سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

میخچه را با زگیل اشتباه نگیرید



میخچه,زگیل,درمان میخچه,درمان زگیل,ضایعه‌ های پوست

 

میخچه را با زگیل اشتباه نگیرید
هر روز از صبح تا شب، چندین و چند بار دست‌ها و صورتمان را می‌شوییم؛ از انواع كرم‌ها و ماسك‌ها برای شادابی پوست دست و صورت استفاده می‌كنیم و خلاصه به فكرشان هستیم؛ اما دقت كرده‌اید چقدر پاهایمان را نادیده می‌گیریم؛ پاهایی كه باید تمام مدت روز وزن ما را تحمل كند؟
خیلی از ما به فكر مراقبت و نگهداری مناسب از پاهایمان نیستیم و تا مشكلی برای این عضو ایجاد نشود، اهمیت آن را درك نمی‌كنیم. این در حالی است كه ده‌ها بیماری مختلف می‌تواند سلامت پاها را به خطر بیندازد و البته فقط با قدری دقت و توجه می‌توان از بروز آنها پیشگیری كرد. میخچه، زگیل و پینه گروهی از این مشكلات است كه با شناخت صحیح می‌توان آنها را در زمانی كوتاه درمان كرد.
دكتر زهره نیكبخت، متخصص بیماری‌های پوست و مو در گفت‌وگو با جام‌جم میخچه را چنین تعریف می‌كند: میخچه به معنای افزایش نسج سطحی و اپیدرم (رویه بیرونی پوست) پاست كه به علت فشار ایجاد می‌شود. البته باید توجه داشته باشید ظاهر میخچه و پینه كاملا با یكدیگر تفاوت دارد و نباید به اشتباه آنها را با هم یكی دانست.
این میخچه است یا پینه؟
وقتی ضایعه‌ای غیرطبیعی روی پوست به وجود می‌آید، خیلی‌ها آن را بدرستی نمی‌شناسند و به همین دلیل در اغلب موارد، ضایعات پوستی با یكدیگر اشتباه گرفته می‌شود. میخچه و پینه پا كه به گفته دكتر نیكبخت ظاهر‌شان با یكدیگر تفاوت دارد، ممكن است گاهی به دلیل ناآشنایی فرد اشتباه گرفته شود.
به گفته این متخصص پوست و مو، پینه در مقایسه با میخچه سطح وسیع‌تری از پوست را درگیر می‌كند، ولی اصلا به قسمت داخل پوست نفوذ نمی‌كند. پینه در بخش‌هایی از پوست ایجاد می‌شود كه تحت فشار قرار گرفته باشد؛ به عنوان مثال پاشنه یا كف پا و نواحی‌ای كه مدام با زمین، فرش یا سطوح سخت در تماس است، می‌تواند در معرض این مشكل باشد.
همچنین بعضی از ورزشكاران و افرادی كه ورزشی را به صورت دائم انجام می‌دهند و حتی بچه‌هایی كه خیلی از بارفیكس استفاده می‌كنند نیز ممكن است دچار این مشكل شوند.
وی می‌افزاید: با توجه به تفاوت پینه و میخچه، درمان این دو ضایعه پوستی هم متفاوت خواهد بود و چون پینه سطحی‌تر است، درمان ساده‌تری هم دارد.
دكتر نیكبخت درباره ظاهر میخچه نیز چنین توضیح می‌دهد: میخچه برخلاف پینه خیلی محدود است، ولی ضخامت بیشتری دارد. معمولا میخچه را در یك نقطه خاص می‌بینیم، مگر در شرایطی كه زمان زیادی از ایجاد آن گذشته و بزرگ‌تر شده باشد. همچنین سطح آن نیز صاف و براق است، در حالی كه در قسمت مركزی آن یك فرورفتگی وجود دارد كه نشان‌دهنده نفوذ میخچه تا عمق پوست است.
به گفته وی، اگر به كمك یك تیغ یا هر جسم دیگری میخچه را برش دهید، لایه شاخی برداشته خواهد شد، ولی قسمت مركزی همچنان تا عمق پوست نفوذ پیدا كرده است. بنابراین حتی گاهی كه میخچه به اعصاب برسد، دردناك هم خواهد شد و شخص هنگام راه رفتن ناچار به تحمل درد است.
زگیل‌ها را با میخچه اشتباه نگیرید
گاهی افراد بدرستی نمی‌توانند زگیل و میخچه را تشخیص دهند و چون ظاهر‌شان به نسبت شبیه یكدیگر است، به اشتباه برای زگیل به فكر درمان میخچه می‌افتند. دكتر نیكبخت در این زمینه چنین توضیح می‌دهد: مردم عادت دارند میخچه‌ها را سنگ‌پا می‌كشند؛ ولی زمانی كه چنین كاری با زگیل انجام شود، باعث تشدید مشكل شده و درمان سخت‌تری هم به دنبال خواهد داشت.
