سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

فواید پیاده‌روی به سوی مدرسه



هرچند برای تشویق كودكان به ورزش كردن و جلب توجه والدین به كم‌تحركی آنها روزی با نام روز جهانی پیاده‌روی تا مدرسه ابداع شده است، اما تنها معدودی از والدین راضی می‌شوند فرزند دلبندشان را حتی در چنین روزی پیاده به مدرسه بفرستند. دلیلش هم این است كه آنها معتقدند رساندن بچه‌ها تا مدرسه یا سوار كردن آنها در تاكسی یا اتوبوس ایمنی بیشتری دارد تا اینكه بچه‌ها را تنها و پیاده به مدرسه بفرستیم و دایم خیالمان ناراحت تصادف یا بچه‌دزدها باشد.

 

پیاده روی

 

البته بسیاری از بچه‌ها در مسیر مدرسه نباید از خیابان‌های اصلی عبور كنند ولی هنوز پدر و مادرها ترجیح می‌دهند آنها را به سرعت با ماشین برسانند و نتیجه این می‌‌شود كه خیلی از كودكان مدرسه‌ای از تنها فرصت ورزش كردن در طول روز هم محروم می‌شوند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد كه ۶۰ درصد بچه‌ها با اتوبوس‌های شهری به مدرسه می‌روند و بقیه هم یا از سرویس مدرسه استفاده می‌كنند یا پدر و مادر آنها را به مدرسه می‌رساند. تنها ده درصد كودكان قدم‌زنان یا دوان‌دوان سوی مدرسه می‌روند.

 

پیاده روی

 

علا‌وه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد كه تنها ۲۰ درصد از كودكان مدرسه‌‌ای روزانه نیم ساعت ورزش را سوای كلاس ورزش مدرسه در برنامه خود دارند. این امر خطر چاقی كودكان و بیماری قلبی و دیابت را در آینده آنها افزایش می‌دهد.

 

پیاده روی

 

هرچند منظورمان این نیست كه كودكتان را در كنار بزرگراه تنها رها كنید، اما پیشنهاد می‌كنیم برای تشویق آنها به تحرك و فعالیت بدنی، با درنظر گرفتن اصول ایمنی و با آموزش قوانین راهنمایی برای عابران پیاده آنها را پیاده به مدرسه بفرستید. به این دونكته هم توجه كنید: اول اینكه برای این كار بهتر است كودك با دوستانش باشد و دوم اینكه كیف سنگینی را حمل نكند و اگر از كوله‌پشتی استفاده می‌كند آن را درست حمل كند: كوله‌پشتی نباید بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد وزن خود كودك باشد، باید از هر دو بند آویزان شود و نباید از فاصله ده سانتی‌متری بالای خط كمر. پایین‌تر بیاید.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
‫فواید پیاده روی روزانه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فواید فوق العاده پیاده روی سریع



 

 

فواید فوق العاده پیاده روی سریع

 

متخصصان علوم اعصاب در آمریكا تاكید كردند كه پیاده‌روی سریع می‌تواند جریان خون را در مغز تقویت كند.

 

پیاده‌روی سریع، سلامت مغز را تامین می‌كند

 

این متخصصان در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند زنان حدود 60 ساله و مسن‌تر كه سه تا چهار نوبت در هفته پیاده روی سریع انجام می‌دهند، جریان خون در مغزشان، ظرف فقط سه هفته تا 15 درصد تقویت می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر رونگ شانگ متخصصان بیمارستان سلامت تگزاس در انستیتو ورزش و طب محیطی در این باره خاطرنشان كرده است: این متخصصان از تكنیك آلتراسونوگرافی Doppler برای اندازه‌گیری جریان خون در سرخرگ‌های داخلی كاروتید در این زنان شركت كننده استفاده كردند. این سرخرگ‌ها قند مغز و خون غنی از اكسیژن را برای مغز تامین می‌كند.

 

دكتر شانگ تصریح كرد: وقتی جریان خون در مغز بهبود پیدا كند اكسیژن، گلوكز و سایر ریزمغذی‌ها به مقدار بیشتر و بهتر به این عضو حیاتی می‌رسد و درنتیجه سلامت و عملكرد آن بهبود پیدا می‌كند.

این یافته در نشست بیولوژی آزمایشی در واشنگتن ارائه شده است.

منبع : Isna.ir