سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

من صلاح نمی دانم تو زندگی کنی



قضاوت های عجولانه, موجودعجیب وپیچیده

نظر شما چیست؟ما می توانیم جان کسی را چون پیر و ناتوان است، بیمار است یا معلول است به بهانه ی اینکه او سختی می کشد یا ما صلاح نمی دانیم زندگی کند ، بگیریم؟

قضاوت های عجولانه
انسان موجودعجیب وپیچیده ای است، برای رسیدن به خواسته ی خود حاضر است از حقوق دیگران به راحتی بگذرد و در این راستا از تباه کردن حقوق دیگران ابایی ندارد چراکه خود را مستحق ولایق رسیدن به آن چیزی می داند که دیگران در نگاه او چندان جایگاه ممتازی برای رسیدن به آن ندارند لذا برای دستیابی به خواسته خود دیگران را به راحتی از سر راه خود بر می دارد وگاهی حتی فدا می کند.

ما انسانهابه دلیل موهبت اختیاروآزادی، در رفتار واعمالمان تاحدی پیش می رویم که حاضریم هم نوع خودرا از صحنه اجتماعی محو کنیم تاخودمان بمانیم وزندگی کنیم ، ما انسان ها حاضریم برای بدست آوردن موقعیت اجتماعی برتر وآسایش بیشتر از مرزهای الهی واجتماعی بگذریم.

قضاوتهای عجولانه راجع به دیگران ، افشای راز دیگران،زیرسوال بردن عنوان وشخصیت اجتماعی دیگران وتجاوز به حریم خصوصی افراد ،همانند آبرو،جان وعرض  انسان ها از جمله این رفتارهای ناشایست است.

اما انسان همیشه ودر همه لحظات به دنبال توجیه وجداساختن خود از عیب وزشتی هایی است که آن را انجام داده ، گویی وجدانش نمی پذیرد که به راحتی بار گناهی را بدوش بکشد که خود با اختیار واز روی هوس و زیاده خواهی انجام داده است.

خداوند زمانی که انسان را خلق کرد با دادن اختیار وآزادی در تصمیم گیری ورفتار،او را از دیگر مخلوقاتش متمایز ساخت و برای جلوگیری از سرکشی و تجاوز به حریم دیگر موجودات برای او قوانین و دستوراتی راقرار داد و به او هشدار داد در صورت تخلف و عدم اطاعت از آن دستورات قبل از تعدی به حریم بندگانش به حریم او تجاوز کرده است و با نافرمانی از دستوراتش عذاب اخروی را به دوش خواهد کشید ، این درحالی است که خداونددر بعضی از موارد سرپیچی از دستوراتش را در این دنیا با عذاب واثر وضعی نیز همراه ساخته است.

من یتعد حدود الله فاولئک هم الظالمون
هرکس به حدود الهی تعدی کند پس همانا آنها ظالم هستند. (سوره بقره آیه 229)

اما انسان همیشه و در همه لحظات به دنبال توجیه و جداساختن خوداز عیب و زشتی هایی است که آن را انجام داده است.گویی وجدانش نمی پذیرد که به راحتی بار گناهی را بدوش بکشد که خود با اختیار واز روی هوس و زیاده خواهی انجام داده است.

انسان ها به راحتی از کناررفتارهای زشت خود مخصوصا در مورد دیگران می گذرند اما حاضر نیستند گناه وخطای دیگران را راجع به خود نادیده بگیرند.

به عنوان مثال ماانسانها نگاهمان نسبت به قاتل همیشه یک نگاه تنفر وانزجار است و حاضر نیستیم لحظه ای او را در کنار خود و در اجتماع تحمل کنیم فردی که تا دیروز مثل ما لباس می پوشیده با ما سر کار می رفته است  و حتی با او سلام و احوال پرسی داشتیم امروز حاضر نیستیم نگاهمان به نگاهش گره بخورد وکسی بداند که روزی با او در یک محله یا یک اداره بودیم.

