سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

قدرت جنسی در مردان



 

آمیزش جنسی

آمیزش جنسی- قدرت جنسی در مردان

وقتی تعریف از قدرت جنسی میشود متوجه خواهید شد كه چه اهمیتی دارد زیرا باور خواهید نمود که تقریباً نصف مردم به عدم قدرت جنسی دچارند.

مگر نیست اگر زن و شوهر دارای ایده و عقیده مخالف باشند اما توافق جنسی داشته باشند دولت جنسی اشان پایدار است و بدون آنكه در معرض خطر جدائی قرار گیرند زندگی را ادمه میدهند اما در محیطی كه عشق و توافق جنسی نباشد كوچكترین اختلاف فكری كار را بمجادله می كشاند.

 

زن نیمخواهد با نشان دادن تمایلات جنسی، آمیزش جنسی را از جمله آرزوهای خود نشان دهد بلكه این كار را بصورت قبضه كردن و در اختیار درآوردن شوهر بطور محافظه كارانه انجام میدهد و دلیل آن مسرت خاطر زن است اگر پس از انجام آمیزش جنسی از شوهر بشنود كه لذت برده است.

 

ولی اگر بعد از آمیزش جنسی زن بشوهر بگوید لذت بردم شاید پاسخ فقط به كلمه ای اكتفا شود و برای مردی كه لذت نبرده عكس العمل خاصی از آنكه لذت برده روی ندهد.

بهتر است قبل از این كه در مورد قدرت جنسی مردان مطلبی نوشته شود ما از دستگاه تناسلی مردان ابتدا مختصری بنویسیم:

دستگاه تناسلی و تولید مثل مرد از 1-بیضه ها یا غدد جنسی مرد نام برده میشود 2- اپیدیدیم 3- مجاری منی بر 4- مجاری انزالی 5- آلت تناسلی 6- غدد ضمیمه كه شامل كیسه های منی – پروستات ، غده های برلبرادرنزال تا غدد كوپر تشكیل شده است و هركدام توضیح مخصوص به خود دارد.

 

موضوع بحث ما درباره قدرت جنسی مردان می باشد و اشكال در هر یك از زن یا مرد می تواند نوعی ناتوانی جنسی را در برداشته باشد و یا ضعف قدرت جنسی باشد.

 

در توضیح یادآور میشویم که آمیزش جنسی چهارمرحله دارد 1- مرحله پیدایش و انگیزش یا خواستن 2- پلاتو ( برانگیختگی ) كه همان شق شدن آ‌لت 3- مرحله ارگاسم 4- توانایی آمیزش

 

1- مرحله اول آمیزش جنسی ،مرحله انگیزش یا تحریك روانی، تخیل و تجسم است: وجود موضوع مطبوع و دلخواه یا تركیبی از هر دو مورد به وجود می آید كه علایم آن در مرد با شق شدن آلت همراه می باشد این مرحله از چند دقیقه تا چند ساعت به طول می انجامد.

 

2- مرحله دوم آمیزش جنسی،پلاتو ( برانگیختگی ) است:با ادامه یافته تحریك در محوطه ارگاسمی انقباض مشخص اتفاق می افتد و این مرحله بین 30 ثانیه تا چند دقیقه در نوسان است.

 

3-مرحله سوم آمیزش جنسی ارگاسم است:مرحله ارگاسم عبارت است از اوج لذت جنسی و رها شدن تنش های جنسی. ارگاسم درمرد با احساس ذهنی غیر اجتناب بودن انزال شروع شده وبا دفع منی پایان می یابد.

 

4- مرحله چهرم آمیزش جنسی فرونشینی: بازگشت به حالت سكون اولیه احساس آرامش خوشی و رفع تنش های عضلانی از مشخصات این مرحله است با ظهور ارگاسم این مرحله سریع روی می دهد.