به گفته وی، استفاده از سنگ‌پا موجب نرم شدن میخچه می‌شود؛ ولی فراموش نكنید حتما باید عامل ایجادكننده میخچه كه همان فشار است نیز برطرف شود.
این متخصص پوست و مو می‌افزاید: عامل ایجاد زگیل‌، ویروس است و به همین دلیل توصیه می‌شود فقط از كفش شخصی خودتان استفاده كنید و در محیط‌های آلوده بدون كفش راه نروید. همچنین افرادی كه از مشكل‌ زگیل پاهایشان آگاه هستند حتما باید تا زمان بهبود كامل، از راه رفتن در مكان‌های عمومی اجتناب كنند.
درمان میخچه ساده است
زمانی‌كه با ضایعات پوستی مختلف روبه‌رو می‌شوید، بهترین كار این است كه با مراجعه به پزشك متخصص و پس از مشورت با او به فكر درمان باشید.
دكتر نیكبخت با اشاره به این‌كه میخچه‌‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود، چنین توضیح می‌دهد: بعضی از انواع میخچه‌ روی سطوح صاف مانند كف یا پاشنه پا و روی انگشت‌ها ایجاد می‌شود كه به آن‌ میخچه‌های سخت می‌گویند. نوع دیگر هم میخچه‌های نرم است كه كمی براق‌تر و نرم‌تر بوده و به علل متفاوتی مانند فشار كفش یا استفاده از كفش تنگ و نامناسب لابه‌لای انگشت‌های پا به وجود می‌آید.
به گفته وی، درمان این موارد به كمك پانسمان بسته انجام می‌شود؛ به این معنا كه پزشك متخصص باید با توجه به نوع ضایعه، دارو و درصد مورد نیاز آن را تعیین كند. پس از آن، دارو را از داروخانه تهیه كرده و باید یا در مركز میخچه یا روی سطح پینه گذاشته و پلاستیك كوچكی روی آن بگذارید و دورش را چسب ‌بزنید تا پانسمان بسته ایجاد شود.
به گفته وی، پس از گذشت چند روز، ضایعه لایه لایه برداشته می‌شود و درمان خواهد شد.
خوددرمانی نكنید
فكر می‌كنید خوددرمانی فقط به مصرف خودسرانه داروها اطلاق می‌شود؟ اگر شما هم چنین طرز فكری دارید، باید بدانید فكرتان اشتباه است؛ چراكه خیلی‌ها حتی متخصص درمان پینه و میخچه هم هستند و به محض مشاهده چنین ضایعاتی دست به كار می‌شوند و با استفاده از قیچی، ناخن‌گیر یا سایر اجسام تیز و برنده، به فكر درمان می‌افتند.
دكتر نیكبخت با تاكید بر اشتباه بودن چنین رفتاری خاطرنشان می‌كند: با چنین كاری، روند افزایش نسج شاخی همچنان ادامه دارد بنابراین فراموش نكنید كه با كندن یا بریدن ضایعه از سطح پوست به هیچ وجه امكان بهبود قطعی وجود ندارد.
وی می‌افزاید: شاید با این كار احساس راحتی نسبی و موقتی برای فرد ایجاد شود؛ ولی این دستكاری‌ها حتی ممكن است موجب بروز عفونت هم شده و مشكلات بیشتری را ایجاد كند.
چسب‌های میخچه؛ بخریم یا نه؟
این روزها در داروخانه‌ها چسب‌های مخصوص میخچه به فروش می‌رسد و خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند بدون مشورت با پزشك از این چسب‌ها استفاده كنند تا مشكل‌شان هرچه زودتر حل شود، اما آیا واقعا چسب‌های میخچه خوب است و می‌تواند برای حل مشكل به ما كمك كند؟
دكتر نیكبخت با اشاره به این ‌كه ابتدا باید نوع ضایعه پوستی مشخص شود، می‌گوید: حتما قبل از خرید این چسب‌ها باید پینه یا میخچه و نوع آن را تشخیص دهید. پس از تشخیص هم باید بدانید این چسب‌ها تا حدی موجب راحتی بیشتر شما می‌شود و درد را تسكین می‌بخشد، ولی صددرصد موجب بهبود نخواهد شد.
دكتر نیكبخت توصیه می‌كند: همان طور كه به پوست دست و صورت رسیدگی می‌كنید و به فكر حفظ سلامت و زیبایی آنها هستید، حتما باید از پاها هم مراقبت كنید؛ بنابراین حداقل هفته‌ای یك بار پاها را در آب ولرم ماساژ دهید و كمی نمك داخل آب بریزید و پاها را بشویید. همچنین با استفاده از كرم مناسب باید هر روز پاها را چرب كنید. با این كار، علاوه بر مراقبت از پا در صورتی كه مشكلی ایجاد شده باشد نیز بلافاصله متوجه آن شده و می‌توانید در مراحل اولیه درمان را شروع كنید.

