سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

همسران سرد بخوانند



دانستنیهای جنسی,رابطه زناشویی,روابط‌ زناشویی

همسران سرد بخوانند
هر دوی شما خسته هستید. بچه‌هایتان بدخواب هستند. از زیاد شدن وزنتان ناراحت هستید. به دلیل فشار كاری استرس زیادی را تحمل می‌كنید و وقت خالی ندارید.

دلایل بسیاری مانند اینها ممكن است باعث شود رابطه زناشویی همسران سرد شود و به جای برقراری رابطه، بخوابند یا تلویزیون تماشا كنند....
این در حالی است كه رابطه زناشویی سالم بخشی ضروری از یك رابطه صمیمی میان همسران است و نادیده گرفتن آن ممكن است باعث سرد شدن روابط بین آنها شود.
در اینجا به 6 مشكل در روابط زناشویی و 6راه‌حل برای آن می‌پردازیم:
مشكل شماره یك: احساس یكنواختی می‌كنید
راه‌حل: تغییر ایجاد كنید
رابطه زناشویی شما و همسرتان در طولانی‌مدت ممكن‌است عادی و پیش‌ پا افتاده به نظر برسد. شواهد زیست‌شناختی نشان می‌دهد تجربه‌های جدید باعث آزادشدن ناقل شیمیایی دوپامین در مغز می‌شود. این ناقل شیمیایی در ایجاد احساس لذت دخالت دارد و به همین دلیل است كه روابط جدید هیجان‌آورتر است و مغز نیز احساس لذت بیشتری می‌كند.

سعی كنید عوامل دیگر را تغییر بدهید، مثلا برقراری رابطه در مكان متفاوت، زمان متفاوت یا وضعیت متفاوت را امتحان كنید مثلا روابط زناشویی سریع بامدادی یا در جاهایی غیرمعمول مانند حمام.
هر وقت كه می‌توانید، زمان و فضایی برای این كار پیدا و از هر وقت خالی استفاده كنید و خلاق باشید. هیچ‌چیز خودبه‌خودی اتفاق نمی‌افتد، باید زمانی را پیدا كنید و با یكدیگر قرار بگذارید
مشكل شماره دو: احساس خستگی می‌كنید
راه‌حل: زمان پیدا كنید
همه زوج‌ها پس از یك روز طولانی با مشغله‌های بسیار احساس خستگی می‌كنند. زمانی كه پس از این روز سخت به تختخواب می‌روید، ممكن است دیگر انرژی‌ای برای گذراندن شبی عاشقانه نداشته باشید. باید كارها را برحسب اهمیتشان اولویت‌بندی كنید.

اگر شب‌ها خیلی خسته هستید، می‌توانید روابط‌ زناشویی سریع صبحگاهی را امتحان كنید؛ به هر حال این رابطه زناشویی برای داشتن رابطه سالم با همسرتان ضروری است. به جای اینكه برقراری رابطه را به زمان خاموش شدن چراغ‌ها و رفتن به تختخواب موكول كنید، پیش از پرداختن به هر كاری و رسیدگی به امور خانه، زمانی را به مواجهه عاشقانه اختصاص دهید.

