سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

فواید طب سوزنی برای مشکلات بارداری!



طب سوزنی,فواید طب سوزنی

از طب سوزنی در درمان افسردگی، تهوع و کاهش دردهای کمر و لگن در بارداری و یا تسهیل درد زایمان استفاده می شود.

طب سوزنی

طب سوزنی، افسردگی دوران بارداری را درمان می‌کند

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که طب سوزنی می‌تواند افسردگی دوران بارداری را معالجه کند.

با توجه به این یافته، زنان بارداری که احتمالا دچار افسردگی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به متخصص و بهره‌گیری از طب سوزنی، این اختلال را در خود کاهش داده و یا حتی آن را معالجه کنند.

افسردگی دوران بارداری موضوع نگران کننده‌ای است، چون تاثیرات منفی هم روی مادر، هم روی نوزاد و همچنین روی تمام اعضای خانواده دارد.

متخصصان روی 150 زن باردار مبتلا به افسردگی تحقیق کردند. این محققان حدود یک سوم از این زنان را با طب سوزنی، یک سوم را با ماساژ تحت درمان قرار دادند و برای بقیه هم تظاهر به استفاده از طب سوزنی کردند.

هر گروه 12 نوبت، به مدت هشت هفته تحت درمان بودند.

در پایان این آزمایشات، محققان دریافتند زنانی که واقعا تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند، به میزان قابل توجهی از علائم افسردگی آن ها کاسته شد.

از آنجا که بسیاری از زنان باردار ترجیح می‌دهند در دوران بارداری به دلیل اثر سوء داروهای ضد افسردگی بر روی جنین از این داروها استفاده نکنند، لذا طب سوزنی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درمان دارویی باشد.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از طب سوزنی هیچ تأثیری در کاهش درد زایمان ندارد، اما در افزایش آرامش مادر قبل از زایمان موثر است

طب سوزنی در کاهش حالت تهوع دوران بارداری مؤثر است

با استفاده از طب سوزنی می توانیم یکی از شایع ترین اختلالات دوران بارداری که حالت تهوع و استفراغ است را درمان کنیم.

تهوع و استفراغ یکی از اختلالات شایع دوران بارداری است، افزایش عملکرد طحال و معده، تأثیرات غذایی، بی تجربگی، مصرف غذاهای چرب و سرد در ایجاد تهوع دوران بارداری مؤثر هستند.

ضعف طحال و معده یا اختلال در عملکرد معده نیز در انتقال و تغییر شکل زمانی که غذا خورده می شود، از دیگر دلایل تهوع است.

برای درمان باید نقاطی از طحال و معده را انتخاب کرد و جهت فعال کردن سوزن بزنیم.

حرکت دادن سوزن باعث جریان حقیقی عملکرد معده شده و ضعف طحال را برطرف می کند.

کمردرد بارداری

فایده طب سوزنی در بهبود درد کمر و لگن زنان باردار

نتایج بررسی پژوهشگران نشان می دهد، نوعی شیوه طب سوزنی در بهبود درد کمر و لگن زنان باردار موثر است.

نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه ییل درباره 159 زن باردار نشان می دهد استفاده از طب سوزنی به مدت یک هفته، درد ناحیه کمر و لگن را در زنان باردار به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بر پایه این بررسی، طب سوزنی در بهبود توانایی حرکتی زنان باردار نیز موثر است.

با توجه به محدودیت استفاده از طب سوزنی در دوران بارداری، پژوهشگران برای اطمینان از بی خطر بودن این روش در بارداری، تحقیقات بیشتر را ضروری می دانند.

تاثیر طب سوزنی در کاهش درد زایمان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از طب سوزنی هیچ تأثیری بر کاهش درد زایمان ندارد، اما در افزایش آرامش مادر قبل از زایمان موثر است.

ترس از درد هنگام زایمان، موجب افزایش بی رویه سزارین شده به نحوی که 22 درصد سزارین‌ها به علت ترس از زایمان انجام می‌شود.

به دلیل عوارض متعدد داروهای کاهش درد بر روی مادر و جنین، مادران تمایل به استفاده از روش های غیر دارویی دارند که یکی از این روش‌های غیر دارویی، طب سوزنی است.

اگر زنان در مورد فرآیند زایمان، روش‌های بی دردی و کاهش اضطراب آموزش ببینند، آمار سزارین و به تبع آن عوارض این نوع زایمان کاهش می‌یابد.

محققان این طرح امیدوارند با استفاده از افزایش نقاط طب سوزنی به نتایج بهتری در کاهش درد زایمان دست یابند.

طب سوزنی برای این افراد استفاده نمی شود

طب سوزنی برای افراد ضعیف استفاده نمی شود، چراکه این افراد توان همکاری برای انجام طب سوزنی را ندارند.

طب سوزنی همچنین برای کودکان خردسال استفاده نمی شود، چرا که آنان از طب سوزنی می ترسند و نمی توانند با پزشک متخصص همکاری کنند.

طب سوزنی را برای افرادی که دچار سوختگی شده اند نیز نمی توان به کار برد، چرا که تحریک الکتریکی سوزن ها برای آنان دردناک خواهد بود.

طب سوزنی یک روش درمانی مکمل است که به موازات درمان هایی مانند ارتوپدی استفاده می شود و با استفاده از این طب، حرکت انرژی و زیستی در بدن تسهیل و گرما و سرمای بدن تنظیم می شود.


منابع:

ایسنا

ایرنا

شبکه خبر

مجله تابان

سلامت نیوز



ویدیو مرتبط :
طب سوزنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طب سوزنی،چگونه درد را تسكین می دهد؟



 

 

 

طب سوزنی،چگونه درد را تسكین می دهد؟

 

به کرات شنیده ایم که طب سوزنی باعث کاهش دردمی شود،آیااین ادعا صحت دارد؟چگونه ؟

دانشمندان در یك بررسی جدید دریافته‌اند كه طب سوزنی با تحریك كردن یك مسكن و ضد درد طبیعی در بدن، تاثیرات مفید خود را اعمال می‌كند.
این مسكن طبیعی در بدن بعد از انجام طب سوزنی، عروق را باز كرده و باعث می‌شود كه خون بیشتری در آنها جریان پیدا كند.
به گفته محققان؛ كشف ماده شیمیایی آدنوسین بعنوان یك عامل اصلی می‌تواند این طب سنتی چینی را در راستای كاهش و شفای دردها حتی موثرتر كند.
دانشمندان در آزمایش روی موش‌ها توانستند؛ تاثیر شفابخش سوزن‌های ظریف معجزه‌گر را كه در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند تا سه برابر افزایش دهند.
طب سوزنی حدود 4000 هزار سال است كه در نقاط خاصی از دنیا بعنوان یك روش درمانی پزشكی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما از آنجا كه هنوز به خوبی شناخته نشده است، بسیاری از مردم برای بهره‌مندی از آن دچار تردید شده و سراغ آن نمی‌روند.
در این تحقیق اطلاعاتی درباره یك مكانیسم فیزیكی ارائه كرده‌اند كه از طریق آن، طب سوزنی می‌تواند درد را در بدن كاهش دهد.
این محققان دریافتند كه آدنوسین یك مسكن طبیعی است كه در هنگام طب سوزنی در بدن آزاد می‌شود و اولین مسیر اثرگذاری طب سوزنی در كاهش درد است.

منبع : isna.ir