سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

شیوه‌های طبیعی برای درمان هموروئید


هموروئید یا بواسیر یكی از بیماری‌های شایع در میان مردان و زنان است كه به دلایل مختلفی از قبیل وارد آمدن فشارهای مداوم به سیاهرگ مقعد، یبوست، سرطان روده بزرگ و رژیم‌های غذایی بدون فیبر در افراد مختلف به‌وجود می‌آید.





صبح بخیر: هموروئید یا بواسیر یكی از بیماری‌های شایع در میان مردان و زنان است كه به دلایل مختلفی از قبیل وارد آمدن فشارهای مداوم به سیاهرگ مقعد، یبوست، سرطان روده بزرگ و رژیم‌های غذایی بدون فیبر در افراد مختلف به‌وجود می‌آید. بسیاری از مبتلایان به این بیماری به‌دلیل خجالت كشیدن، خیلی دیر اقدام به درمان این بیماری می‌كنند. درحالی‌كه امروزه درمان بیماری بواسیر در طب رایج و طب سنتی مكاتب مختلف در جهان به راحتی قابل پیگیری است.



كوكوی تره بخورید

گیاهانی چون شنبلیله، پیاز، شاه تره، گل میخك، كاسنی صحرایی، تره، بومادران و چای كوهی از جمله گیاهانی هستند كه از سوی درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان به بیماران توصیه می‌شود. این گیاهان بهتر است به‌صورت تازه مصرف شوند. به‌عنوان مثال درمانگران مصرف خوراكی این سبزی‌ها و گیاهان را در وعده‌های غذایی و به جای مواداولیه در طبخ غذا بسیار توصیه كرده‌اند. خوردن كوكوی تهیه شده از تره تازه یا شاه‌تره و مصرف آن 3 بار در هفته علاوه بر پیشگیری از ابتلا به بواسیر در درمان آن نیز بسیار موثر است.



این مواد را انتخاب كنید

یكی از بهترین سبدهای غذایی برای تغذیه روزانه استفاده از موادغذایی طبیعی و سرشار از فیبر و ویتامین است. برای این منظور بهتر است در سبد غذای خانواده به‌صورت روزانه به میزان كافی سبزی تازه، میوه و موادغذایی طبیعی وجود داشته باشد. افراد به میزان كافی آب مصرف كنند تا میزان رطوبت بدن آن‌ها به اندازه مورد نیاز باشد. علاوه بر این، مصرف حبوبات و غلات سبوس‌دار در غذا یا به‌صورت آب پز نیز از دیگر مواردی است كه به پیشگیری از ابتلا به یبوست و بواسیر كمك می‌كند.



طب سوزنی و درمان بواسیر

در این شیوه درمانی بیمار با دریافت سوزن‌هایی در نقاطی خاص از بدن به تقویت سیستم عصبی و عضلانی دستگاه گوارش به‌ویژه در ناحیه مقعد پرداخته و به پیشگیری یا درمان بواسیر در بیمار كمك می‌كند. در حقیقت درمانگر طب سوزنی در این شیوه با كمك سوزن‌های بسیار نازك و یك بار مصرف خود فعالیت روده‌ها را افزایش داده و به این ترتیب مانع از ایجاد یبوست كه یكی از عمده عوامل بروز بواسیر در افراد است، می‌شود. از طرفی درمانگر طب سوزنی در بیمارانی كه بواسیر آن‌ها ناشی از استرس‌ها و تنش‌های عصبی دستگاه گوارشی است می‌تواند با زدن چند سوزن به بدن بیمار و كاهش استرس‌ها و ایجاد ریلكسی در عملكرد دستگاه گوارشی به بهبود وضعیت بیمار كمك كند.


ویدیو مرتبط :
هموروئید درمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه‌های طبیعی برای درمان صرع


بیماری صرع یكی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 میلیون نفر را در كشورهای مختلف به‌خود مبتلا كرده است.





صبح بخیر:  بیماری صرع یكی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 میلیون نفر را در كشورهای مختلف به‌خود مبتلا كرده است. با وجود آن‌كه پزشكان و متخصصان زیادی در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحقیقات و آزمایش‌های متعددی را به سرانجام رسانده‌اند اما هنوز درمان قطعی و حتمی برای این بیماری از سوی متخصصان طب رایج مشخص نشده است اما داروهای شیمیایی و طبیعی تسكین‌دهنده و كنترل‌كننده زیادی در جهان برای كنترل این بیماری وجود دارد. در این مطلب برخی از شیوه‌های طبیعی موثر در كنترل و درمان این بیماری را مرور می‌كنیم.



تنظیم ساعت خواب

به اعتقاد كارشناسان و متخصصان طب مكمل و جایگزین، تنظیم ساعت خواب بیماران مبتلا به صرع یكی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای كنترل حملات صرع و افزایش فواصل بین حملات و تشنج‌های ناشی از این بیماری است. استراحت كافی، خواب عمیق و آرام از مهم‌ترین نكاتی است كه در تسكین حملات بیماران مبتلا به صرع از سوی درمانگران توصیه شده است. به اعتقاد درمانگران طب مكمل بی‌خوابی از جمله موثرترین عوامل در تشدید حملات و تشنج‌ها در بیماران دچار صرع است.