هر وقت كه می‌توانید، زمان و فضایی برای این كار پیدا و از هر وقت خالی استفاده كنید و خلاق باشید. هیچ‌چیز خودبه‌خودی اتفاق نمی‌افتد، باید زمانی را پیدا كنید و با یكدیگر قرار بگذارید.
مشكل شماره سه: احساس غریبگی می‌كنید
راه‌حل: یكدیگر را دوباره كشف كنید
اگر مدتی است با همسرتان رابطه زناشویی ندارید، ممكن است نسبت به هم احساس غریبگی كنید و رابطه زناشویی برایتان مصنوعی و اجباری به نظر برسد. برای داشتن رابطه سالم، باید ابتدا رابطه عاطفی‌تان را بهبود دهید.
اگر زمانی را به برقراری رابطه صمیمی با همسرتان اختصاص ندهید، تمایل جنسی هم به او پیدا نخواهیدكرد. هر هفته در زمانی معین قرار بگذارید و با هم خلوت كنید. سعی كنید كار جدیدی انجام دهید، مثلا به جای شام همیشگی، یك تفریح مشترك مثلا پیاده‌روی یا رفتن به بازار را امتحان كنید. این زمان خلوت كردن باید به تعهدات روزانه‌تان اضافه شود و به صورت یك عادت درآید تا رابطه عاطفی‌تان ترمیم شود.
وقتی رابطه عاطفی‌تان دوباره برقرار شد، روابط زناشویی هرچند كوتاه‌مدتتان هم دوباره لذت‌بخش می‌شود و خود این رابطه به نوبه خود پیوند عاطفی‌تان را قوی‌تر می‌كند.
مشكل چهارم: بدن خودتان را نمی‌پسندید
راه‌حل: بر چیزی كه می‌پسندید تمركز كنید
بگذارید روراست باشیم؛ خیلی از ما دوست داریم تغییراتی در بدنمان ایجاد كنیم. شاید هنوز از اضافه وزن پس از بارداری‌‌ ناراحت‌‌ باشید، یا از اینكه رفتن به باشگاه ورزشی را كنار گذاشته‌اید، افسوس بخورید. این ناراحتی از تصویر بدنی ممكن‌است باعث نارضایتی شما از خودتان شود و وقتی از ظاهر خود ناراحت باشید، در برقراری رابطه با همسرتان دچار اشكال خواهیدشد.

برای حل این مشكل كه علت آن عزت‌نفس پایین است، باید سعی كنید مواردی را در خودتان پیدا كنید كه باعث رضایتتان می‌شود و تمركز‌تان را بر آنها معطوف كنید. به جای بدن خودتان، بر بدن همسرتان متمركز شوید. چه چیزی در همسرتان برای شما جذابیت دارد؟ به این ترتیب می‌توانید توجه‌تان را از نقایصی كه به خیال خودتان در بدنتان دارید، دور و احساس امنیت كنید.
مشكل پنجم: احساس درد می‌كنید
راه‌حل: ساكت نمانید و مشكلتان‌ را بیان كنید
گاهی مشكل شما این نیست كه خلق و خوی‌تان سرجایش نیست، بلكه بدنتان مشكل ایجاد كرده است زیرا هنگام روابط زناشویی احساس درد می‌كنید. این درد ممكن است برای زنانی كه به سن یائسگی نزدیك می‌شوند، مشكل زیادی ایجاد كند و از گفتن این موضوع به همسرشان خجالت بكشند.

با افزایش سن زن، هورمون استروژن كاهش پیدا می‌كند و این كمبود هورمونی بر بسیاری از اندام‌ها از جمله واژن تاثیر می‌گذارد. وقتی بافت‌های این اندام تحلیل می‌روند و نازك می‌شوند و جریان خون آن كاهش می‌یابد، مقاربت دردناك می‌شود.

