سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مسواک زدن در بارداری



مسواک زدن در بارداری,مسواک زدن,راههای مسواک زدن

 بهترین روش تمیز كردن دندان‌ها برای زنان بارداری كه در زمان مسواك زدن دچار تهوع می‌شوند شست و شو با آب نمك است.

 

 رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: مراجعه به دندانپزشك در دوران بارداری و شیردهی بر خلاف تصور بسیاری از خانم‌ها و انجام درمان‌های دندانپزشكی در طول دوران بارداری و شیردهی برای كودك آنها هیچ خطری ندارد اگر چه در مورد نوع درمان و زمان انجام آنها اولویت‌ها و الزاماتی وجود دارد ولی زنان بارداری كه در زمان مسواك زدن دچار تهوع می‌شوند باید از شست و شوی دندان‌ها و لثه خود با آب نمك استفاده كنند.

 

وی افزود: در دوران بارداری تغییرات هورمونی بدن مادر او را مستعد ابتلا به بیماری و التهاب لثه می‌كند، روی همین اصل دندانپزشكان به زنان حامله توصیه می‌كنند بیش از سایر دوران زندگی به رعایت بهداشت دهان و دندان خود بپردازند و نباید به دلیل برخی موارد از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوند.


گلپایگانی اظهار داشت: این توصیه زمانی جدی‌تر می‌شود كه مادران جوان به دلیل دغدغه‌های تازه‌ای كه در جریان زندگی مشمول آن شده‌اند از انجام بسیاری از وظایف روزانه خود نظیر مسواك زدن و شست ‌و شوی دهان غفلت می‌ورزند ولی آنان می‌توانند در صورت استفاده نكردن از مسواك كه در برگیرنده خمیر دندان نیز هست از آب نمك و در صورت لزوم هفته‌ای یكبار نیز از دهان شویه استفاه كنند.

 

وی تصریح كرد: مراجعه دوره‌ای به دندانپزشك برای بررسی وضع سلامت دندان‌ها توصیه دیگر دندانپزشكان به زنان حامله و شیرده است تا پوسیدگی و بیماری‌های احتمالی دهان و دندان آنان در همان مراحل ابتدایی متوقف یا درمان شود و نیاز به درمان‌های پیچیده و پرهزینه در این دوران مرتفع شود ولی زنان بارداری كه نمی‌توانند از مسواك و خمیر دندان برای بهداشت دهان و دندان استفاده كنند می‌توانند از آب نمك كه بسیار ارزان و همچنین بی خطر و فاقد مواد شیمیایی است بهره ببرند. رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران خاطرنشان كرد: استفاده از آب نمك برای زنان بارداری كه نمی‌توانند در زمان حاملگی از مسواك و خمیر دندان به دلیل تهوع و دیگر مسائل استفاده كنند می‌تواند پلاك موجود در دندان‌های آنان را از بین ببرد و بهداشت دهان آنان حفظ شود.

 

منبع:farsnews.com


ویدیو مرتبط :
‫درست مسواک زدن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

9 مرحله مسواک زدن



 

 

 

 

 

9 مرحله مسواک زدن

 

در آخرین لحظات شب که حسابی خوابتان می‌آید، تازه یاد مسواک زدن می‌افتید. خیلی هول هولکی سراغ مسواک می‌روید و در عرض یک دقیقه دندان‌هایتان را مسواک می‌زنید ولی آیا روش درست مسواک زدن همین است؟ در این مقاله، روش صحیح مسواک زدن را قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

1.مسواک و خمیردندان را آماده کنید
اول دندان‌هایتان را نخ بکشید. سپس سر مسواک‌تان را خیس کنید و کمی خمیردندان حاوی فلوراید روی آن بمالید.

 

 

2.از آخرین دندان سمت چپ فک بالایتان شروع کنید
در جهت عقربه‌های ساعت مسواک زدن دندان‌ها را ادامه دهید. نوک موهای مسواک را در خط رویش دندان‌ها قرار دهید و به سر مسواک یک زاویه 45 درجه بدهید. سپس برای 20 ثانیه به سر مسواک حرکت لرزشی با دامنه کوتاه بدهید.

 

 

3.مسواک‌تان را بچرخانید
پس از 20 ثانیه به سر مسواک‌تان یک حرکت چرخشی بدهید تا مواد غذای از سطح لثه و دندان جدا شده و داخل دهان بیفتند. حالا نوبت سه دندان بعدی است.

 

 

4.سطح بیرونی دندان‌ها را با حرکت در جهت عقربه ساعت مسواک بزنید
مسواک‌تان را روی سطح بیرونی دندان‌ها قرار دهید و یک زاویه 45 به سر مسواک‌تان بدهید. سپس با حرکت آرام در جهت عقربه‌های ساعت دندان‌ها را سه تا سه مسواک بزنید. سطح بیرونی دندان‌های بالا و پایین را با این روش مسواک بزنید.

 

 

9 مرحله مسواک زدن

 

 

5.سطح پشتی (زبانی) دندان‌های جلوی فک بالا را مسواک بزنید
مسواک‌تان را به صورت عمودی نگه دارید و با حرکت آرام و با دامنه کوتاه به صورت جلو و عقب سطح پشتی دندان‌های قدامی بالا را مسواک کنید. دو تا سه بار این حرکت را تکرار کنید.

 

 

6.پشت دندان‌های قدامی پایین را مسواک بزنید
مسواک‌تان را به صورت عمودی نگه دارید و با حرکت آرام و با دامنه کوتاه به صورت جلو و عقب پشت دندان‌های قدامی پایین را مسواک بزنید. دو تا سه بار این حرکت را تکرار کنید.

 

 

7.سطح جونده دندان ها را مسواک بزنید
سطح جونده دندان های آسیای کوچک و بزرگ را با یک حرکت رفت و برگشت با دامنه کوتاه مسواک بزنید.

 

 

8.سطح داخلی گونه و سطح زبا‌ن‌تان را مسواک بزنید
30 ثانیه برای سطح داخلی گونه و 30 ثانیه برای زبان‌تان وقت بگذارید. حرکت سر مسواک شما باید بسیار آرام و چرخشی باشد.

 

 

9.شستن دهان در مرحله آخر فراموش نشود
در مرحله آخر یک لیوان آب کنید و با آن دهان‌تان را بشویید. می‌توانید پس از آن از دهان‌شویه هم استفاده کنید.

 

منبع: salamatiran.com