هر روز چای زنجبیل بنوشید

دم‌نوش زنجبیل یكی از مفیدترین چای‌های گیاهی است كه برای تسكین دردهای ناشی از بیماری صرع به بیماران توصیه می‌شود. برای تهیه این دم نوش لازم است یك قاشق چای خوری زنجبیل را با مقدار كمی دارچین و یك چهارم قاشق مرباخوری زعفران مخلوط كرده و با 2 لیوان آب دم كنید. نوشیدن این دم نوش به مقدار 2 فنجان در روز برای تسریع روند درمان و تسكین مشكلات بیماری صرع مناسب است.



تركیب آویشن و پونه كوهی

گیاه آویشن از دیگر گیاهان دارویی است كه مصرف آن در میان مردم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها رایج است. چای آویشن از دیگر چای‌های گیاهی است كه برای تسكین دردهای ناشی از صرع و كاهش حملات آن بسیار مناسب است. برای تهیه این دم نوش بهتر است میزان مساوی از گیاه آویشن را با پونه كوهی مخلوط كرده و با 2 لیوان آب دم كنید. نوشیدن این چای 2 تا 3 فنجان در روز توصیه شده است.



تاثیر دارچین در كنترل حملات صرع

دم نوش دارچین و هل نیز از دیگر دم نوش‌های موثر در كنترل و تسكین حملات ناشی از صرع است. برای تهیه این دم نوش یك قاشق چای خوری دارچین را با 10 عدد هل و 2 لیوان آب دم كرده و پس از دم آمدن بنوشید.



این نوشیدنی‌ها را به سبد غذایی‌تان اضافه كنید

چای گیاهی بهارنارنج نیز از دیگر دم‌نوش‌های موثر در تسكین سردردهای ناشی از صرع است كه برای تهیه آن می‌توان مانند دم نوش دارچین عمل كرد و به جای دارچین از یك قاشق چای خوری گیاه بهارنارنج استفاده كرد.دم‌نوش گیاه دارویی سنبل‌الطیب نیز یكی از پرفایده‌ترین داروهای طبیعی  برای درمان بیماری صرع است كه به شیوه چای معمولی تهیه می‌شود.گیاه زوفا نیز از جمله گیاهانی است كه بسیاری از درمانگران و متخصصان طب سنتی نوشیدن دم نوش، جوشانده یا عصاره آن را برای درمان سردردهای ناشی از میگرن، صرع و سردردهای مزمن توصیه می‌كنند.





دور این غذاها را خط بكشید

افراد مبتلا به بیماری صرع بهتر است از مصرف مواد و نوشیدنی‌های حاوی كافئین اكیدا خودداری كنند. درمانگران مكاتب درمانی مختلف نوشیدن چای، قهوه، نسكافه و انواع نوشابه‌های گازدار را برای افراد مبتلا به صرع جایز نمی‌دانند. این گروه همچنین استفاده از مواد خوراكی شیرین مانند قندوشكر و شیرینی‌ها را مناسب حال افراد مبتلا به صرع نمی‌دانند. علاوه بر این، توصیه شده بیماران مبتلا به صرع مصرف انواع غذاهای آماده، تخم مرغ‌های ماشینی و استفاده از انواع گوشت‌های قرمز، سس، گوجه فرنگی، بادنجان، عدس، سیب زمینی را كمتر در رژیم غذایی روزانه خود مصرف كنند.



این ویتامین‌ها را فراموش نكنید

بسیاری از داروهای شیمیایی كه برای بیماران مبتلا به صرع از سوی متخصصان در طب رایج، تجویز می‌شود، جذب برخی از ویتامین‌ها مانند كلسیم و ویتامین D را در بدن دچار اختلال می‌كند. از این‌رو برخی از بیماران مبتلا به صرع با مصرف داروهای شیمیایی به اندازه كافی از مواد خوراكی كه در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌كنند، كلسیم و ویتامین D دریافت نمی‌كنند. به همین دلیل به این گروه توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود توجه زیادی به دریافت میزان كافی از این 2 ویتامین داشته باشند.



حتما بادنجان بخورید

  •  در طول روز حتما 20 دقیقه زمان برای پیاده‌روی در فضای باز و مناسب اختصاص دهید.

  •  از استعمال دخانیات پرهیز كنید.

  •  از میوه و سبزی‌های تازه حتما در 2 وعده غذایی خود استفاده كنید.

  •  ازحضور در فضا یا مكان‌هایی كه موجب تحمیل استرس، فشار عصبی و اضطراب به شما می‌شود، خودداری كنید.

  •  از خیره شدن به صفحه تلویزیون یا منابع نور به‌مدت طولانی پرهیز كنید.

  •  در وعده‌های غذایی خود به‌طور ویژه از بادنجان استفاده كنید.

  •  از شب زنده‌داری پرهیز كنید.