سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عیوب چشم و ابروهای‌تان را خودتان بگیرید


هر چشم و ابرویی در نوع خود زیباست اما اکثرما به دنبال چشم‌های دوچندان زیبا هستیم که با کمی آرایش جلوه ویژه‌ای به ظاهرمان بدهد اما اگر بخواهید عیب‌های‌تان را بپوشانید و زیبایی‌تان را چند برابر کنید به آرایشی حرفه‌ای و در عین حال ساده نیاز دارید.


ویدیو مرتبط :
عیوب انکساری چشم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لطفا خودتان را جای مردم بگذارید و بعد تصمیم بگیرید!



اخبار اجتماعی - سخنی با مسئولان درباره یارانه نگرفتن نوزادان؛
لطفا خودتان را جای مردم بگذارید و بعد تصمیم بگیرید!

باید از مسئولان بابت پرسید چرا تدبیری نیاندیشیدند که اثر نقص ایشان این گونه در جامعه بروز نیافته و تبعات آن، بیزاری بیشتر مردم از فرزندآوری نباشد؟ آیا غیر از این است که وقتی می‌گوییم حقی تا اطلاع ثانوی پرداخت نخواهد شد، نتیجه مستقیم آن، اثبات بی ثباتی در روند پرداخت و به نوعی بی قانونی است؟

بیست و دوم به بیست و دوم هر ماه مبلغ یارانه نقدی به حساب مردم واریز می‌شود اما این نظم هم نتوانسته است خیال یارانه بگیران را راحت کند، چراکه هنوز مشکلات مدیریت نشده زیادی سد راه است.

به گزارش «تابناک»، ماه‌ها پس از آنکه اخبار تائید نشده درباره تعلق نگرفتن مبلغ یارانه نقدی به نوزادان تازه متولد بر سر زبانها می‌گشت و تکذیبی به خود نمی‌دید، بالاخره امروز محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تعلق نگرفتن یارانه به نوزادان را تایید کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی متولدان جدید یارانه نمی‌گیرند.

وی که در حاشیه گردهمایی روسای بیمارستان‌های کشور پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود، در تشریح چرایی محرومیت متولدان جدید از دریافت یارانه گفت:  آنچه که اتفاق افتاده این است که ما در اردیبهشت‌ اطلاعات خانوارها را جمع‌آوری کردیم تا به آنها یارانه بپردازیم اما بعد از آن تاریخ عده‌ای متولد شده و عده‌ای فوت کرده‌اند که به دلیل درج نشدن اطلاعات آنها در پایگاه، فعلاً یارانه به متولدان جدید تعلق نگرفته است؛ اطلاعات مربوط به خانوارها باید بروز شود تا بتوانیم به متولدان جدید نیز یارانه پرداخت کنیم.

بدین ترتیب اگر از ارائه نشدن توضیحی درباره محفوظ ماندن/نماندن حق این نوزادان از یارانه های تعلق نگرفته صرف نظر کنیم، درخواهیم یافت که بار دیگر ناتوانی نهادهای مسئول در به روز رسانی اطلاعات، موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده که نه تنها معلوم نیست چه زمانی مرتفع خواهد شد، بلکه هیچ قصوری متوجه هیچ مقام و نهادی نکرده تا بتوان از ایشان گلایه کرد و تبعات ماجرا را به ایشان نسبت داد.

این در حالی است که اگر به موضوع دقیق شویم، درخواهیم یافت نه تنها محرومیت خانواده هایی که قدوم نورسیده ای به زندگی شان باز شده – به این دلیل که هیچ قصور و تقصیری نمی‌توان متوجه ایشان دانست،- منصفانه نیست، بلکه به نوعی در یکی از حساس ترین دوران مالی والدین، ایشان را به دلیل نقص در بروزرسانی یک پایگاه دولتی از دریافت حقی محروم کرده‌ایم که فردای روز کارکرد چندانی برای ایشان ندارد.

کافی است ریز و درشت هزینه های زایمان و اقلام مورد نیاز پس از آن را در ذهن مرور کنیم تا پی به این حقیقت تلخ برده و نتیجه بگیریم که مشمول نشدن این خانواده ها در دریافت یارانه نقدی عضو جدید، به نوعی نادیده گرفتن اوضاع ایشان خواهد بود که به نوعی مترادف بی توجهی دولت مردان به مقوله مهم زاد و ولد نیز خواهد بود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,هدفمندی یارانه ها


این در حالی است که اگر از منظر اقتصادی به ماجرا بنگریم، درخواهیم با ثبت ولادت حدود 4000 نوزاد در روز (بر اساس آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، در سال 92 در مجموع یک میلیون و 471 هزار و 834 واقعه ولادت به ثبت رسیده) نه تنها جا ماندن روند ثبت اطلاعات مربوط به یارانه چندان معقول به نظر نمی‌رسد، بلکه در چند ماه اخیر مبلغی یارانه پرداخت نشده در جیب دولت مانده که در قیاس با بسیاری اعداد ریز و درشت بودجه‌ای، عدد درخور توجهی نیست.

بدین ترتیب نه تنها می‌توان از انباشت شدن ولادت های ثبت نشده گلایه کرد و با توجه به نرخ مرگ و میر در کشور، بخش عمده‌ای از مبلغ پرداخت نشده به نوزادان را مبلغی خواند که می‌بایست از محل قطع یارانه متوفیان تامین کرد، بلکه جا دارد به مشکلات مهم بر سر راه فرزند آوری در کشور اشاره کرد که به خودی خود بحران ساز شده و اقداماتی مانند قطع یارانه، اثر منفی زیادی بر آن خواهد گذاشت.

به این موارد منفی، می‌توان اثر بسیار شدید شایعاتی چون قطع یارانه برخی دهک های جامعه که ظاهرا شناسایی شده اما اطلاع رسانی نشده اند را هم افزود تا دریافت که چرا منظم شدن پرداخت یارانه نقدی به اقشار یارانه بگیر هم نتوانسته ایشان را به جزیره آرامش رهنمون سازد و هر ماه زمانی که موعد واریز یارانه می‌رسد، بسیاری این نگرانی را دارند که از شمول یارانه بگیران خارج شده باشند و امثال قطع یارانه نوزادان تازه متولد را تاییدی بر تفرکات منفی خود در این باره می‌یابند.

اینجاست که باید از مسئولان بابت پرسید چرا تدبیری نیاندیشیدند که اثر نقص ایشان در به روز رسانی پایگاه یارانه ها این گونه در جامعه بروز و ظهور نیافته و تبعات آن، بیزاری بیشتر مردم از فرزندآوری نباشد؟ آیا خودشان را جای مردم قرار داده‌اند تا ببینند که پرداخت نکردن یارانه نوزادان چه تعابیری می‌تواند به اذهان القا کند؟ آیا غیر از این است که وقتی می‌گوییم حقی تا اطلاع ثانوی پرداخت نخواهد شد، نتیجه مستقیم آن، اثبات بی ثباتی در روند پرداخت و به نوعی بی قانونی است؟

آیا جا ندارد که بپرسیم چه کسی در بروز نشدن اطلاعات خانوارها مقصر است که گزندی متوجه عملکرد وی نیست و تنها دودش به چشم نوزادان تازه متولد و خانواده ایشان می‌رود؟!
اخبار اجتماعی - تابناک