سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مرگ تدریجی برای یک مرد



 

مرگ تدریجی برای یک مرد

 

نیاز مردانه

 

وقتی به خواستگاری من آمد شاغل بودم. با این حال در همان جلسه ابتدایی نظرش رو در مورد اشتغال همسرش در آینده پرسیدم و او ابراز کرد که با این مسئله مخالفتی ندارد. الان دو سال از ازدواجمان می گذرد و همسرم هر روز سعی کرده مانعی برای ادامه کار کردن من بتراشد و حتی بچه دار شدن ما را منوط به رها کردن شغل من می داند. چرا؟ او که از ابتدا نظر منفی نسبت به این قضیه نداشت و آن را زمینه اجتماعی شدن و افزایش اعتماد به نفس خانم می دانست. او که از ابتدا مطلع بود که من شاغلم پس چرا مخالفت خود را اعلام نکرد. چه باید کرد؟

 

حقیقت این است که جمعی از آقایان به صورت درونی با مسئله شغل همسرشان مخالف نیستند و حتی تعدادی از آنان از این امر احساس خوشایندی داشته و آن را زمینه رشد اجتماعی همسر خود می دانند. اما با ورود آنها به زندگی مشترک و اتفاقاتی که در این بین می افتد تغییر نظر و عقیده می دهند.

 

** مورد نیاز نبودن یعنی مرگ تدریجی برای مرد. **

 

واقعیت اینجاست که در روان شناسی مردان بیان می شود که این جنس نیاز به تأیید و احترام و اقتدار لازم دارد. آنها گاه تمایل دارند تا مسائل را خود حل کنند و از کسی کمک نگیرند. توان و قدرت آنها مورد قبول واقع شود. جنس مرد زمانی انگیزه برای انجام کاری پیدا می کند که وجودش مورد نیاز باشد و خود را توانمند ببیند. مردان گاه نگران قابلیت های خود برای اجابت درخواست هستند و در هر حال می خواهند که قابل اعتماد باشند.

 

**بزرگترین وحشت مرد این است که به اندازه کافی لایق و شایسته نباشد.**

 

جنس مرد زمانی انگیزه برای انجام کاری پیدا می کند که وجودش مورد نیاز باشد و خود را توانمند ببیند.

 

خانم های شاغل به دلیل آنکه زمینه را برای فعالیت ها و بروز توانمندی ها داشته اند، اعتماد به نفس کافی و وافی را بدست می آورند و تمایل دارند که روابط همکارانه خود را در محیط کار به محیط منزل هم بکشانند. آنها توقع دارند همانطور که در محیط کار در زمینه های مختلف راه حل ارائه می دهند، نیازهای خود را برطرف می کنند و مستقل عمل کنند. به همین دلیل در انجام بسیاری از کارها استقلال لازم داشته و آن را گاه به رخ همسر نیز می کشانند. برخی حتی به طور عمد قصد دارند به همسرشان نشان دهند که نیازی به حمایت او ندارند و خود از پس کارها برمی آیند.

تفاوت های جنسیتی

 

در حالی که اگر به سطور بالا توجهی دوباره داشته باشند و نیاز مردان را در نظر بگیرند دیگر سعی در مستقل عمل کردن در حد افراطی و نادیده گرفتن اقتدار مرد و نقش حمایتی او نخواهند داشت. زنان در نظر داشته باشند که اگرچه در طول زندگی توانمندی های بسیاری را دریافتند و اگر چه قادرند بسیاری از نیازهای خود را برآورند اما جهت ارتقاء سلامت روان همسرشان گاه لازم است تا به او اعلام نیاز کنند. مرد از طریق حمایت از همسرش و اثبات این قدرت و توانایی می تواند عشق خود را بروز دهد و در این زمان است که هیچ مخالفتی نیز با اشتغال او نخواهد داشت.

 

زنان در نظر داشته باشند که اگرچه در طول زندگی توانمندی های بسیاری را دریافتند و اگر چه قادرند بسیاری از نیازهای خود را برآورند اما جهت ارتقاء سلامت روان همسرشان گاه لازم است تا به او اعلام نیاز کنند. مرد از طریق حمایت از همسرش و اثبات این قدرت و توانایی می تواند عشق خود را بروز دهد و در این زمان است که هیچ مخالفتی نیز با اشتغال او نخواهد داشت. لذا به همه خانم های تبیانی توصیه می کنیم اگرچه در عرصه های مختلف اجتماعی مردانه فعالیت می کنید اما در محیط خانه، زن و همسر شوهرتان باشید. و حالات و لطافت زنانه را در رفتار خود فراموش نکنید.

 

زنان در نظر داشته باشند که اگرچه در طول زندگی قادرند بسیاری از نیازهای خود را برآورند اما جهت ارتقاء سلامت روان همسرشان گاه لازم است تا به او اعلام نیاز کنند.

 

محیط خانه محل قدرت نمایی شما نیست. آنجا مکانی است که مرد باید حمایت کند، مورد تأیید قرار بگیرد و احساس کند که مورد نیاز است. اگر شما به او نشان دادید که توان بسیاری از مسئولیت ها را دارد و در ایفای نقش خود بسیار خوب عمل می کند، نظراتش مورد تأیید است و او در خود نقش رهبری خانواده را حس کند. در حقیقت قلب او را برای محبت به خود و پذیرفتن اعتدال در آزادی برای خود گشوده اید.

 


حمایت

 

در بسیاری از موارد خانم ابراز می کنند که وقتی می توانم خود کاری را انجام دهم چرا باید منتظر او بمانم. اما اگر نیاز مذکور را در مرد بشناسیم می دانیم که گاه لازم است تا به او بنمایانیم که زندگی لنگ کمک ها و حمایت های اوست.

