سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

علائم تشخیص آب مروارید كدامند؟



 

 

علائم تشخیص آب مروارید كدامند؟

 

دو بینی یا همان دید دو تایی نشانه آب مروارید است.

آب مروارید زمانی بروز می‌كند كه عدسی‌های چشم‌ها شروع به تیره و كدر شدن می‌كنند.

در این مقاله چندین علائم هشدار دهنده بینایی را معرفی كرده است كه با دانستن آن‌ها می‌توانید، عارضه چشمی آب مروارید را تشخیص دهید. در این مقاله آمده است: دو بینی یا همان دید دو تایی نشانه آب مروارید است.

‌احساس حساسیت بالا نسبت به نور درخشان، مشاهده سایه‌ای در اطراف نور یا چراغ و مشاهده تصاویر در حالت كدر و تیره و یا به گونه‌ای كه فرد احساس می‌كند، چشم‌هایش با یك نوار تار پوشیده شده‌اند. علاوه بر این‌ها، اگر فردی در دید شبانه و در تاریكی و بدون وجود نور كافی مشكل داشته باشد، رنگ‌ها را نتواند با شفافیت و آشكارا ببیند و یا در تشخیص دادن اشكال و رنگ‌ها در پیش زمینه مشكل داشته باشد، این‌ها همه نشانه‌های آب مروارید هستند كه قطعا در صورت احساس هر یك از این مشكلات به ویژه‌ برای مدت طولانی حتما باید به متخصص چشم مراجعه كرد.

منبع:سلامت نیوز


ویدیو مرتبط :
چگونه علائم بروز سرطان پستان را تشخیص دهیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید اولین داروی جهان برای درمان آب مروارید



 

 

تولید اولین داروی جهان برای درمان آب مروارید

 

 

متخصصان علوم پزشكی در استرالیا برای اولین بار در جهان دارویی را تولید كرده اند كه از نابینایی ناشی از آب مروارید جلوگیری می كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، آب مروارید زمانی بروز می كند كه پروتئینی موسوم به «كالپاین» در مقابل عدسی چشم شكل می گیرد و در نتیجه موجب نقص و اشكال در بینایی می شود. عوامل مختلفی از جمله افزایش سن، موجب فعال شدن این پروتئین می شوند. در حال حاضر تنها راه درمان آب مروارید برداشتن بافت تار شده در عدسی چشم از طریق جراحی و جایگزین كردن یك لنز مصنوعی است.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، گروهی از متخصصان چشم پزشكی در دانشگاه استرالیایی «آدلاید» می گویند: ما برای اولین بار و در پیشرفتی چشمگیر به یك روش درمانی غیرجراحی برای معالجه آب مروارید دست یافته ایم.

روش جدید شامل دارویی است كه هر شب قبل از خواب به صورت قطره یا كرم موضعی استفاده می شود. تاكنون نتایج آزمایشات اولیه موفقیت آمیز بوده اما هنوز انجام آزمایش های بیشتر روی نمونه های انسانی ضروری است...... /  خبرگزارى ایسنا