 

تلقین با توجه در حین آمیزش جنسی زیان آور است مثلا گفته شود این كار چه بیهوده و حیوانی است یا در حین آمیزش جنسی به مرگ و طلبكار و حوادث تأسف آور یادگردد یا یك مسئله لاینحل درآن لحظه به حل نزدیك گردد یا ترس از حامله شدن ،ترس نداشتن قدرت جنسی، ترس بیماری، ترس دستگیر شدن و مهمتر از همه ترس مرد مبتلا به ضعف جنسی است كه میترسد آمیزش كند و همسرش نیز مبتلا شود نوعی از ضعف جنسی است كه درباره اش درست قضاوت نمیشود آن اشتغالات روزانه و كار زیاد است كه اغلب یكی از دو جنس آنرا بهانه مینماید و ممكن است هرجنس آنرا بخود نسبت دهد یا به دیگری.

 

مثلا زن بگوید از بس برای مردم كار میكنی بما نمیرسی یا بگوید از پس كار خانه زیاد بود حوصله ندارم و مرد نیز همینطور و حال آنكه قضاوت درست نبوده اغلب كسانیكه ضعف جنسی دارند برای جبران آن بیشتر كار مینمایند.

 

نوع دیگر شماتت است كه مرد دائم به زن بگوید میل جنسی نداری یا زن مرتب مرد را سرزنش كند كه قوی نیست.

احساس گناه نیز نزد برخی كه زمینه دینی دارند با احساس ترحم نزد بعضی كه زمینه عاطفی دارند ممكن است سبب ضعف جنسی گردد، زن نباید درحین آمیزش جنسی مرد را از كارهائی كه کرده یا روابطی كه داشته سوال پیچ كند و آزرده اش كند بلكه باید همه سخن از تحریك و تشویق بزند.

 

ناتوانی در رسیدن به ارگاسم حالتی است كه با داشتن تمایل جنسی و با وجود عمل جنسی در رسیدن به اوج لذت جنسی مشكل وجود دارد.

به صورت طبیعی ارگاسم شامل ویژگی های محسوس واكنش فیزیكی و روحی حاصله از اوج تحریكات جنسی است و زن و شوهر باید برای شناسایی نقاط حساس باهم همكاری و هماهنگی كنند در غیر این صورت برای رسیدن به ارگاسم با مشكل مواجه میشوند و همچنین درك صحیح و درست كمك بزرگی برای لذت جنسی می باشد.

 

عوامل روانی بر روی واكنش جنسی زن تاثیرات عمیقی دارد مانند: آموزش های منفی جنسی یا شوك شدید جنسی یا سرخوردگی، دیدگاه كودكانه جنسی، تمایلات انحرافی جنسی، گرایشات منفی و غیره در ناتوانی ارگاسمی تاثیردارند.

 

پس روابطه جنسی ایده ال بستگی به این دارد كه طرفین با هم رابطه حسنه و نزدیك داشته باشند و اگر این ارگاسم به اوج خود نرسد واكنش طبیعی صورت نگیرد نهایتا ً اختلال در سیستم كلی فیزیولوژیكی و بازتاب های روحی و روانی ایجاد می كند و در درازمدت ضایعات منفی به بار می آورد ارگاسم جزء ضروری سیستم تولید مثل زن نیست و اما درمورد مرد تقریبا برعكس است واین امر در مرد كاملاً ضروری است.

 

از جمله ناتوانی جنسی در مرد بدین گونه تعریف شده : ناتوان به كسی می گویند كه شق شدن الت كافی برای مقاربت نداشته و یا این كه نعوظ كافی دارد اما به محض شروع مقاربت شقی آلت از بین می رود به عبارتی دیگر نداشتن نعوظ كافی وكامل تا پایان مقاربت ناتوانی جنسی نام ندارد.

و اضطراب یكی ازعوامل عمده سرد مزاجی است. و اگر به طور طبیعی درفرایند تدریجی از بین نرود سرد مزاجی و ناتوانی جنسی پدید می آ‌ید.