منبع:konjkav.com

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
مشاوره اشتباه نگیرید !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی المپیکی‌ها را با طمع اشتباه نگیرید!/ هرکاری لازم بود کرده‌ام



نگرانی المپیکی‌ها را با طمع اشتباه نگیرید!/ هرکاری لازم بود کرده‌ام

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در آستانه اعزام شاگردانش به بازی‌های المپیک 2012 لندن ادعا کرد تاکنون هر چه در توان داشته رو کرده و باید از این پس در انتظار درخشش ملی پوشان در مصاف با حریفان باشد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمد بنا در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: هر کاری که لازم بود برای بچه‌ها انجام دادیم و خوشبختانه این نفرات به جایی رسیدند که باید در انتظار دریافت مزد زحمات‌شان در المپیک باشند. هر 6 فرنگی کار المپیکی برای من و کادر فنی حکم یک مدال را دارند و به واقع نمی‌توان تفاوتی بین آنان قائل شد، چراکه نقطه اتکای هر کدام از این نفرات با هم متفاوت و در نهایت موجب دلگرمی و امیدواری ماست.

 

یک اردوی دیگر تا المپیک

برترین مربی کشتی فرنگی جهان تمام این مدت طولانی آماده سازی را یک چشم بر هم زدن خواند و گفت: ماه‌هاست که مشغول اجرای برنامه‌های مختلف آماده سازی هستیم ولی امروز به این مسئله فکر می‌کردم که این زمان نسبتا طولانی مثل برق و باد گذشت و هم اکنون در آستانه اعزام فرنگی کاران به المپیک قرار داریم. البته هنوز یک مرحله از تمرینات آماده سازی ملی پوشان باقیمانده که از روز 29 تیرماه و با دعوت از 15 فرنگی کار در خانه کشتی آغاز خواهد شد. ما در این اردو بیشتر دقت خودمان را روی حفظ و تثبیت توان جسمانی، کنترل وزن و کارهای تاکتیکی و تکنیکی معطوف می‌کنیم که این عوامل اهمیت زیادی در آماده سازی نهایی المپیکی‌ها دارد.

 

مشهد، تهران، لندن!

سرمربی فرنگی کاران المپیکی با اشاره به لزوم ایجاد تنوع و تفریح در برنامه‌های آماده سازی شاگردانش ادامه داد: اردوی کنونی تا روز 23 تیرماه در جریان خواهد بود و ما بلافاصله بچه‌ها را راهی مشهد مقدس می‌کنیم تا ضمن قرار گرفتن در این محیط معنوی و روح‌نواز، کمی هم تنوع در روحیه بچه‌ها ایجاد شود. طبق برنامه سه روز در مشهد می‌مانیم و تمرینات بچه‌ها را در این شهر پیگیری می‌کنیم. روز 26 تیرماه هم به تهران بازگشته و دو روز دیگر به بچه‌ها مرخصی می‌دهیم تا به شهر و دیار خود بروند. البته تمامی فرنگی کاران المپیکی موظفند روز 29 تیرماه در خانه کشتی گردهم آمده و مرحله نهایی تمرینات آماده سازی خود را استارت بزنند. ضمنا اردوی مذکور تا دهه نخست مردادماه و زمان اعزام به لندن ادامه خواهد داشت.

