سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نگهداری حیوانات برای کودکان خطرناک است



 

نگهداری حیوانات در خانه

 

 

نگه داری حیوانات در خانه برای کودکان خطرناک است ایجاد حساسیت به دلیل تماس با حیوانات می تواند مشکلات تنفسی و پوستی متعددی را برای کودکان ایجادکند.

 

تحقیقات نشان داده است کودکانی که به تماشا و بازی با حیوانات از جمله گربه می پردازند، به دلیل تماس با مقدار زیادی مواد آلرژی زای موجود در بدن گربه ها، در ۲ سال اول زندگی ممکن است دچار حساسیت به بقیه مواد آلرژی زا شوند .

 

 

البته تنها اجتناب از گربه ها در خانه برای محافظت از کودکان در برابر آلرژی کافی نیست و به والدین توصیه می شود از نگهداری حیوانات خانگی حتی پرندگان در محل زندگی کودکان اجتناب کنند، زیرا چنان چه میزان مواد آلرژی زا از جمله موی گربه یا پرندگان اصلی در مجاورت کودکان تا ۳ ماهگی بیشتر باشد، احتمال ابتلا به حساسیت تا ۲ سالگی بیشتر دیده شده است .

 

 

البته حساسیت به یک ماده آلرژی زا به معنی ابتلا به آلرژی نیست اما به طور کلی نگهداری حیوانات درمنزل، خطر زیادی متوجه کودکان می کند و می تواند مشکلات تنفسی و پوستی متعددی را برای آن ها ایجاد کند که خوش بختانه با کنترل و مراقبت به موقع، بخش قابل ملاحظه ای از آن تا ۶ سالگی از بین خواهد رفت.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رواج نگهداری از حیوانات خانگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حریق در مركز نگهداری حیوانات مرگ بیش از ۶۰ گربه را رقم زد



 

 حریق در مركز نگهداری حیوانات مرگ بیش از ۶۰ گربه را رقم زد

 

رسانه های دولتی آمریكا از تلف شدن بیش از ۶۰ گربه در پی وقوع حریق در یك مركز نگهداری در ایالت «كالیفرنیا» خبر دادند. به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «خوزه كوئین تانا» سخنگوی دپارتمان آتش نشانی ایالت «كالیفرنیا» در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشور خاطر نشان كرد: یك مركز نگهداری از حیوانات در ساعت یك بامداد به وقت محلی در منطقه «اتوار» در ایالت كالیفرنیا دچار حریق شد.

این مقام مسئول در ادامه به شبكه خبری فاكس نیوز تصریح كرد: در زمان وقوع این سانحه این مركز میزبان ۱۴۰ گربه بود اما متاسفانه ۶۵ گربه در این حریق تلف شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دپارتمان آتش نشانی منطقه «اتوار» علت وقوع این حریق اتصالی در سیستم برق رسانی این مركز نگهداری از حیوانات اعلام شده است.

با این حال، تحقیقات در رابطه با این حریق ادامه دارد.... /خبرگزارى ایسنا