 

زود انزال شدن در آمیزش جنسی ممكن است بعلل زیر باشد:

میل خواستن اندك باشد یا زن برای آمیزش جنسی جالب نباشد، ترس از بیماری و گرفتاری یا بدگوئی زن در آن حالت از مرد ،تعطیلی آمیزش جنسی در مدت طولانی، خستگی، دلتنگی، ترس از عدم موفقیت در آمیزش جنسی،خشن بودن خشک بودن مهبل،‌ حركات شدید بلافاصله پس از دخول از طرف مرد یا زن، ‌دلخوری مرد از زن یا زن از مرد بواسطه دعوای قبلی ، مطلب مهم آنكه اگر مرد به اوج لذت جنسی برسد و زن نرسد قریب باتفاق چنین مرد و زنی به دردهائی مبتلا میشوند كه زن همیشه درد كمر و در مرد هرجای بدن می تواند ایجاد درد کند.

 

 

آمیزش جنسی

 

و برعكس یعنی اگر زن در آمیزش جنسی به اوج لذت جنسی برسد و مرد نرسد فقط روحیه مرد رنج آور است ولی پرستاتش پرخون می نماید و بطوركلی علت كمردرد زن نیزپرخونی رگهای لگن اوست كه اگر به ارگاسم نرسد پیش میاید.

در اشكال خفیف انزال زودرس مرد می تواند با كنترل و تمرین مداوم خود را از شر این عارضه نجات دهد.

برای رهائی از سریع رسیدن به ارگاسم پس از دخول مرد باید ساكت و آرام بوده و فعالیتی انجام ندهد به محض این كه حس كرد كه انزال نزدیك است حركتی داده و قبل از انزال مجددا بی حركت بماند موقعی كه انزال نزدیك است تنفس عمیق و سست نمودن عضلات تناسلی مفید می باشد.

 

با این فواصل استراحت می تواند كم كم عادت كند با این كه در نعوظ خود را مدت بیشتری نگاه دارد در آمیزش جنسی برقدرت كنترل جنسی بیافزاید و در اوائل كار ،زن باید با شوهر همكاری كند و بطرق مختلفه درتشویق و كمك او كوشش و جدیت به خرج دهد.

 

سوالی دیگری كه مطرح میشود این است كه آیا قدرت و میل جنسی مردها متفاوت می باشد؟

بله . مردها هم از لحاظ قدرت و میل جنسی كاملا با هم متفاوت می باشند احتیاج جنسی خیلی از مردها زیاد است و در عده ای كم است طبق امار و گزارشات مردان كوچك تر از 30 سال تعداد متوسط انزالشان چه در مقاربت و چه در اثر سایر فعالیت های جنسی 3/3 مرتبه در هفته می باشد عده ای در هفته كمتر از یك انزال دارند و بعضی ها هم هفت مرتبه یا بیشتر.

 

حال اگر مردی زود به اوج شهوت برسد. آیا می توان آن را به دلیل ضعف جنسی بدانیم. همان طوركه مدت عمل جنسی در مردها متقاوت می باشد معمولا باید نعوظ مدتی باقی بماند و نباید زودتر از یكی دو دقیقه پس از دخول را پس از 10 -20 حركت انزال واقع شود خیلی از مردها نمی توانند اینقدر خود را نگهدارند و بزودی به اورگاسم می رسند و در اینها بلافاصله پس از دخول انزال واقع می شود و در موارد شدید به محض تماس آلت با دستگاه تناسلی خارجی و قبل از دخول انزال واقع می شود و در اینجاست كه دخول و هم خوابگی غیر ممكن می باشد و انزال پیش رس یكی از علل شایع در ناهماهنگی جنسی و ناسازگاریهای زناشوئی بشمار می رود.

 

اگر مردی از لحاظ جنسی سرد باشد نمی توان گفت كه در آمیزش جنسی ناتوان می باشد چون هنگام مقاربت ممكن است كاملا قادر باشد و عمل جنسی را انجام دهد فقط اشتهای او برای آمیزش جنسی كم بوده میتواند با ماهها بدون لذت جنسی بسر ببرد ولی مرد ناتوان ممكن است میل جنسی شدید و مدامی داشته باشد ولی قدرت شقی آلت نداشته باشد و یا اگر دارد نمیتواند آنقدر خود را نگه دارد تا دخول انجام گیرد.

 

در اینجا این سوال مطرح مشود كه ضعف جنسی قابل درمان است بله ولی باید تحت نظر اطبای حاذق و ورزیده انجام گیرد زیرا درمان برحسب علت عارضه فرق میكند.