تقسیم کار، رمز موفقیت است

محمد بنا بارها ثابت کرده می‌تواند وعده‌های خود را به بهترین شکل ممکن عملی کند. او یکی از عوامل این روند را تقسیم صحیح و فنی کار بین اعضای کادر فنی و همچنین همدلی و اتحاد می‌داند. بنا ضمن تایید این مطلب تصریح کرد: ما 6 فرنگی کار المپیکی داریم که باید به بهترین شکل آنان را زیر نظر داشته باشیم و هر کدام از این ملی پوشان را به اوج آمادگی برسانیم.

 

وی افزود: از این رو بهتر دیدیم امور تمرینی حمید سوریان را به ناصر نوربخش سپرده و تمرینات اختصاصی را در دستور کاری این فرنگی کار باتجربه قرار دهیم. سعید عبدولی و حبیب اله اخلاقی زیر نظر ایرج اسفندیاری‌فر تمرین می‌کنند و امید نوروزی هم با نظارت جمشید خیرآبادی مشغول تمرین است. در این بین رسول جزینی به عنوان مربی سنگین وزن‌های تیم ملی وضعیت قاسم رضایی و بشیرباباجان‌زاده را زیر ذره بین دارد. از سویی دیگر فرهاد اسماعیل‌نژاد هم به عنوان یکی از مربیان کادر فنی، علاوه بر نظارت بر کار فرنگی کاران، مسئولیت آنالیز و بررسی حریفان را نیز برعهده دارد.

 

مبارزه اصلی سوریان با خودش است!

تمرینات اختصاصی و جداگانه، قرار داشتن در کانون توجه رسانه‌ها و اهالی کشتی و همچنین امید اصلی مدال‌آوری در المپیک لندن، بخشی از مشخصات حمید سوریان در اردوی تیم ملی است که به واقع سنگینی مسئولیت این قهرمان بزرگ و نامدار کشتی ایران و جهان را دوچندان کرده است. گویا حساب حمید سوریان نیز برای محمد بنا از دیگر فرنگی کاران جداست و او انتظار بیشتری از پرافتخارترین شاگردش در المپیک لندن دارد.

سرمربی تیم ملی در این خصوص هم گفت: خوشبختانه وضعیت روحی و روانی سوریان بسیار مطلوب است و این کشتی گیر عزم خود را جزم کرده تا در المپیک لندن، کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کند. البته تنها حریف اصلی و خطرناک سوریان، خودش است و اگر بتواند به خودباوری همیشگی‌اش برسد، هیچ فرنگی کاری جلودار این جوان توانمند و استثنایی ما نیست.

مصدومیت سوریان کاملا برطرف شده است

بنا بلافاصه در پاسخ به این سئوال که آیا مصدومیت سوریان کاملا برطرف شده یا خیر، گفت: حمید از ناحیه پهلو و لگن دچار ناراحتی بود که بعد از رقابت‌های جام جهانی به خوبی درمان شد و هم اکنون نیز بدون مشکل تمرین می‌کند. او نخستین کشتی گیر کاروان ایران در المپیک است که روی تشک می‌رود و خوشبختانه از زمان وزن کشی تا مسابقه حدود 21 ساعت وقت برای ریکاوری دارد. همین نکته باعث افزایش روحیه و انگیزه او برای آغاز مبارزات شده و ما نیز این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.

 

هیچکس جلودار جنگندگی عبدولی و قابلیت نوروزی نیست

فرنگی کاران المپیکی اوزان 60 و 66 کیلوگرم نیز همانند حمید سوریان، جزو مردان پرامید کاروان کشتی ایران در لندن هستند که به عنوان مهره‌های اصلی محمد بنا می‌توانند ایفای نقش کنند. بنا هم با جنگنده خواندن سعید عبدولی این نکته را تایید کرد و گفت: این فرنگی کار 66 کیلویی مظهر جنگندگی است و انگار برای رسیدن به هدفش از هیچ حریفی هراس ندارد. خوشبختانه او در قالب خوبی قرار گرفته و می تواند با استفاده صحیح از فاکتورهای ناب خود بر هر حریفی چیره شود.

