سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ماه عسل بعدازازدواج



 

ماه عسل بعدازازدواج

 

اين که عروس و داماد پس از جشن عروسي راهي يک سفر دو نفره شوند در ميان ما ايرانيان رسم ديرين نيست.مسافرت ماه عسل نيز از ديار غرب به مراسم ازدواج ايراني راه يافته و ماندگار شده است.

 

اما در حال حاضر اين رسم فراگير و مورد پذيرش اکثر مردم است. اگر چه امروز به شکل معمول عروس و داماد مانند آن چه در فيلم هاي غربي مشاهده مي شود بلافاصله پس از جشن عروسي عازم سفر ماه عسل نمي شوند اما به هر حال با فاصله زماني کمي با همين عنوان و مناسبت به مسافرت مي روند.

 

ماه عسل بعدازازدواج

 

هر چند اين رسم مانند لباس توري سپيد عروس به اصطلاح از فرنگ آمده وليکن در ميان بافت مراسم ازدواج ايراني جا افتاده است.حتما يکي از دلايل پذيرش و همه گير شدن اين شيوه نياز به پناه بردن زوج جديد به يک خلوت زيبا ودل انگيز در پي آن همه هياهوو شور و غوغاي مراسم آغاز زندگي مشترک است.به ويژه که در دنياي ماشيني امروز و زندگي هاي آپارتمان نشيني هاي کنوني اين خلوت دلخواه به سختي در خانه جديد عروس و داماد فراهم مي شود.


ویدیو مرتبط :
هلالی در ماه عسل شبکه 3.سال91.سلام به امام رضا در برنامه ماه عسل با نوای حاج عبدالرضاهلالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: مراسم تقدیر از عوامل «ماه عسل»


مراسم تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی ماه عسل ۹۴، در تالار ایوان شمس برگزار شد.