منبع: خانواده و زندگی


ویدیو مرتبط :
مرگ آنی ، مرگ تدریجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار مرد جوان از خانه مرگ



 

 

فرار مرد جوان از خانه مرگ

 

 

۲ سارق حرفه ای كه به قصد سرقت ۱۵ میلیون تومان یك مرد شهرستانی را به تهران كشانده و پس از حمله به قصد كشتن وی، متواری بودند، دستگیر شدند.

 

روز ۱۸ مرداد مردی كه آثار سوختگی و ضرب و جرح شدید روی بدنش بویژه دست و صورتش مشهود بود، با حضور در شعبه ۱۸ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۰ تهران شكایتی ارائه و عنوان كرد: ساكن آبیك قزوین هستم. قصد خرید یك دستگاه تریلر را داشتم كه یكی از هم محله ای هایم مرا فریب داد و پس از كشاندن به خانه ای در تهران، همراه مرد فروشنده با حمله و ضرب و جرح شدید دست ها و صورت مرا سوزانده و ۱۵ میلیون تومان پولی كه به همراه داشتم را سرقت كردند، آنها به تصور این كه مرا به قتل رسانده اند، در حال از بین بردن آثار جرم خود بودند كه به هوش آمده و از محل متواری شدم.

 

 

● آغاز تحقیقات

 

در پی این شكایت دستور قضایی صادر و پرونده برای پیگیری و تحقیقات به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 

با آغاز تحقیقات فرد شاكی با معرفی خود به نام كاظم به كارآگاهان گفت: از مدتی پیش به دنبال خرید یك دستگاه تریلر بودم و دوستان و هم محله ای هایم از تصمیم من اطلاع داشتند تا این كه یكی از بچه های محل به نام مجید به من گفت، فروشنده یك دستگاه تریلر را می شناسد كه به خاطر نیاز شدید به پول، حاضر است وسیله نقلیه خود را ۱۵ میلیون تومان بفروشد. شاكی افزود: پس از ارائه این پیشنهاد از سوی مجید، قرار شد او با فروشنده تماس گرفته و محل قرار را تعیین كند و سرانجام به اتفاق مجید كه عنوان می كرد در منزل صاحب تریلر قرار ملاقات گذاشته است، عازم محل شدیم.

 

شاكی ادامه داد: وقتی به تهرانسر ـ محل سكونت فروشنده تریلر ـ رسیدیم، جوان ۳۰ ساله ای به نام فرشاد ما را به اتاق پذیرایی دعوت كرد و دقایقی بعد از من پرسید آیا ۱۵ میلیون تومان را همراه آورده ام یا خیر؟ كه با شنیدن پاسخ مثبت، به یكباره به اتفاق مجید به من حمله ور شدند و با باتوم و شوكر برقی بشدت مرا مجروح كردند.

 

كاظم (شاكی) در ارتباط با علت سوختگی دست ها و صورتش به كارآگاهان گفت: مجید و فرشاد پس از كتك زدن مرا به آشپزخانه بردند و صورتم را روی آتش گاز گرفتند. با تمام توان مقاومت می كردم كه جسم سختی به سرم خورد و بی هوش شدم.

 

● فرار از محل

شاكی تصریح كرد: نمی دانم چه مدت بی هوش بودم، زمانی كه چشم هایم را باز كردم، فرشاد و مجید را دیدم كه در حال شستشوی آثار خون از روی زمین و فرش هستند و تصور می كردند مرا به قتل رسانده اند.

 

وی افزود: در یك لحظه تصمیم گرفتم از خانه مرگ فرار كنم، بنابراین با تمام توان به سمت در ورودی دویدم و خود را به خیابان رساندم. فرشاد و مجید مرا تعقیب و مدام تهدید می كردند اگر پلیس را در جریان قرار دهم، اعضای خانواده ام را به قتل می رسانند.

 

● دستگیری متهمان

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام جم» گفت: پس از اظهارات تكان دهنده جوان شاكی كه از دروازه مرگ به زندگی بازگشته بود، یك تیم ویژه از ماموران اداره ۵ پلیس آگاهی تحقیق در این زمینه را آغاز كردند. نتایج بررسی های اولیه نشان می داد فرشاد و مجید پسردایی و پسرعمه هستند و پس از فرار مرد شاكی با ترك محل سكونت خود مخفی شده اند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: تحقیقات برای شناسایی محل رفت و آمد ۲ متهم تحت تعقیب ادامه داشت تا این كه ساعت ۶ بامداد ۷ شهریور كارآگاهان اطلاع یافتند این دو متهم در مخفیگاه خود در تهرانسر به سر می برند.

 

با حضور ماموران در محل ۲ سارق حرفه ای كه متوجه حضور پلیس شده بودند، از طریق بام خانه قصد فرار داشتند كه بلافاصله دستگیر شدند و در بازرسی از محل ۱۵ میلیون تومان پول شاكی، یك دستگاه شوكر و باتوم برقی كشف و ضبط شد.

 

سرهنگ محمدیان تصریح كرد: این دو متهم در تحقیقات با اشاره به اقدام تبهكارانه خود عنوان كردند، تصور می كردیم خریدار تریلر را به قتل رسانده ایم و در حال از بین بردن آثار جرم بودیم كه او به یك باره زنده شد و از محل فرار كرد.

 

با اعتراف هر دو متهم، دستور قضایی در این ارتباط صادر شد. تحقیق در خصوص سوابق متهمان و دیگر جرایم ارتكابی آنها ادامه دارد.... / جام جم آنلاین