سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

میکروب‌های موجود در ناف



خون بند ناف,بند ناف جنین,بند ناف نوزاد

ناف یک سوراخ بسته شده روی شکم است که وقتی بند ناف از نوزاد جدا می شود، ایجاد می گردد. ناف می تواند محیطی برای زندگی انواع میکروب ها و قارچ ها باشد.

در انسان ها ناف به دو صورت وجود دارد:

1- تو رفته

2- بیرون زده

با توجه به این که ناف در اثر بریدن بند ناف، به صورت زخم ایجاد می شود و شکل آن ربطی به ژنتیک انسان ندارد، می توان از ناف برای تمایز دوقلوهایی که وجه تمایز دیگری ندارند استفاده کرد.

محققین دریافته‌اند که ناف‌های تورفته می‌توانند به طور متوسط خانه 60 تا 100 یا حتی بیشتر گونه باکتری،‌ مخمر و قارچ باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که ناف شما می‌تواند بهشتی برای موجودات متنوع باشد!‌

راب دان، از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، توضیح می‌دهد که در ناف افراد عادی، ‌بین 60 تا 70 گونه موجود ریز پیدا شده و با توجه به این که موجودات ساکن ناف شما، ‌لزوما همان موجوداتی نیستند که در ناف افراد دیگر زندگی می‌کنند، به طور کلی در این مطالعه 1400 گونه از این موجودات در ناف افراد مختلف یافت شد.

محققین در این مطالعه ناف 391 زن و مرد را از نقاط مختلف، با سن و زمینه اخلاقی و عادات متفاوت بررسی کرده‌اند. در این میان، ‌آن‌ها به مخمرها و قار‌چ‌های جالبی رسیده‌اند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ترکیب موجوداتی که در ناف هر شخص زندگی می‌کنند،‌ برای آن فرد منحصر به فرد است

البته هنوز محققین نمی‌دانند که چه عامل یا عواملی باعث تفاوت ترکیب گونه‌های موجود در ناف افراد می‌شود. به نظر نمی‌رسد که جنسیت، قومیت، سن یا حتی میزان دوش گرفتن و شستشو در آن موثر باشد.

برخی از این باکتری‌ها در افراد مشابه هستند، اما باکتری‌های منحصر به فرد از کجا آمده‌اند؟ شاید پاسخ این سوال به داستان زندگی هر فرد برگردد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید برخی از این باکتری‌ها روی پوست سایر نقاط بدن شما هم زندگی می‌کنند. درست است که امروزه مردم به شستشو خیلی اهمیت می‌دهند و نمی‌خواهند هیچ نوع باکتری روی پوستشان باقی بماند،‌ اما در واقع برخی از این باکتری‌ها،‌ خط مقدم دفاعی بدن ما محسوب می‌شوند. آن‌ها اولین سپر پوست ما در برابر آلودگی‌های بیرونی هستند و اگر آن را از روی پوست برداریم، خود را در معرض عفونت‌های پوستی قرار داده‌ایم.

احتمالا پیش از این، در مورد میکروب هایی که در روده‌های ما زندگی می‌کنند و خیلی هم برای ما مفید هستند شنیده‌اید.

از سوی دیگر،‌ در مطالعه دیگری،‌ الیزابت آرکای و همکارش کوین تایس از دانشگاه نوتردام به این نتیجه رسیدند که باکتری‌هایی که روی بدن انسان‌ها زندگی می‌کنند، می‌توانند روی رفتار آن ها تاثیرگذار باشند.

استروئیدها و سایر موادشیمیایی طبیعی که باعث بوی زیر بغل انسان‌ها می‌شوند را در نظر بگیرید. همه این مواد، محصول متابولیسم باکتری‌ها هستند و می‌توانند روی تعاملی که ما با دیگران داریم اثر بگذارند.

برای مثال متابولیسم تستوسترون توسط باکتری‌های کورینه، بویی شبیه به بوی ادرار تولید می‌کند، در حالی که باکتری‌های که عرق را متابولیزه می‌کنند،‌ بویی شبیه به بوی پیاز تولید می‌کنند.

در مجموع، باکتری‌های زیر بغل هر فرد،‌ بویی را تولید می‌کنند که به آن فرد مربوط است و حتی دیگران از روی آن بو می‌توانند وی را تشخیص دهند. مادران تنها از بوی عرق نوزادان،‌ می‌توانند بدون هیچ مشکلی فرزند خود را پیدا کنند.

با این همه، باکتری‌ها هنوز برای ما شناخته‌شده نیستند. دان می‌گوید: "شما در لایه‌ای از یک زندگی ناشناخته زندگی می‌کنید. این لایه به نفع شما و البته به ضرر شما کارهایی را انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنید که باید در مورد لایه زنده‌ای که روی شما زندگی می‌کند بیشتر بدانید؟"


ویدیو مرتبط :
چند میکروب مختلف در زیر میکروسکوپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزیین منزل با وسایل موجود در آشپزخانه!