انسان همیشه و در همه لحظات به دنبال توجیه و جداساختن خوداز عیب و زشتی هایی است که آن را انجام داده است.گویی وجدانش نمی پذیرد که به راحتی بار گناهی را بدوش بکشد که خود با اختیار واز روی هوس و زیاده خواهی انجام داده است

ومن یقتل مومنا متعمدا فجزاء جهنم خالدا منها
هرکس مومنی را عمدا بکشد جزای او جهنم است که در آن جاودان است. (سوره نساء آیه 93)

از تعدادی از مردم راجع به این موضوع سوال کردم واز آنها خواستم توضیح بدهند که چرا از یک قاتل دوری می کنند وحاضر نیستند که او به جامعه باز گردد؟!

جواب تعداد زیادی از آنها این بود که قاتل جان انسانی را گرفته است که حیات وزندگی داشته است واو حق گرفتن حیات یک موجود زنده را ندارد به علاوه اینکه ترس از امنیت وآسایش اجتماعی آنها را از دوباره اعتماد کردن به قاتل باز می دارد .

جالب است بدانید  وقتی از همین افراد پرسیدم نظر شما در مورد قاتلی که یک معلول یا عقب مانده ذهنی را به قتل رسانده چیست؟ اکثراجواب دادند این فرد برایشان انسانی بی رحم وظالم است که با توجه به ضعف جسمانی وذهنی چگونه توانسته حیات را از آنهاسلب کند ،به نظر آنها این فرد اصلا نمی تواند انسان باشد .

نظر شما چیست؟ما می توانیم جان کسی را چون پیر و ناتوان است، بیمار است یا معلول است به بهانه ی اینکه او سختی می کشد یا ما صلاح نمی دانیم زندگی کند ، بگیریم؟

منبع:تبیان


ویدیو مرتبط :
تو کجا زندگی می کنی اینا کجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

می خواهم با تو زندگی كنم



 

 

می خواهم با تو زندگی کنم

 

آیا كنترل زندگی زناشویی خود را از دست داده‌اید؟ آیا درباره این مسئله با خود فكر كرده‌اید كه برای حفظ زندگی‌ام چه كاری می‌توانم انجام دهم؟به شما مژده می‌دهم كه برای ممانعت از طلاق راه‌حل‌هایی وجود دارد كه برای حفظ زندگی‌تان به شما كمك می‌كند.

 

اولین كاری كه باید انجام دهید این است كه خونسرد باشید و شرایط خود را ارزیابی كنید. درباره راه‌حل‌هایی فكر كنید كه ممكن است در مشكلات رایج زندگی زناشویی شما تأثیر داشته باشند. این مثل معروف كه می‌گوید «در و تخته با هم جورند» مثلی درست و بجاست. زمانی كه همسرتان اشتباهی مرتكب می‌شود، شما هم به همان اندازه مقصر هستید. با اینكه عقیده دارید همسرتان مسبب ایجاد مشكلات است، عكس‌العمل شما نیز عامل دیگری برای به‌وجود آمدن آن مسئله است.

 

رفتارها و گفتارهای منفی تنها به ضرر شما خواهد بود. به‌منظور جلوگیری از طلاق و حفظ زندگی‌تان، باید از واكنش نشان دادن به رفتارهای همسرتان بپرهیزید و دست به انجام اقدامات ضروری كه زندگی شما را به حالت اول بازمی‌گرداند، بزنید. با وجود این دلایل، انتقاد از روی عصبانیت هم فقط اوضاع را بدتر می‌كند.

 

تغییر برخورد و رفتار كمك زیادی در مانع شدن از پایان یافتن زندگی زناشویی به شما می‌كند. عواطف و احساسات شما در برابر همسرتان مطابق با رفتار شما با اوست و احساسات همسرتان در برابر شما براساس رفتاری است كه او با شما دارد. آیا تا به حال با دیگران با عشق، مهربانی و روش‌های متعهدانه برخورد كرده‌اید؟ شما نمی‌توانید چگونگی تفكرات و احساسات همسرتان را كنترل كنید، اما می‌توانید واكنش‌های خود را نسبت به همسرتان تغییر دهید. یادتان باشد تنها كسی كه می‌توانید بر او كنترل داشته باشید، فقط خودتان هستید.

