سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مضر بودن غذاهای آماده برای بیماران کلیوی و قلبی


یک عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: «غذاهای آماده به مصرف از لحاظ دارا بودن ویتامین ها فقیر هستند به خصوص ویتامین C چرا که این ویتامین در اثر حرارت از بین می رود همچنین قطعا ویتامین های گروه B در این غذاها بسیار کم است.»

دکتر خدیجه رحمانی گفت:«غذاهای آماده به مصرف بایستی دارای برچسب غذایی باشد و بر روی برچسب غذایی آنها بایستی مشخص شود که در هر واحد چه مقدار پروتئین، چربی و نوع چربی و اینکه دارای چربی های اشباع است یا خیر، کربوهیدرات ها و سدیم وجود دارد.»

وی افزود:«زمانی که در ارزیابی کیفی به غذاها امتیاز می دهیم وقتی اعلام می شود محصولی دارای کلسترول کمی است باید دید که در هر واحد زیر 10 گرم کلسترول دارد یا خیر.

در مورد غذاهای آماده به مصرفی که فاقد نگهدارنده ها هستند بحث بالا بودن نمک این محصولات مطرح است چرا که نمک حالت نگهدارنده دارد و اگر در این محصولات از نگهدارنده ها استفاده نمی شود قطعا میزان نمک این محصولات بالاتر از حد طبیعی است و در نتیجه این غذاها برای افرادی که دچار بیماری های کلیوی هستند و یا مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی و یا پرفشاری خون هستند می تواند بسیار مضر باشد.»

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:«بحث دیگری که در مورد این غذاها مطرح است مشکل بالا بودن چربی و نوع و مقدار چربی این غذاها است و باید گفت افراد جز در موارد لازم نباید به مصرف این غذاها روی بیاورند و در مصرف این غذاها افراط کنند.»

وی افزود:«مشکل دیگر این غذاها تازه نبودن آنها است که از نظر تغذیه ای با غذاهای خانگی که به صورت تازه آماده می شوند برابری نمی کند و می توان گفت از لحاظ دارا بودن ویتامین ها فقیر هستند به خصوص ویتامین C چرا که این ویتامین در اثر حرارت از بین می رود همچنین قطعا ویتامین های گروه B در این غذاها بسیار کم است.»

دکتر خدیجه رحمانی گفت:«در خصوص غذاهای کنسروی هم باید گفت که حتما این غذاها قبل از مصرف بایستی حدود 20 دقیقه در آب به صورت درب بسته جوشانده شوند تا عاری از آلودگی ها باشند و افراد دقت داشته باشند که قبل از گذاشتن این غذاها داخل یخچال حتما ابتدا ظرف آن را شسته و سپس در آب بجوشانند و تا زمان مصرف به صورت درب بسته در یخچال نگهداری کنند.»

وی ادامه داد:«به محض باز کردن درب این غذاها در صورت اضافه ماندن غذا آن را در ظرف دیگری نگهداری کنند چرا که به محض مواجه شدن دیواره این ظروف با هوا ممکن است با ترکیبات غذا واکنش نشان داده و ایجاد باکتری های خاص و تخریب غذا کنند که افراد با مصرف آن دچار مشکلات زیاد بخصوص در ناحیه دستگاه گوارش می شوند.»

این متخصص تغذیه تاکید کرد:«افراد سعی کنند از غذاهای تازه خانگی استفاه نمایند و در صورت ضرورت و استفاده از غذاهای غیر خانگی حتما از دو واحد سبزیجات به صورت پخته و خام در کنار این غذاها استفاده کنند تا ویتامین C مورد نیاز بدنشان تامین شود و یا مصرف یک لیوان سالاد را در کنار این غذاها فراموش نکنند.»

منبع : Salamatnews.com
باز نشر : مجله اینترنتی Bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
تقدیم به بیماران کلیوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسکن مضر برای بیماران قلبی



مسکن مضر برای بیماران قلبی,سکته قلبی و مغزی بامسکن مضر,بیماران قلبی

مسکن مضر برای بیماران قلبی

کارشناسان آژانس کنترل محصولات دارویی و درمانی انگلیس دراین‌باره اعلام کردند: با مشخص شدن ارتباط بین مصرف مسکن دیکلوفناک با سکته قلبی و مغزی به افراد مبتلا به امراض قلبی و عروقی توصیه می‌شود که از مصرف این دارو خودداری کنند.

پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی باید از مصرف مسکن «دیکلوفناک» پرهیز کنند چون مصرف این دارو خطر حمله قلبی را در این افراد تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، کارشناسان آژانس کنترل محصولات دارویی و درمانی انگلیس دراین‌باره اعلام کردند: با مشخص شدن ارتباط بین مصرف مسکن دیکلوفناک با سکته قلبی و مغزی به افراد مبتلا به امراض قلبی و عروقی توصیه می‌شود که از مصرف این دارو خودداری کنند.

پزشکان انگلیسی با بیان اینکه میلیون‌ها نفر مصرف‌کننده این داروی مسکن هستند، اظهار داشتند: بیمارانی که از مشکلات قلبی و عروقی رنج می‌برند نباید این دارو را مصرف کنند چرا که مصرف آن تاثیر قابل توجهی در بروز سکته قلبی و مغزی در این بیماران دارد.

بر اساس نتایج منتشر شده در سال 2011 میلادی، بیمارانی که از مسکن دیکلوفناک استفاده می‌کنند 40 درصد بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر حمله قلبی و سکته مغزی هستند.

برای بسیاری از بیماران داروی دیکلوفناک موثرترین و ایمن ترین مسکن در نظر گرفته می‌شود اما مصرف آن برای برخی گروه‌های پرخطر توصیه نمی‌شود./ایسنا