برخی از خانم‌ها این حالت را مانند اینكه واژن به كاغذ سنباده‌ تبدیل شده است، توصیف می‌كنند، اما با انجام اقدام‌هایی می‌توان این مشكلات را كاهش داد. تجویز استرو‌ژن موضعی برای وا‌ژن مشكل بسیاری از خانم‌ها را حل می‌كند. مواد نرم‌كننده واژن نیز در دسترس هستند. همچنین میتوانید به پزشك مراجعه كنید تا معاینه‌تان كند.
مشكل شماره 6: میل جنسی‌تان كم شده
راه‌حل: به دنبال عوامل تحریك‌كننده باشید
كاهش میل جنسی فقط به دلیل افزایش سن نیست و ممكن است نشانه‌ای از یك مشكل بهداشتی دیگر یا مشكل روانی و رفتاری باشد.
افسردگی، اضطراب و نداشتن تعادل هورمونی نیز در اختلال كاركرد جنسی نقش دارد.
در مردان نرسیدن به نعوظ ممكن است نشانه هشداردهنده اولیه ابتلا به دیابت یا بیماری قلبی باشد. برخی داروها از جمله داروهای ضدافسردگی و داروهای ضدفشارخون نیز ممكن است میل جنسی را كاهش دهند. سیگار كشیدن و مصرف الكل نیز پاسخ جنسی را مهار می‌كند.
درمان معجزه‌آسایی كه به سرعت مشكلات را حل كند، وجود ندارد. اگر همه راه‌ها را امتحان كردید و مشكلاتتان همچنان ادامه یافت، با پزشك یا درمانگر امور جنسی مشورت كنید
نشستن طولانی‌مدت روی زین دوچرخه نیز گاهی مشكل‌زاست؛ به گفته كارشناسان زنان و مردانی كه مدت زیادی دوچرخه سواری می‌كنند، ممكن است مشكلاتی در ارگاسم یا برانگیختگی جنسی پیدا كنند كه به علت فشار زین دوچرخه بر عصب و شریان «پودندال» و در نتیجه كاهش جریان خون به اندام‌های تناسلی است. خوابیدن به میزان كافی نیز مهم است.

رفع كمبود خواب و احساس سرزندگی به افزایش میل جنسی كمك می‌كند. برقراری رابطه زناشویی طبیعی با همسر به تلاش نیاز دارد. برای داشتن رابطه زناشویی طبیعی باید به هر عامل موثر بر رابطه عاطفی با همسرتان توجه داشته باشید.

درمان معجزه‌آسایی كه به سرعت مشكلات را حل كند، وجود ندارد. اگر همه راه‌ها را امتحان كردید و مشكلاتتان همچنان ادامه یافت، با پزشك یا درمانگر امور جنسی مشورت كنید.

منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
تجلیل از همسران جانبازان بیمارستان ثاراله (همسران ماه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عوامل و راهکارهای سرد شدن روابط عاطفی همسران



عوامل سرد شدن روابط عاطفی همسران بعداز ازدواج

حفظ ارتباط عاشقانه در طول سالیان نیاز به توجه و همراهی طرفین دارد

 

عشق بعد از ازدواج به عقیده ی خیلی از زوجین طعم دیگری از عشق را در خود دارد که متاسفانه با یک سری اشتباهات نادانسته آن را از دست می دهند.

در اینجا به عواملی که باعث سرد شدن روابط عاطفی همسران بعد از ازدواج  میشود اشاره می کنیم.

عوامل سرد شدن روابط عاطفی همسران

صاحب فرزند شدن
ورود فرزندان به زندگی همان قدر که علتی برای امکان بیشتر با هم بودن است، در اثر غفلت زن و شوهر بخصوص زن می تواند خود علتی برای فراموش کردن و کم رنگ شدن طرف مقابل باشد.


حل نکردن اختلافات در زمان مناسب
زن و شوهر هر چقدر هم که زندگی خوبی داشته باشند بالاخره گاهی اختلاف پیدا کرده و ممکن است در حین بگو مگو حرف هایی را که نباید، بگویند. بعضی از همسران کدورت ها را از بین نمی برند، راجع به آن با یکدیگر حرف نمی زنند و بدین صورت گره های کوچک را تبدیل به گره یی کور می کنند که به این سادگی ها قابل گشودن نیست و همین باعث می شود تا هرگاه به زندگی مشترک شان فکر می کنند، یاد ناملایمات و خاطرات تلخ شان بیفتند.


از بین رفتن جاذبه های زن و شوهری
خیلی از همسران بعد از بچه دار شدن و گذشت چند سال احساس می کنند دیگر از آنها گذشته است! حلال خداوند را بر خود حرام کرده و از هر گونه ابراز محبت نسبت به همسر اجتناب می کنند، در صورتی که نیازها به قوت خود باقی است و همین دوری کردن از نیاز طبیعی باعث بد خلقی و بهانه گیری طرفین می شود.