 

اغلب، زندگی زناشویی به‌دلیل گرفتاری‌های زن، نظیر كار، فرزندان و مسئولیت‌های روزانه در نگهداری خانواده، تازگی خود را از دست می‌دهد و باعث بی‌توجهی به روابط زناشویی می‌شود. وقتی رابطه‌ای به این نقطه می‌رسد،به‌ راحتی از همسر خود دلسرد می‌شوید و اجازه می‌دهید تا هر چیز پراهمیت دیگری در زندگی جای همسر و زندگی زناشویی‌تان را بگیرد. همچنین، در زندگی‌هایی كه به این مرحله رسیده باشند، احتمال جدایی زوج‌ها بیشتر است.

 

برای همسر خود وقت بگذارید. بنشینید و درباره مسائلی كه اتفاق افتاده به‌طور طبیعی صحبت كنید. درباره آنچه از زندگی مشتركتان می‌خواهید و به آن نیاز دارید و آنچه عقیده دارید باعث مشكلات می‌شوند، گفت‌وگو كنید. گفت‌وگو كردن، مشاجره كردن و متهم كردن نیست.

 

بیشتر مشكلات ریشه در روابط بد یا عدم‌ارتباط دارند، به همین دلیل، بیشتر اوقات در زندگی مشترك وقتی یكی حرف طلاق را به میان می‌آورد، طرف مقابل كاملا غافلگیر می‌شود

 

به همان اندازه كه انسان‌ها دستخوش تغییر می‌شوند، زندگی زناشویی نیز دائما تغییر می‌كند. به‌منظور حفظ زندگی مشتركتان باید دلایلی كه باعث رسیدن به مرحله جدایی شده است را به درستی مورد ارزیابی قرار دهید؛ مشكل هر چه باشد، امیدی برای حفظ زندگی وجود دارد.

 

این رهنمودها در صورتی قادر خواهند بود در آغاز مسیری برای حفظ زندگی زناشویی به شما كمك كنند كه خود شما هم برای ممانعت از طلاق مصمم باشید و شما در این راه، نیاز به طرحی قابل اطمینان خواهید داشت.

 

«آیا برای نجات زندگی زناشویی امیدی هست؟» با بازدید از هر محكمه‌ای كه مربوط به طلاق یا ازدواج است، سؤال بالا برای شما پیش می‌آید. وقتی در بحبوحه پریشانی و ناراحتی قرار می‌گیرید، گاهی یافتن یك راه‌حل، دشوار خواهد بود. اما پاسخ این سؤال این است كه «بله، در بیشتر موارد برای نجات زندگی امیدی هست».بیشتر مشكلات ریشه در روابط بد یا عدم‌ارتباط دارند، به همین دلیل، بیشتر اوقات در زندگی مشترك وقتی یكی حرف طلاق را به میان می‌آورد، طرف مقابل كاملا غافلگیر می‌شود.

 

آیا تا به حال به مشكلی جزئی اجازه داده‌اید كه آن‌قدر بزرگ شود كه شما در برابر آن عكس‌العملی جدی نشان دهید؟ حتی اگر مشكلات زندگی بیش از حد بزرگ شده باشند هم هنوز امیدی برای نجات زندگی مشترك وجود دارد، به شرط آنكه برای حل‌ مشكلات از دیگران كمك بگیرید.



كمك كنید تا زندگی‌ام را حفظ كنم

 

اگر دریابید كه زندگی زناشویی‌تان در حال از دست رفتن است و آخرین چیزی كه شما می‌خواهید طلاق است، چه كاری می‌توانید انجام دهید؟ می‌خواهم بدانید كه امیدی هست. بسیاری از زندگی‌های زناشویی، فقط به خاطر اینكه زوجین می‌خواهند خود را مصمم‌تر از دیگری نشان دهند، به طرز وخیمی به شكست می‌انجامد و پایان می‌پذیرد.

