سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ماكارونی رابا گوشت مرغ یاماهی مصرف كنید



 

 

 

ماكارونی رابا گوشت مرغ یا تن ماهی مصرف كنید

 

ماكارونی را با گوشت مرغ یا تن ماهی مصرف كنید

یكی از روش‌های مناسب تغذیه‌ای جهت كاهش مصرف گوشت قرمز، استفاده از ماكارونی با گوشت مرغ یا تن ماهی است كه برای كودكان و سالمندان قابل هضم‌تر است.

یكی از آداب غیرصحیح ایرانی‌ها، مصرف ماكارونی با گوشت قرمز است،بهترین موادی كه می‌توان همراه با ماكارانی مصرف كرد، ‌تركیبات پروتئینی است؛ زیرا ماكارونی خود از گروه نان و غلات است و زمانی كه با پروتئین مصرف می‌شود،‌ كامل خواهد شد. این پروتئین می‌تواند شامل پنیر، گوشت چرخ كرده مرغ و یا تن ماهی باشد.

به طور كلی توصیه می‌شود در طول روز بر حسب نیاز سن و وزنتان بین 6 تا 11 واحد نان و غلات مصرف كنید. هر فرد بر حسب ذائقه می‌تواند 2 تا 3 واحد آن را به ماكارونی اختصاص دهد. در ضمن نصف لیوان ماكارونی پخته معادل یك واحد از این گروه محسوب می‌شود.

‌در نان می‌توان سبوس به مقدار زیاد دریافت كرد اما در ماكارونی‌های معمولی موجود، سبوس وجود ندارد به همین دلیل توصیه می‌شود در صورت امكان، ماكارونی با آرد سبوس دار تهیه و استفاده شود.

بعضی افراد ماكارونی را كم مصرف می‌كنند؛ چون گمان می‌كنند كه چاق كننده است در صورتی كه این ماده غذایی جزء گروه نان و غلات محسوب می‌شود كه از ماكارونی، پاستا، نان، برنج و رشته فرنگی تشكیل شده كه همگی منبع نشاسته هستند و هیچ فرقی میان این خوراكی‌ها وجود ندارد و هر كدام اگر به مقداری بیش از نیاز بدن مصرف شوند همگی چاق كننده هستند.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نوسان قیمت مرغ در آستانه سال نو گوشت مرغ برای خیلی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیماری خونی نتیجه مصرف خون‌مردگی گوشت مرغ



اخبار,اخبار اجتماعی,گوشت مرغ

کارشناس اداره دامپزشکی ساوه گفت: از مصرف قسمتی از گوشت مرغ که دارای خون‌مردگی است، پرهیز کنید.

از آنجاکه خون قسمتی از گوشت مرغ که دارای خون‌مردگی است، تخلیه نشده و ضریب هضم و جذب آن کاهش یافته است، لذا بسیاری از بیماری‌های خونی از آن طریق قابل انتقال است.

وی تصریح کرد: براساس اعلام دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گوشت مرغ سالم، تازه و بهداشتی باید فاقد هرگونه خون‌مردگی روی پوست و ظاهر اسکلت باشد، اگرچه وجود خون‌مردگی دلیل مشکل در لاشه نیست، اما گاهی اوقات بر اثر ضربه در هنگام کشتار خون‌مردگی روی پوست و گوشت مرغ ایجاد می‌شود که این مرغ استعداد بیشتری برای عفونت‌زایی دارد.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ تازه باید رنگ صورتی مطلوب و روشنی داشته باشد، اضافه کرد: در هنگام خرید یا استفاده از گوشت مرغ، حتما به رنگ ماهیچه ران‌ها و بقیه بدن مخصوصا سینه که سفید رنگ است، دقت کنید.

به گفته وی، مشاهده رنگ‌های غیر عادی در گوشت مرغ چه در هنگام خرید و یا در هنگام پاک کردن نشان‌دهنده کهنگی و معایب دیگری از جمله بیماری‌ها و آلودگی ثانوی میکروبی است.

وی در ادامه افزود: گوشت قرمز و مرغ باید بعد از ذبح سه الی 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری‌ و بعد مصرف شود.

میراسلامی بیان کرد: به منظور رعایت بهداشت و کاهش بیماری‌های احتمالی انتقالی در نتیجه مصرف گوشت مرغ، باید از مصرف گوشت تازه ذبح شده جلوگیری کرد.

به گفته وی، اجازه دهید گوشت مرغ یا گوشت قرمز 24 ساعت در دمای سردخانه قرار بگیرد، چون عضلات بعد از ذبح فرایندهای انقباضی انجام می‌دهند که در نهایت اسید لاکتیک در گوشت تولید می‌شود و بسیاری از بیماری‌های مشترک در محیط اسیدی از بین می‌روند.

این کارشناس دامپزشکی ساوه افزود: در دمای یخچال تا سه روز می‌توان گوشت مرغ را نگهداری کرد و در سردخانه منزل، حدود 15 روز بیشتر نمی‌توان آن را نگهداری کرد.

اخبار اجتماعی - ایسنا