سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

غذاهایی كه شما را پیر می كند!



تغذیه سالم, رژیم غذایی

رعایت برنامه غذایی متعادل و متنوع علاوه بر اینكه موجب حفظ سلامتی و تناسب اندام می شود، از بروز پیری زودهنگام نیز پیشگیری می كند. در واقع بعضی از خوراكی ها تاثیراتی دارند كه می توانند ظاهر شما را بیشتر از سنتان پیر نشان دهند.

 

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 

اسیدهای چرب اشباع
برخلاف اسیدهای چرب ضروری برای بدن، اسیدهای چرب اشباع كه در پنیر، شیر و گوشت های چرب وجود دارند پیر شدن را تسریع می كنند. این چربی ها همچنین ابتلا به بیماری های مرتبط با سن مانند كلسترول را نیز تشدید خواهند كرد. خوراكی های چرب دارای رادیكال های آزاد هستند كه سلول های بدن را از بین می برند. در این صورت قدرت دفاعی بدن ضعیف می شود و زمینه ابتلا به بیماری های استحاله ای مرتبط با سن مانند سرطان، آب مروارید و... فراهم می شود.

 

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 

چربی های هیدروژنه
كیك ها و بیسكوییت ها حاوی چربی های هیدروژنه هستند كه تولید سبوم را تسهیل می كنند و احتمال پیر شدن پوست را افزایش می دهند. بروز جوش ها، چروك و لكه های چربی در صورت مصرف چنین خوراكی ها قابل انتظار است.

 

 

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 

فست فودها
فست فودها حاوی مقدار بالایی بسیار زیادی نمك و شكر است. مصرف زیاد نمك و شكر بروز چین و چروك را تسهیل می كند.

 

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 

قهوه
قهوه به تنهایی عامل بروز پیری نیست؛ بلكه مانند هر خوراكی دیگری نباید در مصرف آن افراط كرد. در واقع، نوشیدن زیاد قهوه فشار خون را بالا می برد و ضربان قلب را افزایش می دهد. اگر قلب بیشتر از حد طبیعی فعالیت كند، امید به زندگی كاهش می یابد.

 

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 

غذاها و تنقلات شور
آیا می دانستید خوراكی های شوری كه از خوردن آنها لذت می برید چقدر برای شما مضر است؟ این خوراكی ها مقدار بالایی نمك دارند كه سدیم می تواند مستقیما به كلاژن طبیعی پوست صدمه بزند و چروك های نازیبایی اطراف چشم ها ایجاد كند. بهتر است به جای چنین تنقلاتی میوه های خشك و دانه های بدون نمك میل كنید.

 

تغذیه سالم, رژیم غذایی

 

دسرهای شیرین
شكر ماده ای است كه مصرف آن باید در حد اعتدال باشد. در واقع، زمانی كه مقدار گلوكز افزایش می یاید بدن مقدار بیشتری انسولین تولید می كند. زمانی كه انسولین بیش از حد ترشح شود روند پیر شدن را تسریع می كند.
منبع:salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
غذاهایی که باید قبل از ورزش مصرف شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقبره پیر باکران آرامگاه مردی پرهیزکار





مقبره پیر باکران

مقبره پیر باکران به همراه سرسرا و حیاطش به قرن هشتم هجری شمسی برمی گردد و آنرا در زمان پادشاهی مغول خان الجاتو احداث کرده اند.

این ساختار پیچیده دو تاریخ را در بردارد که یکی 703 و دیگری712 هجری شمسی می باشد و دارای تزیینات گچی و کتیبه های کاشی کاری شده به خط ثلث وکوفی و مجموعه ای از کتیبه های گچی می باشد که به عضمت و جلال این بنای تاریخی افزوده است.

این آرامگاه متعلق به مرد پرهیزگار و دینداری در قرن هشتم بنام محمد ایبان باکران می باشد . این بنا شامل یک سرسرا , حیاط , ایوان و خود مقبره است. نام سازنده و تزیینگرداخلی این ساختمان با شکوه که در کتیبه ذکر شده است محمد نقاش می باشد و اثر وی در بین شاهکارهای هنرهای تزیینی ایران درجه بندی شده است.