سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

غذای آماده به مصرف بحران چاقی را گسترش میدهند


تحقیقات نشان می‌دهد که شکلات‌ها باعث چاقی نمی‌شود و در اصل این غذاهای آماده هستند که بحران چاقی را در جهان گسترش داده است.

افرادی که به شکلات علاقه دارند، نباید خیلی نگران باشند، چرا که دانشمندان متوجه شدند این افراد، وزن کم‌تری دارند، لاغرترند و دور کمر آن‌ها نیز باریک‌تر است.

از سوی دیگر مصرف شکلات باعث می‌شود احتمال ابتلا به فشار خون بالا و سندروم متابولیک به ترتیب 14 و 15 درصد کم‌تر از دیگران باشد. این عوامل از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته هستند.

البته این مطالعات به این معنا نیست که شما با خوردن شکلات می‌توانید وزن خود را کم کند. اما به نظر می‌رسد مصرف شکلات باعث می‌شود میزان اشتهای شما به غذا کم‌تر شده و به این ترتیب کالری کم‌تری را وارد بدن خود کنید. از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد افرادی که شکلات مصرف می‌کنند به طور متوسط بیش‌تر از دیگران به ورزش کردن علاقه دارند.



کارول اونیل از مرکز کشاورزی دانشگاه لوئیزیانا در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد مصرف شکلات به میزان متوسط تاثیر زیادی در افزایش وزن و چاقی ندارد.

این بررسی‌ها در مجموع نشان می‌دهد مصرف مقادیر کمی از شکلات نه تنها فواید زیادی برای بدن دارد، بلکه می‌تواند به شما در داشتن وزن متناسب‌تر نیز کمک کند.

دانشمندان با انجام مطالعاتی در بین سال‌های 1999 تا 2004، میزان مصرف شکلات را روی بیش از 15 هزار نفر که بیش‌تر از 19 سال سن داشتند بررسی کردند.

میزان شاخص جرمی و دور شکم افرادی که شکلات مصرف می‌کردند به طور متوسط کم‌تر از دیگران است. برای مثال شاخص جرمی این افراد به طور متوسط 27.7 و در دیگران 28.2 است.

به طور کلی محققان معتقدند هر شخص حداکثر باید 10 درصد از کالری روزانه خود را از غذاهایی مانند شکلات، فست‌فودها و انواع مختلف نوشیدنی‌ها به دست بیاورد.

منبع : Salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
‫30 نوع غذای که می تواند باعث چاقی شما شود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاقی، کم تحرکی و کاهش مصرف لبنیات عامل افزایش شکستگی استخوان!



 

 

چاقی، کم تحرکی و کاهش مصرف لبنیات عامل افزایش شکستگی استخوان!

 

 

یک فوق تخصص روماتولوژی با اعلام این که ۲۷ تا ۵۱ درصد كودكان در دوران رشد حداقل یك بار دچار شكستگی استخوان می شوند، گفت: این شكستگی ها به دلیل چاقی، كاهش مصرف لبنیات و كم تحركی رو به افزایش است.

دكتر احمد سلیم زاده، در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشكی تهران، با استناد به مطالعات انجام شده اظهار داشت: ۲۷ تا ۵۱ درصد كودكان در دوره رشد خود حداقل یكبار دچار شكستگی می شوند كه شایعترین این شكستگی ها در ناحیه ساعد، انگشتان، مچ دست و ترقوه است که درصد این شكستگی ها در سنین كودكی و میانسالی رو به افزایش است.

دانشیار مركز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه با اشاره به اینكه بروز این عارضه در دختران ۱۱ تا ۱۲ سال و در پسران در ۱۳ تا ۱۴ سالگی شایع تر است، یادآور شد: در این دوران استخوان ها به خوبی مینرالیزه (معدنی) نشده، عمدتا چند ماه پس از حداكثر رشد معدنی شدن استخوان اتفاق می افتد.

این فوق تخصص روماتولوژی با ابراز تاسف از این كه كاهش مصرف لبنیات، روند رو به افزایش چاقی و كاهش فعالیت های بدنی در كودكان موجب افزایش شكستگی در كودكان شده است، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در افرادی كه یك بار دچار شكستگی شده اند، ۳ برابر بیشتر از افراد سالم شكستگی جدید اتفاق می افتد.

دکتر سلیم زاده در پایان یادآور شد: در صورتی كه بیماری هایی نظیر سلیاك، كاهش فعالیت غدد جنسی و اختلالات تغذیه ای وجود نداشته باشد می توان طبق نظر پزشك با مصرف كلسیم و ویتامین د در كودكانی كه دچار كمبود این مواد هستند تا حد زیادی از بروز مجدد شكستگی پیشگیری کرد.... /  خبرگزارى ایسنا