ادامه ی تحصیل و علایق شغلی
هر کدام از همسران ممکن است در طول زندگی مشترک به فکر ادامه ی تحصیل بیفتند یا در شغل شان پیشرفت کرده و وقت بیشتری را صرف آن کنند یا حتی زمانی که در کارشان دچار بحران شده اند، هم وقت بیشتری را بیرون از خانه صرف کنند و هم از لحاظ روحی تحت فشار باشند. هر کدام از این عوامل اگر درست مدیریت نشود، می تواند به ارتباط زن و شوهر لطمه وارد کند.


تغییر در طول زمان
بین دو نفر که تصمیم به ازدواج می گیرند نقاط مشترک زیادی وجود دارد، ولی از آن جا که انسان ها در طول زمان تغییر می کنند هر کدام از همسران هم در طول سالیان تغییر کرده، اما با هم و به یک سمت تغییر نمی کنند. به همین دلیل بعد از ده سال هر کدام کیلومترها از نقطه ی آغاز و در مسیرهای مختلف فاصله گرفتند.


عدم تلاش برای جذب یکدیگر
دختر و پسری که برای جای شدن در دل یکدیگر هر کاری می کردند و زیبا ترین واژه ها را به کار می بردند، دیگر اهمیتی به احساس همسرشان در قبال عملکرد خود نمی دهند و برای شان دیگران(فامیل، همکار، همسایه و...)مهم تر از شریک زندگی شان است.

برقرارکردن رابطه صحیح بین همسران

تعهد احساسی عاطفی زندگی مشترک را تا پایان عمر ضمانت می کند

 

قانون هایی مهم برای رابطه صحیح


درباره احساسات و عواطف واقعی تان با همسرتان صادق باشید: زمانی که درباره احساسات و عواطف درونی خود صداقت نداشته باشیم، روابط ما دستخوش ناملایمات روحی و اخلاقی می شود. فیلم بازی کردن، تظاهرکردن، پنهانکاری ها و حتی دروغ گفتن ها نشانه های عدم صداقت در یک زندگی زناشویی است.


از نظر عاطفی ـ احساسی سخاوتمند باشید و هرگز خساست به خرج ندهید: سخاوت احساسی ـ عاطفی به این معناست که شما بدون هیچ گونه قید و شرطی آزادانه عشق، محبت و قدردانی و تشکر خود را به همسرتان ابراز کنید. البته منظور این نیست که هر پنج دقیقه یکبار قربان صدقه او بروید، بلکه باید سنجیده و مناسب سخاوت خود را نشان دهید.

 

به همسرتان تعهد روحی ـ قلبی داشته باشید، البته این تعهد باید دوجانبه باشد: به خاطر داشته باشید مراسم ازدواج باشکوه، حلقه الماس، شیک ترین لباس عروسی​ یا دامادی هیچ کدام نمی تواند به شما در داشتن یک ازدواج موفق و شاد کمک کند و تنها تعهد احساسی ـ عاطفی است که زندگی مشترکتان را تا پایان عمر ضمانت می کند.


همسرتان را دوستدار تفکر و ذهنیت خود کنید: جذاب ترین بخش از وجود زنان و مردان را فکر و ذهنیت آنها تشکیل می دهد. پس سعی کنید همسرتان را عاشق تفکر و ذهنیت خود کنید و هر گز از ظاهر و اندام خود برای شیفته کردن وی استفاده نکنید؛ چراکه این امر، واهی و زودگذر است و با گذشت زمان و پیر شدن از جذابیت ها و زیبایی هایتان کم می شود.
گردآوری : بخش روانشناسی صبح بخیر

منابع:
persianblog.ir

namnak.com