سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

موفقیت و معجزه صبر



معجزه صبر،تقویت صبر

با صبر و پشتکار می‌توانید به هر چیزی غلبه کنید

 

«خداوند به یک نفر هوش بدون صبر می‌دهد و به یکی صبر بدون هوش. بودن این دو خصوصیت با همدیگر معمولاً نتیجه شگفت‌آوری خواهد داشت.» -- والتر سی. کلاین

صبر همراه و همدم خرد است.» -- سنت آگوستین

«اگر تابحال کشف ارزشمندی کرده باشم، این بوده که به صبر توجه بیشتری داشته‌ام تا به هر استعداد دیگر.» -- ایزاک نیوتن

یکی از مفیدترین خصوصیاتی که فرد علاقه‌مند به پیشرفت می‌تواند داشته باشد، صبور بودن است. با صبر و پشتکار می‌توانید به هر چیزی غلبه کنید.

اما چرا صبور بودن اینقدر دشوار است؟ چطور می‌توانید صبر را در خودتان تقویت کنید؟ و صبر چطور می‌تواند به زندگی شما کمک کند؟

در زیر به هفت ایده‌ای اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند پاسختان را به این سوالات پیدا کنید.

۱. برنامه‌ریزی اجتماعی سنگ می‌اندازد.
«چطور جامعه‌ای که روی پوره سیب‌زمینی فوری، مخلوط‌های کیک فوری، شام‌ فریزشده، و دوربین‌های عکاسی فوری برقرار است، می‌تواند به جوانان خود صبر آموزش دهد؟» -- پاول سوینی

در جامعه امروز همه چیز به سرعت در حرکت است. رضایت فوری تنظیمات پیش‌فرض ذهن بسیاری از ماست.

اینها را نمی‌گوییم که با جامعه امروز مخالفت کنیم. این فقط توضیحی برای این است که چرا درک صبر تا این اندازه سخت است.

برنامه‌ریزی اجتماعی توجه چندانی به صبر نمی‌کند. اتفاقاً از شما می‌خواهد کارها را فوراً و در لحظه انجام دهید. و بعد از سالها ممکن است بخواهید چیزهای بیشتری در لحظه داشته باشید. و فکر به تاخیر افتادن احساس رضایت، کمی عجیب به نظر خواهد رسید.

۲. با صبر به دستش می‌آورید.
«کسی که می‌تواند صبور باشد، به هر چه می‌خواهد می‌رسد.» -- بنجامین فرانکلین
شاید این فکر چندان پرطرفدار نباشد. آدمها دوست ندارند زیاد درمورد آن بشنوند.
اما این دقیقاً همان چیزی است که همه افراد موفق به کار بسته‌اند. آنها روزها و روزها تمرین کرده‌اند.

معمولاً اینطور به نظر می‌رسد که آنها هوش و استعداد خارق‌العاده‌ یا شانس فوق‌العاده‌ای داشته‌اند که توانسته‌اند موفق شوند. البته ممکن است اینطور باشد اما مردم معمولاً سالها تلاشی که پشت سر آن هوش و شانس بوده را نمی‌بینند. یا شاید هم نمی‌خواهند ببینند. با این روش دیگر لازم نیست به این واقعیت فکر کنند که آنها هم باید به همان اندازه تلاش داشته باشند.

۳. هنوز نباید تسلیم شوید.
«صبر ضروری است. نمی‌توانید محصولی که همان لحظه کاشته‌اید را برداشت کنید.» -- سورن کی یرکگور
«بخاطر این نیست که باهوشم،بخاطر این است که بیشتر با مشکلاتم می‌مانم.» -- آلبرت انیشتین

ازآنجا که جامعه به ما می‌گوید به دنبال راه‌حل‌های سریع باشیم، ممکن است خیلی راحت اشتباه تسلیم شدن را مرتکب شویم. بعد از اینکه چند بار شکست خوردید، تسلیم شدن به نظر کاری «نرمال» می‌آید. اما اگر کسی باز هم به راهش ادامه دهد چه اتفاقی می‌افتد؟ و با هر شکست چیزهای بیشتر و بیشتری را یاد بگیرد؟

من فکر می‌کنم آدمها معمولاً زود تسلیم می‌شوند. ذهن شما احتمالاً یک چارچوب زمانی منطقی برای موفقیت دارد. البته ممکن است این با چارچوب زمانی واقعی سازگاری نداشته باشد.