 

توجه به اختلالات سرشتی، تجویز هورمون ها و ویتامین های مختلف درمان موضعی اختلالات دستگاه تناسلی ، درمان به وسیله جریان الكتریكی گاهی موثر واقع میشود وگاهی اوقات باید درمان روانی متوسل شد.

 

و همین طور تحریكاتی خوشایند و موثر نیز از ضروریات یك واقعه جنسی طبیعی است تحریكاتی مانند بصری – لمسی ، شنوایی رویایی یا گاها تركیبی ازهمه این ها می باشد.

بیماریهایی كه ممكن است قدرت جنسی را ضعیف سازد بیماری قند و اواخر بیماری مزمن كلیه هاست درباره سل ریوی عقاید مختلف است برخی آنرا سبب تحریك نیز میدانند.

چاقی نیز نزد برخی ضعیف كننده است، بیماریهای عفونی و مسمومیت های حاد یا مزمن از انجمله اند.

بیرون آوردن بیضه ها نیز اغلب همینطورند آلت مرد اگر دو تا باشد یا زیاد كوچك باشد یا از وسط دو نیم باشد یا بزرگ باشد و سخت نشود ختنه شده باشند كه هنگام سخت شدن آلت كج شود فتق شدید هم ممكن است سبب شود مرد خجالت بكشد و كم كم قدرت جنسی را از دست بدهد اما آلت بزرگ تر از معمول از وضع خاصی دارد كه مرد و زن با تناسب مخصوص بهم خواهند رسید.

 

اما به طور خلاصه و كامل عواملی كه در ناتوانی جنسی مرد دخالت دارند بدین شرح خلاصه می توان كرد :

1- روابط با همسر2- محیط خانوادگی3- اعتقادات متعصبانه4- تماسهای همجنسی بازانه5- احساس حقارت6- شكست در اولین مقاربت7- ضعف بدنی8- ساختار ژنتیكی9- تغذیه10- بیماری روانی11- اعتماد به نفس پایین12- اضطراب و شخصیت خجالتی13-دیابت14- داروها . الكل15- فشارهای شغلی16- افسردگی17- عوامل اقتصادی .

 

از عوامل ناباوری در مرد می توان به علل زیر اشاره كرد:

1- بی كفایتی بیضه ها پیش از بلوغ

2- استعمال مواد مخدر و الكل

3- گرمای موجود دراطراف بیضه به علت چاقی

4-پرهیز طولانی از عمل جنسی

5- بعضی بیماری های دوران كودكی مانند اوریون – آبله مرغان بالابودن بیضه ها

6- بعضی بیماریها ی دستگاه تناسلی مانند سل پروستات – اسنداد مجرا

7- بعضی حوادث چون در معرض اشعه ایكس قرا گرفتن رادیواكتیو

8- سرطان .

 

اما درمورد بعضی از این موارد بالا بهتر است كه توضیح داده به عنوان مثال هرگونه بیماری ویروسی تا سه ماه اسپرم را تحت تاثیر قرار داده و موجب كاهش آن ها می شود یا بیماری موجب ناباوری اسپرم می شود.

نقش استروییدها در ناباوری مانع از فعالیت غده هیپوفیزشده و باعث برهم خوردن تعادل هورمون ها در بدن می شود و ناباوری در ورزشكاران امری بسیار شایع می باشد كه استفاده طولانی مدت از استرویید ها می تواند باعث وارد آمدن آسیب های جبران ناپذیری به بیضه ها شود.

 

خنگ نگه داشتن بیضه ها : اگر دمای درونی بدن و با دمای بیضه ها افزایش یابد ممكن است تولید اسپرم دچار اختلال گردد. و فعالیت بدنی بیش از حد، دمای زیاد، حمام داغ، لباسهای زیر تنگ و چسبان كه موجب افزایش دمای این عضو شده و به مردانی كه قصد بچه دار شدن دارند هشدار می دهد.

 

بنابراین باید از پرخوری و شیرینی های مصنوعی وچربیها كه به وجود آوردنده تصلب اند خود داری كرد و ویتامین a و b و e بیشتر توجه كرد و عناصر سازمان دهنده مانند كلسیم و فسفر استفاده كرد و از كارخسته كننده و سرماخوردی و گریپ و الكل و شب نشینی خود داری كرد.

