سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عقیم کننده های خانگی را عقیم کنید


علاقه به پاکیزگی و تمیزی، خانم های خانه دار را همواره به استفاده از پاک کننده های شیمیایی قوی ترغیب می کند غافل از اینکه این شیمیایی ها چه ماده شوینده باشند یا یک آفت کش معمولی، همواره باخ طرات و مضراتی همراه هستند.


ویدیو مرتبط :
ایرانیان چگونه عقیم می شوند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت واکسن عقیم‌ کننده سگ‌ ها


دانشمندان کشور شیلی موفق به ساخت واکسن عقیم‌کننده سگ‌ها شدند.

خبرگزاری ایسنا: دانشمندان کشور شیلی موفق به ساخت واکسن عقیم‌کننده سگ‌ها شدند.

پروفسور لئوناردو سائنز، متخصص علوم حیوانی دانشگاه شیلی اظهارکرد: این تحقیق برای نخستین بار در سال 1989 و از کشور استرالیا آغاز شد. در واقع عملکرد تیم مطالعاتی ما ادامه فعالیت دانشمندان استرالیایی و بهبود شرایط استفاده از این واکسن است.

وی افزود: برای اثرگذاری نمونه استرالیایی این واکسن، دوبار تزریق واکسن ضروری است و این در حالی است که در نمونه مطالعاتی محققان ما، یک‌بار تزریق واکسن تاثیر لازم را خواهد داشت.

محققان معتقدند که نمونه جدید واکسن کنترل جمعیت، از نظر تاثیر عملکرد مشابه شیوه جراحی را خواهد داشت.

پژوهشگران درباره نحوه ساخت این واکسن اظهارکردند: این واکسن نوعی پروتئین مصنوعی ساخته شده به کمک باکتری ای‌کولای است. این پروتئین پس از کشت به کمک ای‌کولای خالص‌سازی شده و پس از ترکیب با یک پلیمر آماده ترزیق می‌شود.

این واکسن باعث تولید پادتن‌های موثر در خنثی‌سازی هورمون بتاتروفین و سایر عوامل موثر در تولیدمثل جانداران می‌شود.

در واقع به کمک این واکسن، هورمون‌های پروژسترون و استروژن در سگ‌های ماده و تستوسترون در سگ‌های نر کاملا از بین می‌رود.

محققان امیدوارند تا به کمک این واکسن، رشد جمعیت سگ‌ها را در کشور شیلی کنترل کنند، چرا که تاکنون شیوه عقیم‌سازی از طریق جراحی تاثیر قابل توجهی در کنترل جمعیت سگ‌ها نداشته است.

برای تولید صنعتی واکسن کنترل جمعیت سگ‌ها باید بعضی از مراحل آزمایشگاهی و تاییدیه از آمریکا و اروپا کسب شود.