خیلی خوب است که کمی نگاهتان را از دیدگاه‌های تبلیغی گرفته و دیدگاه‌های واقعی‌تر را مد نظر قرار دهید. از آدمهایی که به جایی که شما می‌‌خواهید برسید، رسیده‌اند درس بگیرید. با آنها حرف بزنید. در کتاب‌ها و اینترنت درمورد آن تحقیق کنید. این نه تنها کمک می‌کند یک برنامه خوب داشته باشید بلکه دیدگاهی واضح‌تر درمورد چیزهایی که می‌خواهید به شما می‌دهد.

البته همه اینها به آن معنی نیست که هیچوقت نباید از کاری دست بکشید. اما بد نیست که مدت طولانی‌تری را در مسیری که انتخاب کرده‌اید بروید.

و به این معنی هم نیست که یک کار را باید دوباره و دوباره به همان طریق قبلی انجام دهید. باید تجربه کسب کنید. از تجربیات زندگی درس واقعی بگیرید و بعد از این درس‌ها در تلاش‌های دوباره‌تان استفاده کنید.

۴. یک امتیاز به شما اضافه می‌کند.
«هیچ چیز بیشتر از حفظ خونسردی در همه شرایط و موقعیت‌ها به شما امتیاز اضافه نمی‌کند.» -- توماس جفرسون

وقتی بقیه از کوره در می‌روند، شما می‌توانید صبور و خونسرد باشید. وقتی بقیه بعد از چند بار امتحان کردن کاری دست از آن کار می‌کشند، شما به راهتان ادامه دهید. وقتی بقیه برای پیدا کردن راه‌حل بعدی برای مشکلاتشان دور خودشان می‌چرخند، شما در مسیر مستقیم خودتان بمانید.

۵. نوعی محافظ است.
«صبر محافظی دربرابر اشتباهات است، درست مثل لباس که از ما در برابر سرما محافظت می‌کند. وقتی با بیشتر شدن سرما لباس بیشتر می‌پوشید، سرما دیگر قدرت آسیب رساندن به شما را ندارد. به همین ترتیب بر مواجهه با اشتباهات بزرگ، باید صبورتر شوید، آنوقت آن اشتباهات دیگر قدرت ضربه زدن به شما را نخواهند داشت.» -- لئوناردو داوینچی

این نکته فوق‌العاده‌ای است. با صبر، اشتباهات و شکست‌ها دیگر آخر دنیا به نظر نمی‌آیند.  دیگر قدرت احساسی قوی روی شما نخواهند داشت که تسلیمتان کنند. می‌دانید که اگر به راهتان ادامه دهید و کارهایتان را اصلاح کنید، زندگی‌تان پیشرفت خواهد کرد.

۶. آن را بسازید.
«صبر یک شبه به دست نمی‌آید. درست مثل عضله‌سازی است. باید هر روز روی آن کار کنید.» -- ایکنات ایشواران
«اگر دنیا سراسر خوشی و لذت بود هیچوقت شجاع یا صبور بودن را یاد نمی‌گرفتید.» -- هلن کلر

هرچه بیشتر بتوانید صبور باشید، کارها راحت‌تر می‌شود. درست مثل عضله‌ای که ماه‌ها و سالها روی آن کار می‌کنید.

همانطور که هلن کلر می‌گوید، زندگی می‌تواند به شما یاد بدهد صبورتر باشید. طی روزهای سخت زندگی، انتخابی جز صبور بودن ندارید. اینها زمان‌هایی هستند که عضله صبرتان را قوی‌تر می‌کنند.

وقتی بچه‌ایم، بیشتر چیزهایی که می‌خواهیم را فوراً از والدین یا بزرگترهای دیگر به دست می‌آوریم. بزرگتر که می‌شویم یاد می‌گیریم که آدمها دیگر هر چه بخواهیم را به ما تقدیم نمی‌کنند. اگر بخواهیم چیزهایی که واقعاً دوست داریم را به دست آوریم، باید یاد بگیریم که صبور باشیم.

درغیراینصورت، داخل حلقه‌ای می‌افتید که چیزهایی که می‌خواهید را زود به دست می‌آورید تا خواسته‌تان روی چیزهای واقعی‌تر و عمیق‌تر سرپوش بگذارید. این بعد از مدتی نارضایتی برایتان می‌آورد و بیشتر و بیشتر برای برطرف کردن این ناراحتی که ته ذهنتان وجود دارد، دست و پا می‌زنید.