 


این پرسش‌ها را از خود بپرسید:

 

آیا رابطه‌ای درست برقرار می‌كنید؟

 

تنها تصمیمی كه در میان مسائلی كه زندگی مشترك شما را تهدید می‌كند، هرگز نمی‌توانید آن را عملی كنید، فارغ شدن از برقراری ارتباطی تأثیرگذار است؛ ارتباطی نه با مجادله و تهدید، بلكه با درست گفت‌وگو كردن. یك ارتباط حقیقی تقریبا همیشه در زندگی‌های مشتركی كه آشفته هستند، از بین می‌رود.

 

آیا به همسر خود احترام می‌گذارید؟

 

همیشه بین زوج‌های موفق احترام متقابل وجود دارد. رفتارهای پر از نفرت و تعبیرات كوته نظرانه پر شور، باعث اهانت به همسر و ویران كردن عشق می‌شود. شما نمی‌توانید بی‌احترامی‌كردن‌های خود را مخفی كنید زیرا این مسئله از سخنان و رفتارهایتان آشكار می‌شود.در این زمان همسرتان نسبت به شما احساس یأس می‌كند و هیچ كاری درست پیش نمی‌رود؛ بدون احترام متقابل زندگی زناشویی سالمی نخواهید داشت.


به چه میزان متعهد هستید؟

 

كار، دوستان، سرگرمی‌ها، كارهای خانه، خانواده گسترده، همه و همه لیستی از مواردی است كه برای افراد متعهد اهمیت دارد. در رأس این لیست باید زندگی زناشویی شما قرار بگیرد. دقت كنید كه اجازه ندهید كسی یا چیز دیگری قبل از زندگی زناشویی‌تان بیاید.

 


از مشكلات دوری نكنید.

 

هر چه بیشتر از مشكلات دوری كنید، زندگی زناشویی‌تان بیش از پیش آسیب خواهد دید. زندگی‌های مشتركی كه در نقطه شكست قرار دارند، همین حالا به یك طرح عملیاتی نیاز دارند. به‌منظور حفظ زندگی، شما به طرحی نیاز دارید كه اجازه درك مشكلات و تمركز بر بازیابی عشق و تعهد را كه سابق بر این جزئی از زندگی مشترك شما بوده، بدهد.

 

بسیاری از زندگی‌های زناشویی، فقط به خاطر اینكه زوجین می‌خواهند خود را مصمم‌تر از دیگری نشان دهند، به طرز وخیمی به شكست می‌انجامد و پایان می‌پذیرد

 

بیاموزید چگونه طرحی اثبات‌شده را به فعل دربیاورید و برای نجات زندگی مشترك خود بار دیگر به همسرتان بپیوندید؛ شما، همسرتان و زندگی مشتركتان شایستگی آن را دارید.

 

طبق آمارها، نیمی از ازدواج‌ها در 7سال اول زندگی مشترك پایان می‌پذیرد؛ این بدین معناست كه نیمی از آنها به زندگی ادامه می‌دهند. آیا زندگی شما هم تداوم خواهد داشت؟

 

 

او طلاق می‌خواهد، اما من نه

 

همسرتان به شما گفته كه می‌خواهد از شما جدا شود و شما را دچار سردرگمی كرده است. شما خواهان طلاق نیستید ولی نمی‌دانید چه اقدامی كنید. در دل احساس درد و رنج زیادی دارید، نه می‌توانید چیزی بخورید و نه می‌توانید بخوابید؛ حقیقت این است كه شما آشكارا از انجام هر كاری ناتوان می‌شوید.

 

در درجه اول، سعی كنید خونسردی خود را حفظ كنید و شرایط عادی را به زندگی خود بازگردانید؛ شما به قرار گرفتن در یك وضعیت فكری مناسب، به‌منظور نجات زندگی‌تان از طلاق، نیازمندید.در درجه دوم، نباید تسلیم شوید.

 

اگر تا به حال عشقی در زندگی مشتركتان وجود داشته، این ارزش جنگیدن را دارد.برای پیدا كردن راهی برای حفظ زندگی، مسیر همواری در پیش رو نداریم، اما هر تلاش با نفوذی در درازمدت مطمئنا شایسته زندگی زناشویی است.

منبع: همشهری آنلاین