سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مراقب باشید از همسرتان شادتر نباشید



 

 

 

مراقب باشید از همسرتان شادتر نباشید

 

یك متخصص روانکاوی گفت:درصورتی که یک زن نسبت به همسرش شادتر باشد ،احتمال بروز طلاق در آنها بسیار پایین است؛اما اگر مردی نسبت به همسرش شادتر باشد احتمال طلاق در خانواده بسیار بالاتر خواهد رفت.

 

آرمان مردمی،روانشناس و متخصص روانکاوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:هرچقدر اختلاف شادبودن و رضایت مرد و زن از زندگی مشترک بیشتر باشد،همان‌ اندازه احتمال بروز جدایی نیز افزایش پیدا می کند.

 

وی در ادامه افزود:نکته جالب این است که جدایی فقط زمانی رخ می‌دهد که مرد احساس بهتری از زندگی نسبت به همسرش داشته باشد و دراین حالت زن با احتمال بیشتری تلاش برای طلاق را آغاز می‌کند.

 

آرمان مردمی با بیان این مطلب داد:درصورتی که بخش اعظم بار كارهای خانه روی دوش زنان باشد یا اگر زنان دارای سابقه اجتماعی متفاوتی نسبت به همسرشان باشند یا درآمد متوسط آنها از همسرشان بالاتر باشد، شکاف شادی و رضایت بین آنها افزایش پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد:اما در صورتی که زن و مرد دارای پیش‌زمینه اجتماعی مشابهی باشند و اعتقادات و دین مشترکی داشته باشند و کارهای خانه را بین یکدیگر تقسیم کرده باشند،میزان این نارضایتی به کم‌ترین حد خود می‌رسد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:تحقیقات نشان داده است،زوج‌هایی که دارای تحصیلات،سن، کشور،مذهب،وضعیت اجتماعی و نژاد مشابهی هستند به احتمال زیاد زندگی با دوام‌تری دارند.

منبع:سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
مرگ در کنار و بغل شماست اگر مراقب نباشید.. احتیاط کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقب خشكی پوستتان باشید.



 

 

مراقبت از خشکی پوست

 

 

متخصص بیماری‌های پوست و مو، خشكی و كاهش رطوبت هوا در فصل سرد را اصطلاحا "ثانویه به استفاده از وسایل گرم كننده در منازل و ادارات" دانست و افزود: به موجب استفاده از وسایل گرمایشی، آب موجود در هوا تبخیر می‌شود كه نتیجه آن خشكی پوست است.

 


دكتر سید مسعود داوودی در گفت‌وگو زبری و خشكی پوست، پوسته ریزی و شوره و در موارد شدیدتر ترك خوردگی را از نشانه‌های خشكی پوست برشمرد و افزود: این ترك‌ها باعث نفوذ مواد حساسیت زا به داخل پوست و نهایتا ایجاد اگزما می‌شوند.

 


وی با اشاره به شیوع خشكی پوست در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) گفت: در این فصول حتی پوست‌های چرب خشك می‌شوند؛ اما نوجوانان در سنین پیش از بلوغ به علت كم بودن ترشحات غدد چربی ساز پوست و سالمندان به علت كاهش ضخامت چربی زیر پوست، بیشتر مستعد از دست دادن آب از پوست هستند.

 


این متخصص بیماری‌های پوست و مو به این افراد توصیه كرد تا از تعداد دفعات استحمام در این ایام خودداری كنند.

 


همچنین در محل‌هایی چون زیر بغل و كشاله ران از شوینده‌ها و شامپو بدن استفاده نكنند.

 


دكتر داوودی با بیان اینكه شوینده‌ها ضمن رفع آلودگی، برطرف كننده چربی‌ها هم هستند، ‌افزود: بهترین زمان برای استفاده از كرم‌های مرطوب كننده ۲ تا ۳ دقیقه پس از استحمام است تا رطوبت موجود حفظ شود.

 


وی استفاده از دستگاه بخور را عاملی برای افزایش رطوبت هوای داخل منزل و پیشگیری از بروز خشكی پوست عنوان كرد و یادآور شد: چنانچه پوست براثر سرما و كاهش رطوبت هوا به عارضه خشكی پوست دچار شد باید از كرم‌های مرطوب كننده با جنبه طبی و درمانی با تركیبات اوره و اسید سالیسیك استفاده شود.