۷. با خودتان صبور باشید.
«در برخورد با همه چیز صبر داشته باشید.، اما بیشتر از هر چیز با خودتان. شجاعتتان برای فکر کردن به ایرادهایتان را از دست ندهید اما فوراً در صدد برطرف کردن آنها برآیید - هر روز کار را از نو شروع کنید.» -- سنت فرانسوا دو سال

این مسئله خیلی مهمی است که در مسائل مربوط به پیشرفت شخصی‌تان در زندگی باید به خاطر داشته باشید. چون زندگی همیشه آنطور که شما برنامه‌ریزی کرده‌اید پیش نمی‌رود. ممکن است شکست بخورید. ممکن است بخاطر ترس زمین بخورید. ممکن است سردرگم شوید. ممکن است کارهایی را بکنید که می‌دانید نباید انجام می‌دادید. حتی ممکن است همه این اتفاق‌ها بیشتر از یکبار برایتان بیفتد.

لازم نیست دو هفته تا سه ماه خودتان را بخاطر اینها تنبیه کنید یا تسلیم شوید.

درعوض، هوشمندانه رفتار کنید و با خودتان صبور باشید. دوباره از جایتان بلند شوید و فردا از نو شروع کنید.

 

منبع:مردمان

 


ویدیو مرتبط :
صبر لازمه موفقیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صبر و نتایج معجزه آسای آن در حصول موفقیت



 

 

صبر و نتایج معجزه آسای آن در حصول موفقیت

 

صبور بودن یعنی قادر باشید با آرامش و بدون هیچ عجله برای رسیدن به یک نتیجه خاص منتظر بمانید. دوست دارید راه‌هایی برای بالا بردن صبر و طاقت در خودتان یاد بگیرید؟


 

موفقیت را به سه کلمه خلاصه کرده‌اند:


عشق، پشتکار و صبر. گرچه خیلی از آنهایی که به دنبال موفقیت هستند، عشق لازم برای اینکار را دارند، و بعضی از آنها حتی پشتکار و تداوم هم در راهشان دارند اما فقط تعداد بسیار کمی از آدم‌ها دارای صبر و حوصله کافی می باشند. این راهی که ما به سمت موفقیت برایتان معرفی می‌کنیم ، "یک سال تا موفقیت" نام دارد نه "24 ساعت تا موفقیت" یا حتی "30 روز تا موفقیت."

 

چرا؟ بازاریابان به ما می‌گویند برای اینکه بتوانیم کتاب‌های بیشتری بفروشیم باید روی ارضاء فوری میل مخاطب خودمان اثر بگذاریم و راهی برای موفقیت آنها پیشنهاد کنیم که در مدت زمان کوتاهتری نتیجه دهد. اما، هدف ما گول زدن دیگران نیست. ما می‌خواهیم به هر تعداد انسانی که می‌توانیم یاد بدهیم که با رسیدن به موفقیت و استفاده کامل از توانایی‌های خود، زندگی‌ رضایت‌بخش‌تر داشته باشند. اینکار فقط با صبر و حوصله امکان‌پذیر است. اهمیت صبر را می‌توان در این ضرب‌المثل خلاصه کرد، "گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی."

 

صبر داشتن یعنی بتوانید با آرامش منتظر یک نتیجه بمانید. بی صبری دقیقاً یک مترادف دیگر برای ارضای فوری است که یکی از بزرگترین مصیبت‌های بشر است. صبر معمولاً درنتیجه بسیاری حُسن‌های دیگر مثل تحمل، دلسوزی، درک، قابلیت انعطاف و شوخ‌طبعی به دست می‌آید یا همانطور که سنت آگوستین می‌گوید، "صبر همدم خرد است."

 

همه ما می‌دانیم که صبر اهمیت زیادی در زندگی دارد اما چرا اینقدر کم در آدم‌ها دیده می‌شود؟ پاسخ آن فقدان ایمان است. برای اینکه صبور باشیم باید ایمان داشته باشیم که نتیجه موردنظرمان مطلوب بوده و مناسب ما است. بدون ایمان یا باور به مطلوب بودن آن نتیجه، حس شک و اضطراب در ما ایجاد می‌شود که همان بی‌صبری و بی‌طاقتی است.