 

از اختلالات دیگر اعضاء تناسلی :

1- تنگی مجرای گلوی زهدان

2- كوچك بودن زهدان برگشتی غیر طبیعی زهدان به عقب یا به جلو چسبندگی تخمدانها آماس تصلمی وكیسه های تخمدان –عدم كفایت تخمدانها – هیستری سوراخ نبودن پرده بكارت اماس لوله های تخمدان .

 

ودرمردان هم عواملی كه موجب ناباوری می گردد:

1- بی تجربگی و یا تحریك ناكافی اسپرماتوزوئید تعداد كم اسپرم، ‌فرم ناقص اسپرم . مواردی كه انسداد مجرا بین مجرای خروج بول وبیضه ها باشد كه با درمان طبی و جراحی ممكن است مشكلات را برطرف كرد.

 

ازجمله روش های درمانی و اختلالات جنسی :

روشهای درمانی برحسب ضرورت نسبت به بیماری انتخاب می شود وتا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه پیدا می كند. از مهم ترین روشهای درمانی اختلالات جنسی می توان از روشی كه بر فیزیولوژی زوجین تاكید دارد نام برد و روش های دیگر چون رفتار درمانی هیپتوتیزم درمانی، ‌گروه درمانی ، روش های درمانی فیزیولوژی زوجین تاكید كرد.

 

یک نسخه درمانی تقویت کننده و کاملا بی ضرر:

500گرم خارخسک

یک مثقال زعفران

یک مثقال کندر خوراکی

100گرم صعد کوفی

500گرم خشخاش

500گرم مغز پسته وگردو

2گیلوشکر

پس از اسیاب کردن هر روز سه وعده مانند قهوه دم کرده و میل کنند در ضمن اگر به جای شکر از عسل استفاده کنند برای تقویت حافظه و تکرار آمیزش جنسی مفید است.

در این مقاله از نظرات پزشکی شهید دکتر سیذ رضا پاکنژاد بهره برده شده است.

منبع:mohsenzade.com


ویدیو مرتبط :
‫اختلالات جنسی در مردان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردان از کدام رفتارهای جنسی همسر خود بیزارند؟



 

 

مردان از کدام رفتارهای جنسی همسر خود بیزارند

 

خانمهای عزیز از نحسی این 16 عمل بپرهیزید، زیرا عواقبش در نهایت گریبان گیر خودتان خواهد شد

 

1- زنهایی كه به گونه ای رفتار میكنند كه گویی از رابطه زناشویی خوششان نمی آید.

 

2- زنهایی كه هیچ وقت شروع كننده نیستند.

 

3- زنهایی كه نسبت به بدن مردها شناخت كافی ندارند.

 

4- زنهایی كه بار رسیدن به اوج نقطه جنسی را به مرد شان واگذار میكنند.

 

5- زنهایی كه در رخت خواب رفتار تند و پرخاشگرانه میكنند.

 

6- زنهایی كه مثل جسد در رختخواب بی حركت و بی عكس العمل میباشند.

 

7- زن هایی كه در رختخواب زیاد حرف میزنند.

 

8- زنهایی كه مراقب بهداشت و زیبایی خود نیستند .

 

9- زنهایی كه خودشان از ظاهر و قیافه خود خوششان نمی آید و مرتبا خودشان را پایین می آورند و تحقیر میكنند .

 

10- زنهایی كه بیش از اندازه به ظاهر و قیافه خودشان حساس اند.

 

11- زنهایی كه بیش از حد جدی هستند.

 

12- زنهایی كه بیش از حد به مردشان وابسته هستند.

 

13- زنهای احمق و سطحی

 

14- زنهایی كه فقط به وضع مالی و اقتصادی مرد اهمیت میدهند.

 

15- زن هایی كه مدام از نامزد یا همسر قبلی شان صحبت میكنند.

 

16- زن هایی كه لباس زیر كهنه زشت میپوشند.

منبع:سلامت نیوز