 

 

تزیین منزل با وسایل موجود در آشپزخانه!

 

با یک دور گشتن در آشپزخانه منزلتان این وسایل را فراهم کرده و تزئینی متفاوت ایجاد کنید.

 

 


تزئین ظروف صبحانه با حبوبات

 

 

تزئین ظروف صبحانه با حبوبات

 

 

با چیدن حبوبات در ظروف صبحانه، همسرتان را غافلگیر کنید. مثلا با نوشتن حرف اول اسم او در ظرف صبحانه اش، روز خوبی را برای او رقم بزنید.

 

 


کادو کردن با جعبه شیرینی یا لازانیا

 

 

تزیین منزل

 

 

هدیه هایتان را داخل جعبه های شیرینی یا لازانیا بگذارید و آن را محکم ببندید سپس چند تا از جعبه ها را روی طاقچه اتاق بچینید.

 

 

 

تزئین با خشکبار

 

 

تزیین منزل

 

 

برای مهمانی بعدیتان، داخلِ چند عدد لیوان را با خشکبار پر کنید. سپس دور آن را با روبان تزئین کنید و یک برگ هم از درخت بکنید و گوشه لیوان بگذارید.

 

 


تزئین شمعدان یا گلدان های شیشه ای با لوبیا

 

 

تزیین منزل

 

 

ریختن مقداری لوبیا در شمعدان ها یا حتی گلدان های شیشه ای، شمع ها را محکم نگه داشته و از افتادن آنها جلوگیری می کند. سعی کنید برای شمع های سفید از لوبیا قرمز استفاده کنید.

 

 


شمع های رشته ای با قالب های شیرینی

 

 

تزیین منزل

 

 

با قالب های کوچک شیرینی و شمع های کوچک، یک رشته شمع درست کنید و آن را روی آئینه اتاق دختران یا روی درخت تزئینی اتاقش بگذارید.

 

 

 

غافلگیر کردن مهمان هایتان با تزئین شیرینی

 

 

تزیین منزل

 

 

اگر می خواهید مهمان هایتان را غافلگیر کنید با خامه ای که برای درست کردن شیرینی به کار بردید، اسم آنها را روی شیرینی بنویسید. سپس زیر شیرینی کاغذ پوستی و دستمال پارچه ای بگذارید و با بند نخی سفید و قرمز آن را ببندید.

 

 

 

تزئینی زیبا با قالب های شیرینی

 

 

تزیین منزل

 

 

با قالبهای شیرینی (به شکل های ستاره، زنگوله و..) دکور آشپزخانه تان را تغییر بدهید. قالب ها را در شکل ها و سایزهای مختلف بردارید، و روبان های رنگی در سایزهای مختلف را از داخل آنها رد کنید و هر جایی که دوست دارید نصب کنید.

 

 

 

سینی مخصوص شیرینی به عنوان جاشمعی

 

 

تزیین منزل

 

 

سینی شیرینی را با شمع های مختلف پر کنید. از توپ های رنگی که برای تولد از آنها استفاده می کردید و الان خراب شده و قابل استفاده نیست، هم داخل سینی بگذارید تا زیباتر به نظر برسد.

 

 


حلقه های گل با ماکارونی

 

 

تزیین منزل

 

 

از ماکارونی استوانه ای شکل استفاده کنید و از داخل آن نخ رد کنید. سپس آنها را به شکل دالبر به نرده های پله ها بزنید.

 

 

 

شمع های تزئینی با قالب های شیرینی

 

 

تزیین منزل

 

 

با قالب های شیرینی حروفی را روی شمع حک کنید. (شمع باید به شکل استوانه باشد.) شمع را ایستاده نگه دارید، قالبهای حروفی را روی شمع بگذارید، با چکش آهسته روی آن بزنید تا حرف مورد نظر حک شود. فقط به خاطر داشته باشید که خیلی حروف را داخل شمع فرو نکنید.

 

 

 

تزئین چوب شور یا بیسکویت های طرح دار

 

 

تزیین منزل

 

 

شما می توانید با استفاده از یک بسته چوب شور و چند عدد روبان رنگی که از داخل آن ها رد کرده اید، آن ها را به هر جایی که می خواهید آویزان کنید.

 

 

 

تزئین زیبای چوب کبریت

 

 

تزیین منزل

 

 

اگر می خواهید چوب کبریت هایتان در دسترس باشد و درضمن زیبا هم به نظر برسد، آنها را از داخل جعبه اش در بیاورید و داخل شیشه ای به صورت سربالا بریزید. سپس روبان رنگی را دور آنها ببندید.