 

وقتی دیگران از شما می‌خواهند صبور باشید یا صبر داشته باشید، یعنی درواقع از شما می‌خواهند که ایمان داشته باشید که نتیجه‌ای که به دست خواهید آورد مطلوب و مناسب شما است. اما اگر این احساس را نداشته باشید، معنی آن این نیست که بی‌صبر هستید، بلکه یعنی حس می‌کنید به هیچ کجا نمی‌رسید و باید راهتان را عوض کنید. صبر نباید هیچوقت بعنوان بهانه‌ای برای ادامه کار نادرست استفاده شود.

 

صبر اخلاقی است که باعث می‌شود بتوانید زندگی لذت‌بخش‌تر و موفق‌تر داشته باشید. خوشبختانه صبر اخلاقی است که می‌توانید در خودتان پرورش دهید. در زیر توصیه‌هایی برای تقویت این اخلاق عالی برایتان آورده‌ایم.

 

هدف کلی را ببینید. اگر برای تمدید گواهینامه رانندگیتان در صف پلیس+10 ایستاده‌اید، به خاطر داشته باشید که این کاری است که باید هر پنج سال یکبار انجام دهید. حتی یک ساعت منتظر ماندن برای بهره بردن از مزیت آزادی 5 سال رانندگی، معامله بدی نیست. پس همیشه نگاهتان به چشم‌انداز آینده باشد.

 

به طولانی‌مدت فکر کنید. بی‌صبری معمولاً درنتیجه کوتاه‌نظری است، یعنی نمی‌توانید به آن چیز در طولانی‌مدت نگاه کنید. این سوال را از خودتان بپرسید، "اگر امروز برای فلان کار این مدت‌زمان را صبر کنم، یک سال دیگر تفاوتی می‌کند؟" این هم دقیقاً یعنی به آن موقعیت در چشم‌انداز صحیح نگاه کنید. وقتی اینکار را بکنید، اضطرابتان فروکش کرده و تمرین صبر می‌کنید.

 

ذهنتان را روی چیزهای دیگر متمرکز کنید. وقتی بی‌صبر می‌شوید، فقط به‌خاطر آن چیزی است که روی آن متمرکز شده‌اید. مثبت اندیش باشید. روی این واقعیت که روی چیزی متمرکز شده‌اید تمرکز نکنید، درعوض به نتیجه مثبتی که منتظرش هستید فکر کنید.

 

دنبال پشت‌گرمی باشید. تاریخ سرشار از داستان موفقیت‌هایی است که درنتیجه صبر به‌وجود آمده‌اند. توماس ادیسون سالها برای کنترل فرایند الکتریکی که نور را تولید می‌کند تلاش کرد. هلن کلر سالهای بسیار سختی را برای یادگیری کارهایی که برای خیلی‌ها آسان بود صرف کرد. دنبال کسانی باشید که صبر را تمرین کرده باشند تا از آنها درس بگیرید.

 

بدانید که صبر ارزش پاداشتان را بیشتر می‌کند. ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید، "صبر تلخ است ولیکن بر شیرین دارد" دقیقا همین منظور را می‌رساند. خودِ موفقیت یکی از بهترین نمونه‌های آن است. موفقیت بادوام زمان می‌برد، و درنتیجه نیازمند صبر و حوصله است.

 

از مقایسه کردن اجتناب کنید. بی‌صبری معمولاً درنتیجه مقایسه کردن‌های اشتباه ایجاد می‌شود. اگر یکی از همسالانتان به درجه‌ای از موفقیت رسیده است که آرزوی شماست، باید درک کنید که موقعیت شما با او همسان نیست. خیلی وقت‌ها والدین به‌خاطر اینکه درمورد فرزندان دوستانشان که با سرعت بیشتری درحال پیشرفت هستند می‌شوند، صبر خود درمقابل فرزندشان را از دست می‌دهند. آنچه این والدین متوجه نمی‌شوند این است که فرزند آنها ممکن است در جنبه‌های دیگر بسیار از بقیه همسالانش جلوتر باشد-غیرمنصفانه است که توقع داشته باشیم در همه جنبه‌ها بهترین باشند.

 

تمرین صبر کار ساده‌ای نیست اما آنها که صبر دارند همیشه به طرق مختلف پاداش آن را می‌گیرند. صبر هم مثل هر مهارت دیگر قابل یادگیری است. یاد بگیرید که ایمان و نبود آن را تشخیص دهید و بدانید که چه زمان باید عملکرد خود را تغییر دهید یا عقب بایستید و صبر کنید. موفقیت یک شبه زود هم از بین می‌رود اما موفقیت بادوام نیازمند عشق، پشتکار و صبر است

منبع:jamejamonline.ir