگاه می شوند ،که ضامن حرکت بیشتر چرخهای مملکت آینده می باشد .از این رو می بایست کودک رااز بدو تولدزیر نظر شدید از لحاظ(آموزش وپرورش،محیط ،خانواده ،مدرسه ،شخصیت و...)قرارداد. اگر والین ازروش های صحیح تربیتی آگاه باشند ،باتمرین وبه مرور زمان تجربه ومهارت آنان افزایش خواهد یافت ودرتربیت فرزندشان موفق تر خواهند بود .در اینجا برخی از نکات تربیتی است که برای آشنایی مقدماتی مطرح می گردد.

 

 

در کوتاه مدت انتظار پیشرفت زیادی نداشته باشید.


موارد زیادی وجود دارد که دوست دارید به فرزندان خود بیاموزید ولی هیچ رفتاری با یک بار آموختن بدست نمی آید وآنان نیز همیشه برای فرا گرفتن آمدگی ندارند. آموزش نیاز به وقت ، حوصله و موقعیت شناسی دارد. اگر والدین در این کار پشتکار نداشته باشند، خسته و بی‌حوصله شوند یا از کوره در روند، احترام خود را نزد فرزندان از دست خواهند داد.در این صورت فرزندان به خواسته‌های آنها بی‌توجه خواهند شد و خود را موظف به انجام آنها نخواهند دانست. تربیت مسئولیتی یک روزه نیست، آرامش ، پایداری و مقاومت می‌خواهد و تا زمانی که یک اصل تربیتی حاصل شود، فرزند شما بارها اشتباه خواهد کرد. بنابراین در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار پیشرفت زیادی داشت.

 

والدین موفق

 

توقع خود را کم کنید و پیشرفتهای کوچک را نیز در نظر بگیرید.


کودکان و والدینی که از هر نظر کامل و بی‌عیب باشند وجود ندارند. فرزندان همیشه آنگونه که والدین توقع دارند عمل نمی‌کنند. مشکلات کودکان معمولا یک شبه حل نمی‌شود و تغییرات در کودکان و بالغین تدریجی ، آرام و مرحله به مرحله صورت می‌گیرد. برخی والدین وقتی درتغییر عادات و رفتارهای فرزندشان به مشکل برمی‌خورند، به سرعت آشفته و ناامید می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. حال آنکه باید به پیشرفتهای کوچک و تدریجی فرزندشان توجه نمایند زیرا کلید پیشرفتهای بزرگ ، تشویق پیشرفتهای کوچک است.

 

 

در هر زمان تنها روی یک مشکل تمرکز نمایید.


فرزند شما ممکن است مشکلات متعددی داشته باشد ولی اگر شما بخواهید همه موارد را باهم اصلاح نمایید، هرگز موفق نخواهید شد. برای موفقیت باید تنها یک مشکل را در نظر بگیرید و پس از حل آن به نوبت به مشکل دیگری بپردازید. هدفتان را با کلمات ساده‌ای که برای کودک قابل فهم باشد برایش توضیح دهید و به او بگویید در این مورد خاص دقیقا چه انتظاری از او دارید، مثلا: می‌خواهم قبل از آمدن سر سفره دستهایت را صابون بزنی! سپس به پیشرفتهای هر چند کوچک کودک در راه اصلاح رفتارش دقت نمایید، مثلا: قبلا اصلا صابون نمی‌زده و حالا یک مرتبه صابون زده است، هر چند توقع ما چهار مرتبه صابون در روز باشد و با واکنشهای مثبت و تحسین آمیز به او بفهمانید که رفتارش مناسب و مورد پسند است.

 

والدین موفق

 

با دید مثبت نگاه کنید و هرگز از تحسین کودکتان غافل نباشید.


تحسین کودک بسیار ارزشمند است. کودکان در هر مرحله سنی که باشند تمایل دارند والدین آنها را بپسندند و از آنها راضی باشند. کودک نمی‌داند کدام رفتار مناسب و کدام نامناسب است. او هر رفتاری را که با واکنش والدین روبرو شود یا او را به هدف برساند مثبت تلقی کرده و تکرار خواهد نمود. تصور نکنید داشتن رفتار مناسب امری بدیهی و از وظایف فرزند شماست و یا رفتارهای فوق‌العاده است. این طرز تفکر باعث می‌شود پرتوقع شوید، نسبت به رفتارهای مناسب فرزندتان بی‌اعتنا گردید و تنها به رفتارهای نامناسب و منفی او توجه نمایید.مسلما به جز رفتارهایی که شما را ناراحت می‌کند، رفتارهای مناسب و مثبت زیادی نیز در فرزند شما وجود دارد. اگر شما هر رفتار مناسبی را مثبت تلقی کنید و با واکنشی تایید کننده به فرزندتان نشان دهید که از کدام رفتارش راضی هستید، کودک سعی می‌کند با تکرار آن رضایت بیشتر شما را بدست آورد. نشان دادن نارضایتی از رفتارهای نامناسب تنها زمانی موثر خواهد بود که قبل از آن فرزندتان را به دلیل رفتارهای مناسبش تشویق کرده باشید.

 

 

اهدافی را که در نظر دارید، با نیازهای کودکتان منطبق نمایید.


اهداف خود را متناسب با سن ، شخصیت ، توانایی ، رشد عقلی و شرایط محیطی فرزندتان تعیین نمایید. همه کودکان در یک سن خاص وارد مرحله مشابهی نمی‌شوند و میزان آموزش پذیری آنها نیز به یک میزان نیست. با توجه به این که همه افراد یک‌جور نیستند و موقعیتها نیز متفاوت است. یک راه حل قطعی و مستقل برای هر مشکلی وجود ندارند. راه حلی که امروز در مورد فرزندتان موثر است، ممکن است فردا تاثیرش را از دست بدهد یا روشی که برای یکی از کودکانتان جواب می‌دهد، شاید برای دیگری بی‌فایده باشد. اگر حوصله کنید می‌توانید حتی روشهای ابتکاری و موثرتری خلق نمایید که بنا به شرایط خاص شما طراحی شده باشد.

 

 

مادران ، پدران ، لطفا هماهنگ عمل کنید.


موفقیت والدین در تغییر رفتارهای کودک نیازمند هماهنگی بین پدر و مادر است. پیش از هر اقدامی ، رفتارهایی را که می‌خواهید اصلاح کنید، دقیقا مشخص نمایید و برای رفع آن برنامه‌ای هماهنگ طراحی کنید .شما و همسرتان باید پیش از دست زدن به هر کاری در مورد کودکتان اتفاق نظر داشته باشید. وقتی تصمیم خود را گرفتید و روی برنامه اجرایی توافق کردید، هر دو هماهنگ و یکسان عمل نمایید.