سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

كودكان و ایدز



 

 

كودكان و ایدز

 

كودكانی كه مبتلا به عفونت HIV می باشند اغلب اوقات در طول دوران جنینی و یا در هنگام تولد دچار این بیماری شده و در حقیقت مادر٬ بیماری خود را به كودك انتقال میدهد.

بیشتر كودكانی كه مبتلا به عفونت HIV می باشند، در بدو تولد طبیعی به نظر می آیند محققان مركز كنترل بیماریها، 3 الگوی كلی را برای این بیماری در كودكان ارائه داده اند.


1) نسبت 1/4 كودكان مبتلا به عفونت HIV در 1.5 (یک و نیم) سالگی دچار علایم بیماری می شوند و رشد بیماری در این كودكان نسبتا سریع می باشند.

 

2) دومین گروه كودكانی هستند كه دارای دوره های تهاجمی از ایدز می باشند. این كودكان دارای علایم گذرا و خفیفی از بیماری بوده و تا سن 3 تا 5 سالگی زنده می مانند؛ ولی در كل نیمی از كودكانی كه مبتلا به عفونت HIV می باشند تا قبل از سن 3 سالگی فوت می کنند.

 

3) گروه سوم كودكانی هستند كه تا سنین آغاز نوجوانی زنده خواهند ماند. بنابر دلایل ناشناخته دوره های بیماری در این افراد خفیف تر می باشد و به همین دلیل بیماری این كودكان تا قبل از سنین 9 تا 11 سالگی تشخیص داده نمی شود.

 

پزشكان هیچ امیدی ندارند تا كودكان مبتلا به عفونت HIV بتوانند بر بیماری خود غلبه نمایند.
كودكان مبتلا به ایدز تا قبل از مرگشان، عمدتا از اختلالاتی مانند عفونت ریه (سینه پهلو)،‌ عفونت شدید سینوسها، ‌كندی رشد و مشكلات ذهنی رنج می برند. بعلاوه این افراد از عوارض مصرف داروهای ضد ویروس نیز در امان نخواهند بود.

علایم عفونت HIV در كودكان با علایم این عفونت در افراد بزرگسال متفاوت می باشد. عفونت HIV در نوزادان موجب عفونت باكتریال و بیماریهای ریوی می گردد كه این مشكلات در افراد بزرگسال دیده نمی شود.
عفونت HIV درنوزادان، سیستم عصبی مركزی (مغز و نخاع) را درگیر می نماید. به طور كلی این كودكان از رشد عادی برخوردار نیستند. رشد كودكان مبتلا ممكن است متوقف شده و دچار نارسایی رشد گردند. این كودكان در راه رفتن دچار مشكل می باشند و از مشكلاتی مانند حالت جنون كه در افراد بزرگسال دیده می شود، رنج می برند.
این كودكان دچار گیجی، كاهش حافظه و عدم تمركز هستند. بعضی از بیماریهای فرصت طلب مانند ساركوم كاپوسی در كودكان دیده نمی شود.

هرچند كه ایدز نهمین علت مرگ و میر كودكان محسوب می شود ولی اگر این روند ادامه پیدا كند، بیشترین علت مرگ و میر در كودكان بیماری ایدز خواهد بود.

تعداد پسران و دختران مبتلا به ایدز تقریبا به یك اندازه می باشد. 54% كودكان مبتلا به ایدز پسر و 46% بقیه دختر می باشند. ولی تعداد مبتلایان به ایدز در میان نژادها با رنگ پوستهای متفاوت مساوی نیست. تعداد كودكان مبتلا به ایدز در میان افراد سفید پوست در آمریكا كمتر از كودكان سیاه پوست آمریكایی و آمریكای لاتین می باشد. در پایان دسامبر 1992 ‌از 4249 نفر كودك زیر 13 سال امریکایی مبتلا به ایدز، 54%سیاه پوست، %34 سرخ پوست و تنها 20% این افراد سفید پوست بوده اند.

 

 

 

 



ویدیو مرتبط :
همه كودكان نیاز به حمایت دارند اما كودكان سرطانی...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: حمایت هنرمندان از كودكان ایدز


تصاویر بازیگران در حمایت از انجمن كودكان ایدز را مشاهده می کنید. campec.ir: تصاویر بازیگران در حمایت از انجمن كودكان ایدز را مشاهده می کنید.

بهاره کیان افشار
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

نوید محمدزاده
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

باران کوثری

عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

امیر جدیدی
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

مینا ساداتی
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

بابک حمیدیان
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

آناهیتا همتی
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

سروش صحت
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز

آزاده صمدی
عکس: حمایت هنرمندان از انجمن كودكان ایدز