وی افزود: امید نوروزی هم به عنوان ملی پوش وزن 60 کیلوگرم تیم ایران یک استثناست و به نظر من از لحاظ تمرین و پشتکار، یک الگوی تمام عیار برای دیگر اردونشینان است. به جرات می‌توان او را یک سر و گردن بالاتر از دیگر حریفان خود در جهان دانست که می‌تواند ما را در المپیک به مدال برساند. به گفته سرمربی تیم ملی حبیب اله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیرباباجانزاده هم از دیگر مردان المپیکی و پرامید تیم کشتی فرنگی ایران در لندن محسوب می‌شوند که در صورت قرار گرفتن در شرایط لازم می‌توانند شگفتی خلق کنند.

 

این قهرمانان نگران آینده خود هستند

یکی از مباحث کلیشه‌ای ورزش قهرمانی ما صحبت از میزان و افزایش پاداش و دریافت معوقات قهرمانان ملی است اما هر بار که از این مسئله صحبت به میان آمده، باز هم مباحث جدیدی مطرح می‌شود! محمد بنا این بار نیز در بین اظهاراتش، گریزی به این مسئله زد و گفت: نباید از پیگیری‌های مستمر قهرمانان ورزشی در خصوص پاداش‌های وعده داده شده انتقاد کرد، چراکه این ورزشکاران نگران آینده خود هستند. تاریخ ورزش ایران نشان داده قهرمانان ورزشی، تنها در زمان حضور در عرصه ملی در کانون توجه و نگاه مسئولان و مردم هستند و به محض خداحافظی از این عرصه به یاد و خاطرات ورزشی می‌پیوندد! در نتیجه اهالی و مسئولان ورزش هم نباید پیگیری قهرمانان خود را طمع بیش از اندازه ورزشکاران مدال‌آور تلقی کنند، چراکه تا این قهرمانان در اوج هستند باید پیگیر آینده خود باشند.

منتظر امیر علی اکبری باشید

فرنگی کار سنگین وزن اردوی تیم ملی بعد از کسب مدال طلای رقابت‌های جهانی 2010 مسکو توانست به خوبی جای خود را در ذهن محمد بنا و ترکیب تیم ملی تثبیت کند اما دوپینگ و حکم محرومیت دوساله او باعث شد در عرض 24 ساعت از عرش به فرش برسد! امیر علی اکبری که هم اکنون با نظر محمد بنا به اردو بازگشته، قصد دارد پس از پایان محرومیتش دوبنده وزن 120 کیلوگرم را بر تن کند.

سرمربی تیم ملی در این باره نیز گفت: علی اکبری دچار اشتباه شد و هم اکنون نیز به نوعی تاوان آن اشتباه را می‌دهد اما این فرنگی کار هنوز جای پیشرفت دارد و من مطمئنم بعد از المپیک لندن با پایان دوران محرومیتش می‌تواند به دوران اوج بازگردد. او تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذارد و از نظر روحی و روانی به شرایط مطلوبی رسیده، در نتیجه باید منتظر بازگشت این فرنگی کار آینده‌دار بمانیم.

 

ای کاش در اردو مانده بود!

محمد بنا به محض شنیدن نام (ب . ق) به عنوان متهم به قتل، حرف خبرنگار مهر را قطع کرد و گفت: هنوز این خبر را باور ندارم و نمی‌توانم این کشتی گیر بااخلاق و جوان را در ظاهر یک فرد خاطی ببینم. البته ما در شرایط او نبودیم و نمی‌دانیم چه وضعیتی برای او پیش آمده که چنین جرمی را مرتکب شده است. من بارها به او گفتم در اردو بمان و تمرین کن که ای کاش در خانه کشتی مانده بود و چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. البته نه ما و نه هیچ فرد دیگری از دنیای کشتی، چنین حادثه‌ای را توجیه و تایید نمی‌کند، چراکه پای جان یک انسان در میان است و جرمی که خواسته یا ناخواسته رخ داده است. (ب . ق) فرنگی کار آینده داری بود و ما نیز حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بودیم اما متاسفانه دست سرنوشت چیز دیگری برای او رقم زد./مهر